Декан MIT йде з посади заради великої мети

The Chronicle of Higher Education інформує, що Крістін Ортіз йде зі своєї престижної посади декана Массачусетського технологічного інституту. Вона спробує створити радикально новий, некомерційний університет, в якому не буде ані спеціальностей, ані лекцій, ані класів.


За її словами, багато подробиць про новий університеті досі ще є невизначеними, але основна ідея полягає в тому, щоб дати відповідь на запитання: “Що, якби ви змогли розпочати університет з нуля із сьогоднішніми потребами та за допомогою сучасних технологій?”.

Її винахід − далеко не перша спроба створити новий вид коледжу. Вже є подібні задумки, наприклад Minerva Project, створений технічним підприємцем з Сан-Франциско. Але усе це комерційні підприємства. Пані ж Ортіс каже, що планує створити некомерційну організацію, так щоб “весь прибуток можна було реінвестувати в підприємство на користь суспільству”.

Планується розпочати з кампусу в районі Бостона, котрий, як вона сподівається, поповниться приблизно 10 тисячами студентів та 1000 викладачів − до розміру Массачусетського технологічного інституту. Щодо подальшого розвитку, то планується створити представництва також і в інших містах.

Це потребуватиме серйозної фінансової підтримки, а збір коштів ще не розпочався. Але пані Ортіз каже, що її ідея була підтримана та навіть була зібрана команда для запуску проекту, проте, хто там перебуває, сказати вона поки не готова.

“The Chronicle of Higher Education” вдалося поспілкуватися з пані Ортіз про те, як виглядатиме новий університет. Пропонуємо вам ознайомитися зі змістом інтерв’ю нашого кореспондента Джеффрі Р. Янга.

Що змусило вас залишити свою посаду в якості професора і декана Массачусетського технологічного інституту та почати створювати свій власний університет?

Я працювала в Массачусетському технологічному інституті протягом 17 років, і це був чудовий час. Я завжди була зацікавлена в навчальній програмі і думала про майбутній дослідницький університет. Провівши багато архівних досліджень з цієї теми, я зрозуміла, що більшість навчальних структур були створені не пізніше сотні років тому. Я гадаю, що прийшов час подумати про майбутнє і почати рухатися вперед, щоб змінити його.

Чи можете ви згадати момент в Массачусетському технологічному інституті або в іншому місці, що змусив вас прийняти рішення про необхідність радикального, нового підходу?

МІТ має велику кількість переваг. Він дуже децентралізований, безліч інновацій надходить до нього. Ми маємо Media Lab та багато інших позакласних експериментів. Бачачи усі ці різні підходи, я подумала: “А якщо створити нову модель підходу, яка б об’єднала багато з того, що успішно функціонувало в МТІ?”. Я відвідувала безліч університетів по усьому світу і задавалась питанням: “Що ми можемо взяти з усіх цих експериментів і моделей та вдосноналити їх?”.

Чи можете ви описати, якою буде нова установа?

Ідея полягає в тому, що ми матимемо навчання на основі проектів, де студенти будуть залучені до дійсно довгострокових планів. І тоді весь набуток знань буде фактично мати змогу транспортуватися. Таким чином, звичайні проекти будуть наближені до моделі випускника освіти. І, я думаю, у студентів буде набагато більше натхнення, якщо вони зможуть прийти і дійсно попрацювати над проектом за власним вибором та бажанням, таким чином, адаптуючи свою базу знань до тих цілей, яких вони хочуть домогтися.

Чи будуть в новій установі лекції?

Ні. Основна ідея – це придбання знань практично в режимі онлайн. Ще колишній ректор MTІ Чарльз М. Вест говорив про появу нового навчального плану, який він передбачив ще 10 чи 15 років тому. І ось що зараз відбувається. Таким чином, ми свого роду пообіцяли, що скористаємося еволюцією, котра відбувається дуже швидко.

Тобто, ви хочете сказати, що лекції будуть доступні в режимі онлайн в будь-якому місці та ваші студенти зможуть отримати до них доступ?

Взагалі лекція триває 50 хвилин або півтори години. Але те, що відбувається онлайн − не що інше, як активне навчання, ми бачимо це на прикладі з МВОК. Кожні 5 або 10 хвилин відбувається безліч різних механізмів. Отже, наша мета полягає в тому, щоб створити систему, якою дійсно можна буде скористатися.

Interview_with_Professor_MIT_2

Таким чином, якщо ви не використовуватимете приміщення для лекцій, то скільки місця Вам потрібно буде для кампусу? Як він буде виглядати?

Я думаю, це буде масштабний проект з великими централізованими лабораторіями. В основному, буде одне велике відкрите приміщення, де ніхто не матиме свого індивідуального кабінету. Отже, це буде просто одна величезна лабораторія. І не буде факультетів.

Яку фінансову підтримку ви вже отримали, або як ви плануєте зібрати кошти, щоб розпочати роботу?

Я не піду у відставку до липня. А щодо коштів, то ми плануємо розпочати збір протягом наступного року після того, як напишу заяву про звільнення.

Престиж є дуже важливим фактором у системі вищої освіти. Ви не хвилюєтесь, що у вас будуть проблеми з залученням провідних учених і науковців через те, що ви тільки відкрилися?

Є багато талановитих аспірантів і докторів, які не можуть знайти роботу в вищих учбових закладах. Я можу назвати приблизно 100 з них прямо зараз. Тому я впевнена, що є досить багато факультетів, які хотіли б бути частиною дійсно нової моделі навчання та дисциплінарної спільноти. Крім того, я вже отримала сотні відгуків від потенційних студентів, які запитують: “Коли я зможу подати заяву?”.

І що ви їм відповідаєте? Є якийсь приблизний термін?

Слідкуйте за нашими новинами. Ми збираємося працювати з повною віддачею і якомога швидше, щоб дістатися своєї мети. Сподіваюся, через кілька років, можливо, навіть менше.

Як щодо перебування на посаді? Ви плануєте це на новому місці?

Мої думки дуже далекі від цього. Я збираюся досліджувати нові альтернативні моделі, хоча, дійсно, існує ряд схем, які вже використовуються. На даний момент перебування на посаді суперечить тому, про що ми зараз з вами говоримо.

Як ви одна плануєте втілити цю велику ідею в життя?

Я не одна. Є команда засновників. Я просто обожнюю працювати зі студентами. Тому, сподіваюся, що зможу зібрати команду, яка дійсно зможе рухатися вперед із розумінням нової системи. А я буду забезпечувати загальну схему видіння даної програми.

Ви вже знаєте, як її назвете?

Ми обговорювали кілька назв, але поки не готові сказати.

Чи буде там слово “університет”?

Наразі ми ще не вирішили.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар