Які MOOC насправді? Різноманітність типів онлайн-курсів

Девід Блейк, генеральний директор Degreed, розповідає про нові чудові (а інколи, чудернацькі) форми сучасного навчання. Переклад статті здійснено командою MOOCology.


Ще в квітні 2013 року професор біології Гарвардського університету Роберт Люі у статті “Навчання в цифрову еру“, надрукованій журналом “Scientific American“ зробив заяву, що ми вже живемо в “пост-МВОК епоху“. Можна вважати це твердження вірним, можна не погодитися, але, як мінімум, логічно, що технології МВОК дійсно дозволяють експериментувати з форматами навчання, часом приводячи до вкрай незвичних результатів.

Про декілька таких спроб, які, можливо, згодом набудуть значного поширення або зникнуть взагалі, нам хотілося б розповісти. Зокрема, про види навчання, що заховані в малозрозумілі акроніми, такі як ВВОК, СВОК або який там РВОК. Що ж це за дивні істоти? Можливо, що це просто МВОК з декількома косметичними поліпшеннями. Одночасно і так, і ні. Давайте спробуємо трохи прояснити цю термінологію.

МВОК (англ. “MOOC“ − massive open online courses) тобто Масові Відкриті Онлайн Курси. Мабуть кожен, хто читає цю статтю, хоча б приблизно уявляє собі що таке МВОК. Але, тим не менш, дати визначення терміну досить складно. Тому що існує величезна кількість різних курсів, яка так чи інакше потрапляє в МВОК-категорії. Для спрощення, давайте виділимо два основні різновиди (для цього ми скористаємося англійською мовою, адже для української ці терміни наразі не адаптовані):

  1. xMOOC (онлайн-курси, максимально наближені за форматом до традиційного навчання, умовно являючи собою його продовження \ доповнення);
  2. cMOOC (онлайн-курси, які передбачають обмін знаннями та створення нових у процесі взаємодії спільноти за допомогою цифрових інструментів, таких як форуми, блоги, соціальні мережі тощо). Докладніше про відмінності можна прочитати тут.

ВВОК (англ. “BOOC“ − big open online course) тобто Великий Відкритий Онлайн Курс, який передбачає обмежене число учасників та їх відповідність визначеним вимогам. Наприклад, восени 2013 року Університет Індіани проводив відкритий онлайн-курс по оцінюванню якості освіти. В ньому приймали участь 500 осіб. Важливим критерієм для всіх аплікантів у даному випадку була наявність базової теоретичної підготовки у сфері педагогіки. Проект був профінансований компанією Google, студенти мали можливість ознайомитися із системами управління навчанням, що дало їм можливість суттєво покращити професійні навички.

РВОК (англ. “DOCC” − distributed open online course): Розподілений Відкритий Онлайн Курс. Навесні 2013 року п’ятнадцять жінок-професорів намагалися проводити серію “курсів” під загальною назвою “Діалоги феміністок про технології” в наступному форматі: представник кожного навчального закладу готує у своєму університеті ядро навчальних ресурсів, в даному випадку це були відео-діалоги, навколо яких надалі і відбувалося “навчання”. Автори пропонували різноманітні теми, які були об’єднані однією концепцією. Учасникам пропонувалося прослухати матеріали і взяти участь в інтернет-заходах спільноти.

СМОК (англ.  “SMOC” − synchronous massive online course) тобто Синхронний Масовий Онлайн Курс, експериментальна програма, яка тестується на курсі психології в Університеті Техасу. Замість того, щоб відвідувати заняття, студенти отримують можливість переглядати лекції в зручний час за допомогою Інтернету. Курси відкриті для всіх охочих (до 10000 осіб), вартість становить $550, а студенти, які успішно завершили навчання в рамках університетської освіти, мають право отримати певну кількість балів, які враховуються на загальних академічних тестуваннях.

МПОК (англ. “SPOC” − small private online course): Малий Приватний Онлайн Курс являє собою онлайн-адаптацію моделі навчання “перевернутий клас“, піонерами якої у вищій освіти виступили Гарвард та Йєль, запустивши серію курсів на платформі edX. На таких уроках використовуються і відео-матеріали, і сторонні інтернет-ресурси, і персональні оцінки. До теперішнього часу такі курси були доступні невеликій кількості осіб (конкурс при вступі приблизно 500 на місце), які при вступі конкурують між собою, виконуючи різні творчі завдання, наприклад, написання тематичного твору.

Звичайно, це лише початок і, мабуть, дуже скоро ми почуємо і про інші цікаві варіації на тему. Чудово, що ініціатива МВОК породжує велику кількість нових освітніх розробок. І, як результат, у студентів будь-якого віку з’явиться ще більше можливостей для вибору освіти за межами студентського містечка.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар