Вища освіта наближається до занепаду, але не варто сумувати з цього приводу

Прогрес швидко просувається вперед, змінюючи наше уявлення про речі. Девід Блейк, генеральний директор Degreed, порівнює навчальну галузь з автомобільною то пророкує незворотні зміни. Переклад матеріалу здійснено командою MOOCology.


Брайан Александер з Національного Інституту Технології Гуманітарної Освіти у своїй провокаційній статті для Inside Higher Ed демонструє “уявний” експеримент, заснований на ідеї, що суспільство може вийти на новий рівень у сфері вищої освіти. Письменник порівнює цю ідею з феноменом ”Автомобільного максимуму”, який за прогнозами вчених, станеться в наступному десятилітті, коли глобальні продажі автомобілів почнуть суттєво зменшуватися.

Александер аргументував цей факт наступним чином. Він вважає, що проблема в занепаді традиційної вищої освіти має економічний характер. Посилаючись на повільне відновлення після рецесії 2008 року, як на причину самого занепаду, він робить висновок, що за останні два роки спостерігається явне зниження чисельності учнів у навчальних закладах різного типу. Його припущення ґрунтується на тому, що економічні проблеми, такі як коливання рівнів студентських заборгованостей, високий рівень безробіття, неповна зайнятість випускників, призводять людей до того, що вони більше не розглядають навчання в коледжах і університетах як дуже необхідне. Стаття показує в динаміці негативну студентську демографію та складності випускників на сучасному ринку праці. Все це неухильно призводить до того, що все менше молодих людей прагнуть здобути вищу освіту.

Однак, є частина в цій невеликій статті, якої Александер майже не торкається, − це істотне зниження важливої ролі традиційної вищої освіти. Але тут нам знову доводиться повернутися до аналогії вищої освіти з феноменом “Автомобільного максимуму”. І, в даному випадку, на думку спадає висновок, що ця аналогія постає перед читачем завершеною. “Автомобільне перенасичення“ − явище, яке частково приводить до усвідомлення факту, що населення пересувається в міста, де автомобілі фактично не є більше перевагою. Стаття у журналі Bloomberg коментує це так:

“Зміни відбуваються неймовірно швидко. Транспортний засіб, який в минулому столітті асоціювався зі словом “рухливість“, вже більш не є найзручнішим способом пересування“.

У тій же статті, віце-президент PricewaterhouseCoopers Тім Райан сказав з цього приводу наступне: “У мене важливе запитання: ви продаєте автомобілі або мобільність?“ Якщо продовжите ігнорувати ці глобальні тенденції, то ризикуєш вкрай швидко стати неактуальним.

В сучасній освіті приблизно та ж ситуація: все більше людей починають приходити до висновку, що стандартна двох або чотирьох річна вчена ступінь не є більше тим самим “зручним способом просування“ до мети. Коледжі та університети намагаються “продати автомобілі“, в той самий час, коли люди потребують мобільність. Торік Брайан Педдл сформулював з цього приводу вкрай вдалу тезу: “Люди не хочуть вчений ступінь. Вони бажають роботу“.

Традиційна вища освіта, яка щодня дорожчає, призводить до того, що на ринку праці все менше вакансій за спеціальностями дипломованих випускників. Таким чином, люди почали звертатися до альтернативних моделей освіти, таких як Масові Відкриті Онлайн Курси, які по завершенні навчання дають учням цифрові сертифікати, що дають набагато більше можливостей для отримання робочого місця в престижній компанії.

Educaion_and_Car_Problem_2

Прихильники традиційної вищої освіти коментують, що ідея Брайана Александера − це не більше, ніж “уявний“ експеримент. Але подивіться на ситуацію критично, без експертів по теорії навчання, вища освіта дійсно знаходиться в стані занепаду, бо люди хочуть чогось кращого, більш перспективного і більш актуального для мінливих умов сьогодення!

Коментарів немає.

Залиште свій коментар