Українські виші можуть інтегрувати у свої програми онлайн курси, – Примаченко

В студії працюють журналісти «Громадського радіо» Дмитро Тузов та Любомир Ференс, в гостях – Іван Примаченко, співзасновник курсів.


Прометеус за 40 днів зібрав 515 тис. гривень, при спочатку заявлених 400 тис., на запуск пілотного проекту змішаного навчання у кількох українських вишах в різних містах України. Що тепер з тими грошима буде?

Прометеус займається 2-ма генеральними напрямками: з одного боку, ми робимо безкоштовні онлайн-курси, перекладаємо найкращі західні безкоштовні онлайн-курси, з іншого боку (те, на що теж збиралися гроші) – інтеграція масових відкритих курсів в навчальний процес вишів. У нас є надзвичайно популярний повністю перекладений, дубльований нами на українську мову Гарвардський курс «Основи програмування».

На ньому вже навчаються близько 70 тис. слухачів. Цей курс ми плануємо інтегрувати в навчальний процес вишів. Що мається на увазі? З 1 вересня студенти замість звичайних лекцій переглядають лекції цього онлайн-курсу, виконують у нас на сайті завдання, отримають відповіді на поточні запитання, але в оффлайні, в університеті залишається напівіндивідуальна робота зі студентами,зберігаються ті форми роботи, які неможливо перенести в онлайн (семінари та контроль – щоб студенти не вигадували собі оцінки).

В результаті, отримуємо комбінацію найкращого від світу онлайн та оффлайн навчання. Тобто студенти у будь-якому виші України зможуть навчатися по Гарвардським курсам. З 1 вересня низці університетів це буде доступно.

А як на все це реагує Міністерство освіти? Чи інтегрує воно в навчальні курси та програми? Бо в системі освіти завжди була значна бюрократія.

Нещастя зараз із новим законом «Про вищу освіту». Ми тут трошки незалежні від Міністерства освіти, бо ці функції децентралізовані. Восени ми можемо це запустити, перевірити і гарантувати підвищення результатів навчання без жодних консультацій з Міністерством.

Але, враховуючи те, що ми плануємо це розгортати як системну реформу української освіти, то тут ми будемо контактувати з Міністерством освіти. Поки їхня позиція нам невідома, але зараз ми з ними обговорюємо інший пілотний проект – запровадження цих курсів в шкільну програму. Наприклад, в 10 класі є курс економіки.

Ми хочемо взяти курс «Підприємство» викладача Києво-Могилянської бізнес-школи, курс «Критичного мислення» і зробити можливим використання вчителів на уроках замість традиційних підручників з економіки.

У вишах студент зможе передивитися ці курси, але його буде зобов’язувати іспит?

Так, це повна інтеграція. Тобто у людини є мотивація, вона має скласти іспит. Оцінка за цей іспит увійде у диплом державного зв’язка.

Але ж хтось має інтегрувати, щоб це в дипломі було?

Це вважається звичайним курсом, який слухають студенти.

Тобто це на розсуд навчального закладу, який вводить цей курс?

Так. Будуть ті ж курси, але читатися вони будуть методом змішаного навчання.

Courses_of_study

Розкажіть трохи більше про змішане навчання. Які плюси та мінуси від нього можуть бути?

Майже всі плюси, бо це формат, який комбінує в собі найкраще від онлайн на оффлайн-навчання. Від онлайн – те, що люди можуть навчатися в будь-якій точці країни від найкращих викладачів, вони можуть отримувати доступ до найкращих світових програм безкоштовно та в зручний час. Там є інтерактивні вправи – людина не має чекати поки її роботу перевірить викладач, роботу автоматично перевіряє система. Оффлайн система передбачає недоліки онлайн-навчання. В чистому оффлайні люди втрачають мотивацію, а тут їх мотивує іспит.

Як на мене, існує проблема. Є проміжний етап, який засвідчує певний рівень підготовки – це іспити. Ті люди, яки їх приймають, також мають бути на рівні.

Це абсолютно справедливе зауваження. У викладачів збираються найбільш складні елементи – це викладання лекцій і продумування систем завдань. Викладачі залишають за собою консультації. Але ж 70 % курсу вони запороти не зможуть.

Але вони будуть оцінювати – ось в чому проблема.

Ця реформа змішаного навчання може швидко, якісно та без затрат зробити цей стрибок на 70 %, ті 30 %, які залишаться, мають реформуватися класичними методами.

Викладачі, які будуть приймати іспити, фактично вирівнюються зі студентами, бо вони також будуть змушені вчитися.

Так, їм потрібно буде сідати і дивитись всі ці онлайн-курси. Цей аспект більш демократизує аспект і вирівнює викладачів зі студентами. Класні викладачі продемонструють здатність в навчанні.

tumblr_nu469yeKPG1uf9kp4o1_1280-1024x768

Безкоштовні онлайн-курси надають провідні університети світу. Ви аналізували наскільки вони якісні?

Вони дуже якісні. Ці курси прозорі, там є анонімна критика. Людина, яка планує викласти свій курс, повинна бути впевненою в його якості. Ми спостерігаємо, що коли у нас викладач хоче викласти курс, ми його попереджуємо про прозорість.

Якщо людина не має коштів на навчання закордоном, чи можливо завдяки цим курсам отримати освіту світового рівня?

Зараз це стає можливим. Кількість цих курсів збільшується, вони об’єднуються в цикли та цілі спеціальності. Вже декілька магістерських програм можна пройти безкоштовно. Зібрати повноцінну бакалаврську програму поки не зможете. Але ж кількість курсів зростає.

Чи зможуть онлайн-курси збалансувати систему доступу до знать у світі, де країни зможуть за рахунок онлайн-курсів хоч на краплину зрівнятися зі своїми західними колегами?

Ми над тим і працюємо. Тут є шанс революційної зміни. Ми повинні розуміти, що Україна може стати першою країною у світі, яка проведе таку повноцінну реформу зі змішаного навчання. Якщо ми скористаємось цією можливістю, це стане освітньою революцією.

А як такі онлайн-курси можуть бути інтегровані до середньої школи?

Тут навіть зручніше, бо в школі набагато менше предметів. Частину лекцій діти зможуть дивитися вдома, частину – на уроці. Потім викладач індивідуально або напівіндивідуально допоможе все зрозуміти. Завдання будуть виконуватись онлайн, але самостійні та контрольні роботи будуть проводитись в школах.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар