Як технології змінюють вищу освіту

Хенк Лукас, викладач та письменник, розповідає в статті для журналу EdTech що потрібно робити вищим навчальним закладам, аби встигнути за сучасними тенденціями освіти. Переклад матеріалу здійснено командою MOOCology.


Головний парадокс інновацій полягає в тому, що сучасна технологія вищої освіти або перетворює, або руйнує університети по всьому світу. Заклади, що адаптуються до цієї технології, стануть виробниками інформаційного продукту, виживуть та будуть розвиватися. Установи, які не зможуть пристосуватися, зіткнуться з великими труднощами.

У наші дні багато коледжів та університетів ледве зводять кінці з кінцями: згідно зі статтею у The New York Times Рейтингове Агентство Moody’s вважає, що кількість некомерційних коледжів, які оголошують себе банкрутами може збільшитись у три рази (з 5 до 15 за рік) за наступні декілька років, а кількість об’єднаних закладів збільшиться вдвічі. Університети, що не в змозі встигнути за оновленнями у сфері освіти, зіткнуться з ще більшими фінансовими труднощами.

Яка ж технологія має такий великий вплив на позитивні та негативні зміни у сфері освіти?

  • Перегорнуті класи. Учні вивчають матеріали в зручний для них час вдома, підключившись до навчальної системи в Інтернет. Під час занять в учбовому закладі вони практикуються и виконують спільні проекти та обговорюють питання та проблеми.
  • Змішані класи дуже схожі на перегорнуті, але учні проводять ще менше часу в учбовому закладі для того, щоб урівноважити кількість практичних занять та асинхронних лекцій.
  • Онлайн-класи не передбачають занять в учбовому закладі. Існує два типи онлайн-занять: асинхронні, коли учні взагалі не контактують один з одним і класи з відеоконференціями, які створюють атмосферу навчання в реальному часі, як в учбовому закладі. Додатки з підтримкою відеоконференцій є дуже дорогими, але вони краще за все підходять для дистанційного навчання.
  • МВОК − масові відкриті онлайн-курси, які проводять безкоштовно. Платними є лише сертифікат та диплом. Coursera, edX та Udacity − три головні платформи, завдяки яким кожен бажаючий отримує доступ до великої кількості матеріалів і відео-лекцій. Деякі університети (Технологічний інститут Джорджії, університет Іллінойса, штат Арізона) створюють учбові програми на базі МВОК. Це є великою загрозою для традиційних університетів і учбових програм.

Що ж необхідно університетам для створення таких матеріалів? Очевидно, що на це потрібні гроші. Та більш за все важливо мати вмотивованих та відповідальних викладачів. Традиційна система у більшості навчальних закладів та вроджений консерватизм викладачів створює велетенський бар’єр між ними та сучасною технологією освіти. (Багато викладачів спростовують думку, що сучасні технології удоконалюють систему освіти).

Як традиційна система впливає на технологічну адаптацію?

  • Старші викладачі в дослідницьких університетах отримують винагороду за опубліковані академічні статті та книги. Крім того, вони повинні створювати матеріали, бо це головний критерій для отримання довічного робочого контакту. Вони не можуть пожертвувати своїм часом для вивчення нових технологій.
  • Штатний персонал, зазвичай, не має ніяких обов’язків. Коли вони отримують контракт, вони вже втягнуті у вихор наукових досліджень. Вони стають відповідальними за обслуговування свого закладу. Де ж узяти час для впровадження нових навчальних методів?
  • Асистентів без контракту приймають на роботу тільки за їх викладацький хист. Вони можуть втратити свою роботу, якщо ризикнуть змінити метод навчання на більш технологічний, і їх замисел не буде мати успіху серед студентів.

Відомо, що не всі студенти готові до технологічних змін. Наприклад, студент Школи Бізнесу Смита в університеті Меріленда скаржився на те, що він оплатив гроші за навчання в школі, де повинен вчиться самостійно. Який прекрасний результат! Менш ніж за три роки, коли він випуститься, нікому вже буде його навчати, тож це прекрасно, що він тепер вміє вчитися. Технологічні класи вже міцно вжилися у навчальну програму дванадцятирічних шкіл і університетів. Студенти адаптуються до змін і зроблять це набагато швидше, ніж персонал.

Деканам та іншим керівникам необхідно мотивувати персонал та видавати якісь винагороди, якщо вони бажають, щоб їх заклад процвітав. Вони повинні об’єднати ентузіастів та разом впроваджувати нові технології. Так, в університетах є вмотивовані люди в кожній з груп, які були описані. Деякі з них полюбляють ризик, деяким довподоби сучасні технології. Кожен з них розуміє, як технології позитивно впливають на сферу освіти. Нові методи перетворять пасивне навчання на активне, й учні будуть постійно залучені в робочий процес.

Tecnology_changes_Education_Today_2

Керівники учбових закладів повинні стати основними оганізаторами та мотивувати персонал декількома способами: призначати відповідальних за впровадження нових програм, знаходити інвесторів та нагороджувати тих, хто готовий йти вперед. Управляючі мають об’єднати персонал і студентів і перетворити вищу освіту.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар