МВОК підкорили всі найкращі університети США

Видання USA Today розповідає як крок за кроком масові курси перетворюються на невід’ємну частину сучасної освіти.


Станом на теперешній час всі ключові вищі навчальні заклади США додатково впровадили у свою освітню модель використання масових відкритих онлайн-курсів. Хоча будь-який американський студент, якому довелося за останній рік прослухати лекцію від професора, що стоїть біля дошки, обов’язково поскаржиться Вам, що вища освіта остаточно втратила динамічність та зовсім не готова до стрімких перетворень.

Проте, за останні два роки, що пройшли з початку запуску стартапів масового навчання Coursera, edX та Udacity, ідеї МВОК надали такий поштовх освіті, що принципово змінили методику викладання, навіть у найбільш популярних та затребуваних освітніх установах. До того ж це актуально  як для приватних , так і для державних навчальних закладів: наприклад, два найбільших з них, Каліфорнійський Державний університет і Державний університет Нью-Йорка вже готові включитися у систему викладання МВОК. У червні 2013 року університет Чикаго оголосив про початок проекту з викладання відкритих курсів (”Оцінка фінансових активів” і ”Глобальне потепління” ), ставши останнім з десяти провідних університетів США, що приєдналися до глобальної освітньої ініціативи.

“Ми маємо запропонувати студентам всі нові досягнення в галузі навчання, які доступні на поточний момент, – розповідає Рой Вайс, заступник проректора з досліджень університету Чикаго. – Ми готові взяти на себе зобов’язання, щоб допомогти просувати ідею масової освіти в суспільстві. Для нас дуже важливо, щоб люди з усього світу мали можливість оцінити, хоча б у якійсь мірі, рівень викладання у нашому навчальному закладі”.

Так само у червні 2013 року і Державний університет Нью-Йорка анонсував співпрацю з Coursera для реалізації власних освітніх проектів, які надають можливість студентам коледжів, які знаходяться на території віддалених один від одного кампусів, заробити одну третю частину необхідних атестаційних балів для ступеня, слухаючи лекції професорів, на яких вони не можуть бути присутні фізично.

Університети Нью-Йорка і Чикаго стали останніми університетами загальнонаціонального значення в США, які приєдналися до впровадження програм МВОК. Гарвардом і Массачусетським технологічним інститутом ще в 2012 році була запущена платформа EDX, на якій вже навчалося більше ніж 900 тис. студентів з 192 країн світу. А професорами Стенфордського університету було створено два інших найбільших МВОК-провайдера: Udacity і Coursera.

Гарвард , який пропонує 16 курсів на платформі EDX, нещодавно став приводом для критики деяких професорів, які незадоволені реалізацією управління МВОК, що базується на HarvardX, ініціативній групі, що складається як з викладачів, так і зі студентів, які представляють два комітета: один для організації інтернет-класів, другий для дослідження ефективності онлайн-навчання. Наприклад, Майкл Руттер, представник Массачусетського технологічного інституту, зазначає, що з метою створення онлайн-курсів на даний факультет виділяється невиправдано велика кількість коштів. А в травні 2013 року 58 викладачів з Гарварду надіслали петицію декану з питання того, що МВОК фінансуються і впроваджуються без попередніх досліджень їх ефективності та аналізу можливих етичних наслідків. Руттер додатково відзначає, що проблема привернула велику увагу спільноти та найближчим часом планується запровадити всі необхідні перевірки для контролю онлайн-навчання.

Декілька інших коледжів почали використовувати методологічний підхід, аналогічний Гарварду при розвитку МВОК. Замість того, щоб формувати віддалені класи з фіксованою кількістю учасників, за прикладом традиційних, університети не лімітують кількість учасників, намагаючись охопити максимальну аудиторію, не тільки в межах штату чи країни, але також і міжнародну.

Після проведення першої сесії на сервісі Coursera, Прінстонський університет ініціював створення спеціального комітету онлайн-навчання, завданням якого буде допомога при зануренні в систему МВОК та схожі нові освітні технології. А Колумбійський університет запровадив спеціальну посаду для координування всіх питань, пов’язаних з дистанційним навчанням, на яку був призначений почесний професор журналістики Шрінат Шренівасан.

“Жодна технологія не була впроваджена так швидко в академічних колах, ані струм, ані телефон, ані Інтернет, – коментує своє призначення Шрінат. – Моя участь буде полягати в тому, щоб сприяти університету Колумбії швидко і безболісно подолати всі труднощі переходу до нових форм навчання”.

Як ми можемо побачити на власні очі, зміни настали так несподівано, що навіть законодавство виявилося абсолютно не готовим до них, в світі останніх подій навчальні тенденції є однією з головних тем для політичних дебатів у Каліфорнії. Наприклад, розглядається пропозиція, яка дозволила б замінити частину предметів, що викладаються в аудиторіях на курси МВОК, і, таким чином, залучити в нову модель більше 1 млн. студентів.

MOOC_in_Best_University_2

Прихильники нововведень, серед яких губернатор Каліфорнії Джеррі Браун і державний сенатор Дарелл Штейнберг, стверджують, що ця інновація дозволить розвантажити переповнені класи. Законопроект розглядається Сенатом штату, не зважаючи на заперечення великої кількості викладацького складу. Опоненти стверджують, що МВОК не зможе гарантувати ступінь участі та залучення в навчальний процес краще, ніж це відбувається наразі у фізичному класі, а онлайн-навчання не буде відповіддю на спустошення бюджетів державних навчальних закладів.

Наприклад, один з найбільших противників плану, Боб Пауелл, голова вченої ради Каліфорнійського університету, заявив на слуханнях Сенату штату, що система освіти вже рухається в бік ефективного використання інтернет-освіти без участі МВОК. На тому ж слуханні сенатор Штейнберг висловив думку, що спроби професорів протистояти нововведенням, пов’язані найбільше з побоюванням втратити своє робоче місце.

“Дійсно, цей законопроект породив велику кількість суперечок, та в даний час ми не можемо знайти однозначне рішення цього питання. І, безумовно, цей закон може значною мірою вплинути на скорочення державних працівників, – розповідає Штейнберг. – Тому ми маємо намір поставитися до майбутніх змін вкрай серйозно”.

Адже один з громадських університетів Каліфорнії вже експериментував з МВОК,  але результати виявилися досить неоднозначними, втім, як і в інших вищих навчальних закладах США.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар