Як ставляться роботодавці до онлайн дипломів

Онлайн-освіта в світі з кожним роком стає все популярнішою.  Потреба в сучасних знаннях зростає, тож освітні онлайн-платформи  ставатимуть все затребуваними. За матеріалами ubr.ua.


Трохи історії

Спочатку ідею організувати дистанційну форму навчання запропонував ще в 1926 році британський учений, директор освітніх програм на BBC Джон Кларк Стобарт. Тоді навчальному закладу нового типу він дав назву Повітряний університет («Університет Air»). Але лише в 1969 році ідея була втілена в життя – був створений перший дистанційний університет. Популярність його програм зростала, інші університети успішно запускали аналогічні проекти.
У 2011 році Стендфордський університет запустив відразу три курси через інтернет. Тоді тільки в одному з цих курсів взяло участь близько 160 тис. слухачів з 190 країн світу. Потім по цьому прикладу пішли інші престижні американські виші. І вже в червні 2014 року у світі існувало 2600 масових відкритих онлайн-курсів.

Онлайн-навчання в Україні

В Україні онлайн-освіта тільки набирає популярність. У 2013 році Київський національний університет імені Тараса Шевченка першим в країні запропонував онлайн-курси на базі проекту «Університет онлайн».
Зовсім нещодавно Національний університет ім. Тараса Шевченка, «Києво-Могилянська академія», Український католицький університет та Львівська ІТ-школа оголосили про те, що збираються викладати безкоштовно курси своїх викладачів на українській освітній платформі Прометей. Раніше на даному проекті вже з’являлися окремі курси від викладачів «Могилянки», КПІ та інших вишів.

Провідні світові платформи

Сьогодні відкриті онлайн-курси дають можливість пройти навчання у викладачів престижних вишів світу, влитися до мультинаціонального студентського середовища на форумах і, звичайно ж, отримати документ, що підтверджує проходження онлайн-курсу.
Типовий онлайн-курс складається з відеолекцій, інтерактивних завдань і форуму, де слухачі можуть задавати питання однокурсникам та викладачам. Обов’язкова умова курсів – здача всіх іспитів.
Провідні світові платформи, які дають можливість отримати самостійно онлайн-освіту:

  • Coursera;
  • EDX;
  • Академія Хана;
  • Udacity;
  • Полотно мережі;
  • Стенфордський Itunes U;
  • UMass Boston;
  • OpenCulture;
  • Udemy.

Як ставляться роботодавці

«Було б перебільшенням сказати, що фахівці з онлайн-дипломами автоматично потрапляють до «чорного списку» роботодавців, але й говорити про знак рівності між стандартною і онлайн-освітою не можна. Швидше, наявність онлайн-диплома є приводом більш пильної уваги до підготовленості фахівця зі сторони рекрутера/HR-а»,-розповіла провідний консультант з рекрутингу компанії Brain SourceInternational Ольга Штиль.
За інших рівних, додала вона, перевага може бути віддана фахівцеві зі звичайним дипломом, але потрібно розуміти, що ситуації абсолютної рівності зустрічаються вкрай рідко.
У кожному разі претенденту з онлайн-освітою слід підготувати переконливеобгрунтування для HR-а – чому його освіта не тільки не поступається, але і є перевагою для позиції, на яку він претендує.
«Для потенційних кандидатів на позицію в компанії EY дипломи про проходження онлайн-курсів є перевагою з кількох причин. По-перше, онлайн-платформи дають можливість отримати додаткові знання і досвід вирішення практичних кейсів. По-друге, це гарна можливість вдосконалити англійську мову, і, по-третє, отриманий диплом характеризує кандидата як мотивовану людину, яка займається професійним розвитком і вміє досягати результатів», – підкреслила фахівець відділу персоналу, EY в Україні Єлизавета Максимець.

15128746-Education-laptop-concept-Illustration-of-a-laptop-computer-with-a-mortar-board-cap-and-diploma-certi-Stock-Vector
Як правило, додала експерт, онлайн-освіта є додатковою до основної університетської. Проте вже зараз є ряд онлайн-курсів, які можуть скласти конкуренцію класичній освіті, особливо якщо якість викладання у виші низька. До того ж, курси можуть бути корисними для підвищення кваліфікації або придбання нової спеціальності.
«Наявність дипломів про проходження онлайн-лекцій, вебінарів або будь-якого іншого виду дистанційного навчання, швидше, може розглядатися як додаткову перевагу шукача», – фахівець з підбору персоналу кадрового холдингу АНКОР в Україні Олександра Д’яконова.
Роботодавець може розцінити онлайн-дипломи як бажання шукача удосконалювати вже існуючі знання, а це – великий плюс.

Просування у кар’єрі

У бізнесі існує негласне правило, що люди із заочною вищою освітою мають менше шансів отримати високу посаду в тій чи іншій компанії в порівнянні з колегами, які здобули вищу денну освіту. Така ж ситуація може виникнути з онлайн-освітою. Українські роботодавці з обережністю ставляться до онлайн-дипломів. Компанії часто не хочуть розбиратися, наскільки дійсний цей диплом і як його отримали.
«Це може стати формальною причиною не підвищувати співробітника. Але якщо у начальства немає бажання підвищувати співробітника, знайти ту чи іншу причину не складно. Якщо співробітник явно переріс свою позицію і готовий брати на себе більше відповідальності, приносячи бізнесу додаткову користь, онлайн-диплом не повинен послужити перешкодою», – зазначила Ольга Штиль.

Чи варто вчитися в онлайні?

«Онлайн-освіта в силу своєї специфіки підходить далеко не всім. Тут потрібно володіти достатньою мотивацією («кинути» онлайн-навчання психологічно простіше, ніж ВНЗ), гарною самоорганізацією (легше «філонити»). Тому онлайн-освіта може стати основною тільки для людей певного складу», – пояснює експерт.
За словами Ольги Штиль, зараз модно, а в деяких випадках необхідно мати кілька освіт. Це може бути зв’язка «офлайн + онлайн», тоді і питань не буде.
«Додаткові знання, отримані з міжнародних джерел, як правило, актуальні та прикладні, тому якщо вони відповідають посаді та сфері, то можуть підвищити конкурентоспроможність кандидата на ринку праці», – зазначила Єлизавета Максимець.
Онлайн-освіта стає все більш популярною не тільки серед юних фахівців, а й людей, які вже здобули певний досвід роботи. «При наймі співробітника, роботодавець насамперед звертає увагу не на дипломи, які є у кандидата, а його досвід, особистісні якості, прагнення розвиватися, аналітичні здібності тощо», – підкреслила Олександра Д’яконова.
Освіта лише один з факторів, на який звертає увагу HR-фахівець, при оцінці кандидата, говорить Ольга Штиль. Не менше, а напевно, і більше значення має досвід роботи фахівця, конкретні успіхи у трудовій діяльності, рекомендації від колишніх керівників.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар