Чи спричинить розквіт МВОК занепад існуючих бізнес-шкіл?

Девід Блейк, голова Degreed, розповідає про перспективні форми навчальних технологій, які йдуть на зміну існуючим форматам. Переклад статті здійснено командою MOOCology.


Звіт, опублікований вчора професорами Уортонскої школи бізнесу при Пенсільванському університеті, судячи з усього, навів страх на бізнес-школи по всій країні. Якщо викладачі Крістіан Тервіш і Карл Т.Ульріх не помиляються у своїх розрахунках, то школи бізнесу знаходяться на межі зникнення.

Приводом песимізму для поточної моделі бізнес-школи та оптимізму для моделі МВОК, є вартість. Проаналізувавши робочі показники, К.Тервіш і К.Т.Ульріх з’ясували, що загальні витрати на курс, який проводить кваліфікований викладач, становлять $57,000 або $1,475 для одного студента, в той час, як у позаштатних викладачів вартість становить $37,000 за курс або $975 для одного студента.

Також у своїй доповіді вони обчислюють витрати на розробку МВОК, що дає нам: $70,000, з граничною вартістю у $7,000 за кожну пропозицію. Припустимо, якщо курс буде запропонований 10 разів, залучаючи в цілому 250,000 студентів по усіх 10 циклах, то вартість зменшиться до $0,56 за кожного зареєстрованого студента, а вартість за завершального студента (ґрунтуючись на 5%-му завершенні) − до $11,20.

На думку авторів, провідним елементом такої величезної економії є технологія, яка використовується в МВОК та має назву SuperText. Під цим вони мають на увазі формат, в якому вміст створено експертом в предметній області (SME) і поставляється за допомогою коротких відрізків відео. Кожен екземпляр курсу може бути налаштований на певні цілі навчання, зміст курсу випущено в партіях, оцінювання адаптовано для цілей навчання, а студенти взаємодіють з адміністраторами курсу, а не з SME.

З цього приводу автори пишуть: “Ця технологія являє собою як загрозу, так і можливість одночасно. МВОК є Троянським конем: в той час як увага громадськості була прикута до особливостей масових  відкритих курсів, технологія SuperText крок за кроком доводила свою високу ефективність”.

К.Тервіш і К.Т.Ульріх вважають, що використання технологія SuperText може призвести до наступних наслідків:

  1. Викладачі будуть використовувати технологію для збільшення обсягу продуктивності.
  2. Оскільки технологія більш ефективна, менше зусиль знадобиться для отримання аналогічного результату.
  3. SuperText змінить “всю архітектуру освіти бізнес-школи”. Так, наприклад, К.Тервіш в інтерв’ю з Chronicle of Higher Education натякає, що бізнес-школи можуть перейти до моделі, яка об’єднує коротку програму інтенсивного практичного навчання з безперервною освітою.

Автори висувають гіпотезу, що МВОК будуть робити саме те, чого з їхнього боку весь час боялися викладачі: призведуть до скорочення робочих місць. Вони рекомендують викладачам зосередитися на відповідності новому середовищу за допомогою реєстрації в онлайн-курсах, використанням технології SuperText, або ж переміщенням в області, які SuperText не зачіпає.

А як вважаєте Ви, чи дійсно Масові Відкриті Онлайн Курси можуть спричинити за собою загибель бізнес-шкіл?

Коментарів немає.

Залиште свій коментар