Вплив масових онлайн-курсів на вищу освіту у 2014 році

Девід Блейк, генеральний директор Degreed, підводить підсумки року, що спливає. Переклад матеріалу здійснено командою MOOCology.


Оскільки рік наближається до завершення, прийшов час озирнутися назад і підвести підсумки того, що було досягнуто і що ще необхідно зробити. Для МВОК 2014 рік був досить продуктивним, незважаючи на те, що курси не змогли повністю замінити стаціонарну освіту, як багато хто прогнозував.

Розглянемо, який саме значний вплив справили масові онлайн-курси на сферу вищої освіти у 2014 році:

В обговоренні на перший план було висунуто питання про якість викладання у вищій освіті

З самого початку, найбільшим зауваженням стосовно МВОК було те, що слухати лекцію з комп’ютера – не дуже ефективний спосіб навчання. Безумовно, слухати лекцію від лектора в аудиторії з 300 чоловік – не набагато краще. МВОК та інші цифрові моделі навчання призвели до збільшення уваги щодо якості та практики викладання, що вже, безсумнівно, покращує як традиційні, так і онлайн-курси.

Призвели до збільшення інтересу до освіти нестандартних студентів

Близько третини чверті студентів коледжу – не зовсім “традиційні” з точки зору віку та інших факторів, однак, дорослі студенти, які фактично становлять більшість учнів, були проігноровані традиційними вищими навчальними закладами. Популярність МВОК, які в цілому залучають нетрадиційних студентів (85% учнів на Coursera – дорослі), призвела багато навчальних закладів до думки про те, як стати корисними для такого населення.

Надали іншу можливість для професійного навчання

Для учнів, які шукають набуття навичок, а не ступені, МВОК та інші альтернативні форми освіти забезпечують можливість навчання, яке не дуже багато коштує. Роботодавці починають розглядати МВОК, як вигідну модель навчання. Багато компаній вже використовують курси в рамках своїх програм корпоративного навчання.

Викликали інтерес до альтернативних дипломів

МВОК зі своїми сертифікатами про завершення й цифровими дипломами викликали великий інтерес до подібних документів нового зразку, включаючи також й доступні онлайн-грамоти. Тільки минулого тижня Американська Рада з Освіти оголосила про консорціум 25 коледжів та університетів, які братимуть участь в альтернативній програмі дипломного оцінювання. Дана програма дозволить студентам отримати диплом, навчаючись на спеціально відібраних безкоштовних (або доступних) курсах загальної онлайн-освіти.

Позбавили онлайн-освіту від забобонів

Дистанційна освіта мало місце протягом багатьох століть, онлайн-освіта – протягом декількох років, але її відхиляли, в основному через її зв’язки з комерційним сектором. Але тоді Массачусетський технологічний інститут, Гарвард та Стенфорд почали запускати Масові Відкриті Онлайн Курси, і сприйняття поступово почало змінюватися. Для отримання більшого обсягу інформації з цієї теми прочитайте статтю Джеффа Селінго, “Яким чином МВОК узаконили онлайн-освіту“.

Давайте разом ще раз оглянемося назад і поміркуємо, який ще вплив МВОК мали на сферу вищої освіти? І як Ви вважаєте, що принесе нам 2015?

Коментарів немає.

Залиште свій коментар