Себастіан Тран: “Штучний інтелект та автомобіль майбутнього”

Портал новин про стартапи та інновації Venture Beat розповідає про бачення одного з взірців сучасної дистанційної освіти. Переклад матеріалу здійснено командою MOOCology.


Масові відкриті онлайн-курси за оцінками експертів, перетрворяться на індустрією з обертом $8,5 міл’ярдів до 2020 року. Це майже на 2 мільярди більше ніж у минулому році. Udacity це одна з численних компаній-поставників МВОК, що зібрала більше 160 мільйонів доларів венчурного капіталу на сьогоднішній день, включно з $105 мільйоним раундом, закритим сім місяців тому. Конкуренти, такі як Coursera та Udemy, зібрали понад 300 мільйонів на двох.

Було б справедливо сказати, що МВОК вже став великим бізнесом.

Нараховується більше 11,000 чоловік, які навчаються у програмі наноступенів від Udacity, і понад чотири мільйони осіб, що вступили на один з безкоштовних курсів. В минулому місяці, Udacity об’єдналися з Google ще раз, щоб запустити мікроступеневу програму Основи  Android, націлену на людей з невеликим досвідом програмування, або взагалі без нього. Сказати, що цей курс довів свою популярність – все одно, що не сказати нічого – він представляє найбільший запуск програми мікроступенів від Udacity, з 1500 студентів, сплативших $200 на місяць тільки за перший тиждень.

“Частково це природно для компанії, що швидко зростає”, сказав засновник та президент Udacity Себастьян Тран в інтерв’ю VentureBeat, напередодні п’ятої річниці компанії. “Впізнаваність нашого бренду зростає, тому наші запуски стають все більше і більше. Але з програмою Основи Android, ми також займаємо велику ринкову нішу. Раніше там просто нічого не було, щоб ефективно навчати людей роботі з Android з нуля”.

Стенфорд, Google, Udacity

Тран, якщо ви не знали, комп’ютерний науковець, що народився в Германії, та працював професором в Стенфордському університеті з 2003 року. В 2011 він перейшов на неповний робочий день в Стенфорді, щоб очолити програму Google X, до якого належать самокеровані машини, розумні окуляри Google, та проект Loon, серед інших ініціатив, пов’язаних з машинним навчанням та штучним інтелектом (A.I.).

В середині всього цього, Тран знайшов час щоб заснувати свою власну компанію – офіційною датою заснування Udacity є 5 липня 2011 року, як продовження успішного експерименту, керованого в Стенфорді Траном та його товаришем, науковцем Пітером Норвігом − вдвох вони запустили курс Введення в штучний інтелект, доступний онлайн будь-кому, в якому зареєструвались 160,000 осіб з 190 країн світу.

Future_of_Education_according_to_Thrun_2

Отже, в той час Тран все ще працював в Стенфордському університеті, і водночас керував програмою Google X і своїм новим електронно-освітнім стартапом. “Коли в оригінальному курсі Введення в штучний інтелект зареєструвались 160,000 студентів, що створили я та Пітер Норвіг, стало ясно, що я повинен заснувати Udacity”, додає Тран. Це було занадто важливо для майбутнього світу. “На жаль, я мав постійну роботу в той час, тому мені довелося працювати вдвічі більше.”

Тран залишив проект Google X в серпні 2014, щоб зосередити свою увагу виключно на Udacity. Але кількома місяцями пізніше він оголосив про намір лишити пост генерального директора, і стати президентом компанії, а йому на зміну прийшов Віш Махіджані, котрий був президентом та головним операційним директором. Під час оголошення, Тран сказав:

“Це дасть мені можливість сфокусувати весь мій час на тому, що є для мене найбільш захоплюючим — інновації та досягнення нашої наступної мети в Udacity — як президент і голова компанії, яку я заснував. Я не хизуюсь тим, чого ми досягли в Udacity на сьогодення, але я більш схвильований тим, що чекає нас попереду, наскільки глибоко я копатиму в отриманні правильної освіти, одне нововведення за іншим”.

Коли Тран розповідав, що Udacity мають на увазі під поняттям “мета”, то сказав з приводу строків лише приблизні “наступні кілька місяців”.  Але він згадав, що планує ввести новий мікроступеневий курс, спрямований на розквітаючу сферу автономних машин. “Ми працюємо над мікроступеневим курсом самокерованих машин, який буде залучати справжні автомобілі, це те, що може бути тільки в Udacity”, сказав він.

Це правда, що індустрія самокерованих авто почала активізуватись. Раніше в цьому році, компанія General Motors (GM) продемонструвала свою націленість на самокеровані авто, інвестувавши $500 мільйонів в Lyft, за яким послідувало більш ніж $1 мільярдне придбання стартапа автономних машин Cruise Automation.

Тим часом, китайський Інтернет-гігант Baidu представив новий підрозділ в Кремнієвій долині, спеціалізований на самокерованих автомобілях, в той час як Uber тестують свої власні автономні транспортні засоби, і Google теж не стоїть на місці. І минулої п’ятниці, BMW оголосили про намір запустити у виробництво повністю автоматизовані авто протягом наступних п’яти років.

Зрозуміло, що сфера самокерованих авто стане значною галуззю в найближчі роки. Це потребує більше кваліфікованих працівників, і тому Тран − який, як було зазначено, вже має досвід в розвитку автономних машин з Google X − сподівається отримати вигоду з цього очікуваного попиту.

Future_of_Education_according_to_Thrun_4

Це також дає нам змогу зазирнути у майбутнє Udacity. Штучний інтелект з’явився як один з ключових трендів останніх років, A.I. наразі користуються модернізації будь-чого, від відкриття ліків та обслуговування клієнтів до кібербезпеки і стокових фото. Згідно з Траном, онлайн-навчання матиме суттєву користь зі штучного інтелекту. “Ми використовуємо A.I. переважно внутрішньо, щоб зрозуміти, як найкраще обслуговувати наших студентів”, каже він. “Ми маємо декілька A.I. курсів, так що слідкуйте за оновленнями цієї сфери”.

Повстання машин

Постійна турбота з приводу зростання штучного інтелекту – який вплив це матиме на робочі місця: якщо машини здатні виконувати завдання швидше та ефективніше ніж люди, що ж лишається нам? І, що характерно для Udacity, що залишиться робити вчителям? Я вірю, що машини не замінять людей, запевняє Тран. Вони дають людям суперздібності. Ми використовуємо A.I. щоб зробити викладача сильнішим, і Udacity безпрецедентне охоплення.

Тран є співавтором нещодавньої статті з колишнім директором Google Еріком Шмідтом, де, по суті, вони закликають людей не вигадувати нісенітниці щодо штучного розуму. Їх спільний висновок, що плюси  A.I. переважають мінуси, і, в підсумку, це покращить людське життя. Ось що вони говорять:

“Історія технології показує, що часто скептицизм і острах перед цим зрештою покращує людське життя. Перші камери Kodak розглядались як руйнуючі мистецтво. Електрика вважалась занадто небезпечною, коли її вперше впровадили. Але після того, як ці технології потрапили в руки мільйонів людей, і коли вони розроблялись відкрито та сумісно, ці страхи вщухли. Так само, як  аграрна революція звільнила нас від гаяння часу, збираючи врожай рука в полі, революція штучного інтелекту могла б звільнити нас від чорної, повторюваної та безглуздої праці. A.I. буде робити ті речі, які ми не хочемо робити − як керування в щільному трафіку”.

A.I. дійсно може звільнити нас від “чорної, повторюваної та безглуздої праці”, і про це вже свідчить поява чатботів в меседжері Facebook та інших. Пару тижнів тому, сервіс для планування подорожей Hipmunk залучив асистента під керівництвом штучного інтелекту, який дає поради потенційним туристам. Також American Express продемонструвала бот для меседжера Facebook, зі сповіщеннями про покупки та ресторанними рекомендаціями, серед інших ласих шматочків.

Future_of_Education_according_to_Thrun_3

Що ж вважає Тран про цей чатботний тренд? “Я люблю речі на кшталт цього”, каже він. “Я думаю, що є майбутнє, де машини допоможе нам виконувати повторювані, безглузду роботу більш ефективно.”

Майбутнє освіти

Вочевидь, МВОК набирають популярність, але чи стануть вони в найближчому майбутньому заміною для традиційної освіти? “Ні, цього не відбувається”, стверджує Тран, “принаймні, не зараз. Замість цього ми бачимо, як типовий студент МВОК вчиться протягом усього життя, після закінчення коледжу.”

Більша частина критики, спрямованої на освіту сьогодні акцентує увагу на тому, що вона в цілому не розвивалась поряд з Інтернет-технологіями. І коли дитина закінчує школу, вартість вступу до університету може бути занадто високою. Такі компанії, як Udacity, Udemy, та  Coursera процвітають в зв’язку з попитом.

“Udacity відкриває доступ до освіти всюди, для будь-якого віку”, каже Тран. Найбільш зацікавлені учні не можуть відвідувати Стенфорд або МІТ. Udacity докорінно змінює питання доступу. Поки ми зростаємо, наша мета полягає в досягненні багатьох людей та навчанні їх затребуваним навичкам, тому ми можемо мати помітний вплив на світовий ВВП.

Це цікавий момент, щоб підкреслити довготривалу місію компанії. Поглядаючи на наступні п’ять років і далі, Тран має амбіції більші, ніж прості та очевидні, як “доступна освіта для кожного.” Яку ж кінцеву мету ставить перед собою Udacity? Подвоїти світовий ВВП, відповідає Тран. І я на 100 відсотків переконаний, що ми можемо це зробити.

Future_of_Education_according_to_Thrun_5

У короткостроковій перспективі, Тран вірить що є речі, які кожен може робити щоб покращити освіту. Mojang, розробник комп’ютерних ігор, розташований у Швеції, більше відомий за своєю роботою Minecraft, був куплений Microsoft за $2,5 мільярда ще в 2014 році, і наразі Microsoft робить кроки, щоб монетизувати це придбання, випустивши нове освітнє видання, орієнтовані на школи.

Тран хотів би бачити більше таких тенденцій по всьому спектру освіти − не Minecraft зокрема, але робити навчальний процес більш приємним та захоплюючим для школярів.

“Я особисто люблю Minecraft як навчальну гру”, каже він. “Вона вчить мого восьмирічного сина багато чому − я мрію, що вся освіта може бути такою ж веселою та захоплюючою, як Minecraft”.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар