Як технології для взаємного навчання дозволяють компаніям досягати максимальної ефективності співробітників

Брайант Нільсон, керуючий директор CapitalWave Inc, розповідає як використовувати новітні навчальні технології щоб допомогти працівникам допомагати один одному в сфері професійної освіти. Переклад статті здійснено командою MOOCology.


Чи замислювалися ви, скільки професійних навичок і знань отримують один від одного співробітники вашої організації? Це 10%, 20%, а, може, навіть і 80%? Та чи знаєте ви, чому саме вони навчаються, і чи збігаються набуті навички з цілями вашої програми навчання? Безумовно, про це судити складно, але, все ж таки, одне можна сказати напевно: те, чому вони навчаються один у одного, запам’ятовується в декілька разів краще.

Незалежно від того, скільки часу й енергії ви вкладаєте у створення матеріалу і проектування навчання, ваші співробітники більше дізнаються від тих, з ким разом працюють. В нашій статті ми приділимо особливу уваги технології взаємного навчання, а точніше, як саме використовувати МВОК для його структуризації й оцінювання.

Взаємне навчання є дуже потужним інструментом у сфері освіти, однак, з причини ряду організаційних недоліків і стереотипів, йому не приділяється належна увага. Одним з методів, який в наші дні охоплює більшість компаній, є наставництво. Сучасні дослідження доводять, що ті співробітники, які мають наставників та відчувають підтримку з боку компанії, зазвичай демонструють більш сильні організаційні зобов’язання. І саме такі робітники мають більше шансів залишитися працювати на підприємстві надалі.

Техніка взаємного навчання полягає в схожій методиці, але з деякими відмінностями: люди надають один одному поради, постійно діляться думками, проводять спеціальні уроки через електронну пошту, телефон та інші засоби зв’язку. Хоча ці взаємодії і неофіційні, тим не менш, вони складають більшу частину організаційного навчання. Компанії отримують від цього пряму вигоду, тому в їх інтересах сприяти і заохочувати подібні ініціативи.

Corporate_Learning_Together_2

Я наведу декілька причин, чому сучасним організаціям вкрай важливо прийняти на озброєння методи взаємного навчання:

  • Люди запам’ятовують більше тієї інформації, яку вони отримують один від одного, ніж від прослуховування лекцій або читання документів.
  • Ця методика є варіантом навчання з найменшим навантаженням на бюджет.
  • Взаємне навчання зосереджено на конкретних поточних завданнях, а не на малоймовірних робочих ситуаціях (навчання за принципом “про всяк випадок”), тому дає відчутний і вимірюваний результат.
  • Більшість людей вважає за краще вчитися у своїх колег.
  • Взаємне навчання дозволяє організаціям отримувати і накопичувати корисний досвід взаємодії співробітників, використовуючи його для формування нових підходів при вирішенні проблем компанії.

Головна проблема для організацій полягала в тому, що більша частина взаємного навчання відбувається в неструктурованому середовищі, через що неможливо точно оцінити, чи проходить навчання. Однак, оскільки основна частина сфери освіти рухається в онлайн-методику і починає впроваджуватися в соціальні мережі, то стають доступними більш досконалі інструменти, завдяки яким можна полегшити і відстежити якість взаємного навчання. МВОК є одним з найкращих способів інтегрувати взаємне навчання в офіційний навчальний процес.

За невеликий період часу МВОК змінилися принципово. Перші МВОК ґрунтувалися на структурі, де створення особистих мереж знань вважалося важливішим, ніж вивчений контент. Потім, з народженням Coursera, МВОК почали більше нагадувати традиційний процес навчання з лекціями, що включають основну навчальну діяльність. Тепер, основна увага падає на тісну співпрацю. Попередні результати від провайдера NovoEd показують, що студенти схильні дотримуватися курсів, які базуються на соціальній взаємодії.

Corporate_Learning_Together_3

Раніше ми вже досліджували навчальні інструменти з технологічною підтримкою, які полегшують соціальну взаємодію в МВОК. Ось деякі структуровані і оцінювані способи використання цих інструментів для забезпечення гарантії, що взаємне навчання відповідає Вашим організаційним цілям:

  • Медіасередовища і приладова панель МВОК. Приладова панель МВОК походить на домашню сторінку курсу. Вона містить кнопки навігації курсу, календар навчання, а також посилання на сторінки і діяльність курсів. Більшість масових курсів об’єднують студентські повідомлення в блогах і курси в Твіттері безпосередньо на цій панелі таким чином, щоб учні могли легко отримати доступ до статей своїх одногрупників. Це хороший спосіб для викладачів бачити, які саме питання обговорюють учні, і висунути на перший план кращі або найбільш важливі студентські повідомлення.
  • Дискусійна панель для голосування. Багато дискусійних форумів МВОК включають в себе функцію, яка дозволяє користувачам не лише залишати коментарі, але і голосувати за повідомлення, які є найбільш корисними. “Голосування” переміщує коментар в ТОП теми обговорення, що дозволяє інструкторам виявити і відповісти на популярні питання, усунути будь-які непорозуміння та брати участь в обговоренні важливих питань. Також це дозволяє їм визначити, які повідомлення привертають найбільшу увагу, і які співробітники надають найбільш корисну інформацію. Крім того, викладачі можуть виправити будь-які невірні відомості, перш, ніж вони поширяться на форумі.
  • Спільне використання контенту та соціальних закладок. Так як люди постійно шукають відповіді на питання, пов’язані з роботою в Інтернеті, ваша організація може отримувати вигоду від співробітників, що діляться цією інформацією. Заохочуйте працівників знаходити, курирувати, створювати свої власні ресурси і обмінюватися ними за допомогою соціальних закладок.
  • Спільне рішення проблем. Ряд досліджень Кайла Еміхо та Евана Полмана показав, що люди мають більш творчий підхід і надають кращі рішення, коли вони працюють над вирішенням проблем інших, ніж над своїми власними. Використовуйте це у ваших інтересах, призначаючи групи по проектах вирішення проблем, які будуть завершені у віртуальних просторах. Об’єднайте цей підхід з дискусійною панеллю голосування при наявності співробітників, які розміщують свої проблеми, пропонують рішення, а потім голосують за кращі рішення.
  • Кращі аналогові модулі та курси. Взаємне навчання дозволяє компаніям створювати масштабні організаційні бази знань і повною мірою використовувати переваги свого людського капіталу. Одним із способів максимізувати цей потенціал являється дозволити винятковим співробітникам виставляти їх власні міні-МВОК. Наприклад, якщо ваша організація має чудового продавця або дуже ефективний мотиватор, розгляньте, що людина проектує, і надайте йому або їй можливість виставити власні МВОК для інших співробітників.
  • Гейміфікація. Взаємне навчання є відмінним способом додати елементи гейміфікації до МВОК. Учні можуть заробляти очки за сприяння у обговореннях, задаючи і відповідаючи на питання, завдяки чому збільшити кількість голосів за свої коментарі та пости. Бейджи можуть бути використані, як спосіб виявлення та винагороди ефективних викладачів. Кількість можливостей тут величезна.

Corporate_Learning_Together_4

Головна перевага впровадження технології взаємного навчання безпосередньо в МВОК полягає в тому, що прогрес даного навчання легко відстежити. Використовуючи аналітичні інструменти, ви можете бачити, хто викладає, хто вчиться, і що саме вони вивчають. Також завжди можна визначити, які з користувачів найбільш значущі для створення актуального контенту, і які інформаційні канали співробітники вважають за краще для того, щоб ставити запитання і відповідати на них. Таким чином, МВОК дозволяє координувати внутрішнє спілкування і направляти згідно внутрішній політиці компанії.

Досвід наших клієнтів показує, що після того, як МВОК дали можливість учням використовувати різні інструменти для соціальної взаємодії, викладачі в своїх звітах почали відзначати ріст зацікавленості величезної кількості людей в дистанційному навчанні. Складається враження, що ми нарешті знайшли той самий чарівний рецепт успіху, який шукали довгий час. Напевно, було б приємно спостерігати подібну пристрасть до навчання серед співробітників вашої компанії, чи не так?

Коментарів немає.

Залиште свій коментар