Duolingo: масовий та відкритий, але все ж таки не МВОК

Девід Блейк, генеральний директор Degreed, на прикладі відомого сервісу розглядає питання тотожності масових курсів та інших різновидів онлайн-навчання. Переклад статті здійснено командою MOOCology.


Згадайте, як активно обговорювалося це питання два роки тому, можливо, зараз воно здасться Вам вкрай недоречним, але спробуйте ще раз на нього відповісти: “Що таке Масові Відкриті Онлайн Курси?“.

Журнал TIME розповідає нам про безкоштовну платформу для вивчення іноземних мов Duolingo, позіционуючи його як “розкритий секрет успішної освіти завтрашнього дня“.

У цій статті співзасновник і генеральний директор Duolingo (викладач університету Карнегі Меллон), Луіс фон Ан заявив, що МВОК не мають великого сенсу, описавши їх подібним чином: “Ви берете лекцію, яка сама по собі не є найкращою з усіх існуючих, конвертуєте її у відеоформат. Таким чином Ви робите її ще гірше“. Хоча я вважаю, що нудна лекція залишиться нудною, нехай навіть і в цифровому вигляді. Але питання, яке ця стаття підняла для мене, в першу чергу полягає в тому: чому Duolingo − це не масові курси?

Duolingo працює таким чином: Ви вибираєте мову, яку хочете вивчати. Для кожної мови є “дерево навичок“. Крокуючи цим шляхом, Ви виконуєте вправи з перекладу, щоб перевірити себе на кожному етапі. Існує мобільний додаток, а також онлайн-інтерфейс.

Duolingo є як масовою (13 мільйонів учнів), так і відкритою платформою (все, що необхідно – це лише створити акаунт); також вона надається онлайн (або мобільним додатком). Веб-сайт описує свою пропозицію, як курси, а студенти працюють над набуттям навичок і виконанням вправ, точно так само, як і на мовних курсах. Учні дійсно навчаються і здобувають знання – дослідження показало, що 34 години уроків іспанської в Duolingo еквівалентні семестру вступної іспанської мови в коледжі. За цими стандартами вона дійсно походить на курси.

Отже, для того, щоб відповісти на питання, чи є Duolingo масовими курсами, давайте розглянемо, що ж саме таке МВОК. На Coursera МВОК – це заплановані онлайн-курси, де студенти переглядають відео лекції, читають, виконують завдання, в значній мірі, як і на традиційних курсах. Це саме той самий тип МВОК, який, як Луіс фон Ан припускає, не має великого сенсу. Але це не єдиний вид МВОК. Є також cMOOК, ВВОК, РВОК, СМОК, МПОК і МООІ. Всі вони відповідають деяким основним характеристикам МВОК, але мають і свої власні особливості. Є онлайн-курси програмування, такі як Codecademy і Code School, які теж відповідають критеріям Масових Відкритих Онлайн Курсів, але вони зазвичай не описуються, як МВОК.

Виникає відчуття, що ми занадто прив’язуємося до форми і називаємо МВОК будь-яке навчання, схоже за структурою на курс в коледжі. А як щодо ефективності, хіба це не наш головний пріоритет? Як би не вийшло ситуації, що онлайн-навчання перестане розвиватися унаслідок невідповідності “традиційним формам освіти“.

Погодьтеся, найближчим часом світ коледжів і університетів чекають неймовірні зміни. Тому чи не краще перестати чіплятися за старе і, натомість, пристосувати визначення під нове освітнє середовище. Адже це і буде кращим способом прийняти і заохотити подібні творчі зміни. Ймовірно, навіть сам термін “МВОК“ вже неактуальний і необхідно знайти новий для опису всього розмаїття моделей масової відкритої онлайн-освіти. Можливо, і у Вас виникнуть цікаві пропозиції стосовно цього питання?

Коментарів немає.

Залиште свій коментар