Вища освіта на захисті самої себе

Девід Блейк, генеральний директор Degreed, розмірковує над складним питанням реальної цінності сучасної освіти. Переклад статті здійснено командою MOOCology.


Чи помітили Ви, що вже тривалий час вища освіта перебуває в оборонній позиції? Чому?

Наведу показовий приклад. Нове дослідження від Федерального резервного банку Сан-Франциско демонструє, що заробітна плата нових випускників вишів зростає повільніше, ніж у решти частини робочого населення США. І цей факт вже нікого не дивує. Усі знають, що серед молодих дипломованих фахівців зараз дуже високий рівень безробіття та неповної зайнятості. А ось, що цікаво… Згідно журналу Huffington Post, автори доповіді, як і раніше, “стверджують, що буде “невірно” стверджувати, що вступ до коледжу – погана інвестиція”.

Спробуємо в даній ситуації керуватися лише фактами. А вони говорять про те, що значний відсоток недавніх випускників коледжів не знаходять роботу, а ті, хто її отримує, працюють значно нижче рівня своєї освіти. Враховуючи цю інформацію, чи буде вірно стверджувати, що університет (маючи на увазі освітню систему, яка у нас діє сьогодні) – дійсно хороша інвестиція?

Дослідники звіту Федерального резервного банку припускають, що випускникам коледжів потрібно значно більше часу, щоб відшкодувати вартість своєї освіти, ніж попередньому поколінню студентів. Економічні реалії і пейзажі трудових ресурсів змінюються так швидко, що тепер вже ніхто не може бути повністю впевнений, чи зможуть вони взагалі коли-небудь повернути цю вартість назад.

І, якщо освіта продовжує дорожчати, а заробітна плата зростає дуже повільно, чи можемо ми буди впевнені у перспективах майбутніх випускників?

У своїй промові на День випускників в Принстонському університеті, президент Асоціації Американських Університетів (AAU), Хантер Роулінгс, виклав найбільш поширені критичні зауваження, націлені на вищу освіту, включаючи високу плату за навчання, скільки часу необхідно для здобуття вищої освіти, і т.п. Роулінгс визнає, що деякі критичні зауваження цілком виправдані: отримання університетської освіти не завжди гарантує робоче місце, відповідне кваліфікації, та й вартість навчання в коледжі, через відсутність будь-якого контролю, сьогодні зросла до неймовірних висот.

У той же час, президент AAU стверджує, що критики помилково сфокусувалися на грошах, в той час як головну увагу необхідно приділити “внутрішній цінності” освіти. Звучить напрочуд іронічно.

Роулінгс має рацію, переважну кількість людей дійсно цікавить заробіток грошей. Однак, якщо у громадськості є “невірне” уявлення про поточну систему вищої освіти, головним питанням в якому є гроші, то це лише тому, що така картина була створена коледжами та університетами. Система освіти, яка продовжує підвищувати платню за навчання навіть тоді, коли витрати йдуть вниз, а студенти не отримують практичні навички для роботи, які вища освіта повинна забезпечити, здається, зовсім не покриває свою реальну вартість. А люди очікують дипломи, які нададуть їм можливість отримувати відповідну зарплатню.

Я не стверджую, що університетська освіта не має внутрішньої цінності, яку неможливо виміряти в грошових показниках. Звичайно, має! Але системні проблеми у вищій освіті відкрили двері для таких речей, як МВОК та альтернативні сертифікати компетентності. Вони орієнтовані на розвиток навичок, які будуть гарантувати випускникам робоче місце, а це саме те, що дійсно потребують студенти сьогодні.

Якщо коледжі та університети прагнуть бути оцінені за високими стандартами, їм, насамперед, необхідно переконатися, що вони самі відповідають подібним вимогам.

Якщо вища освіта перебуває в оборонній позиції, так це тому, що вона сама себе загнала в кут. І для того, щоб вивести її звідти, буде потрібно набагато більше, ніж міркування про внутрішні цінності…

Коментарів немає.

Залиште свій коментар