Типові страхи онлайн-навчання та як їх позбутися

Раджай Найк, генеральний директор Keypath Education Europe, вщент розбиває освітні стереотипи минулих років про МВОК. Переклад статті виконано командою MOOCology.


Технології змінили спосіб нашого спілкування, те, як ми купуємо і продаємо речі, словом, майже все. Розваги, видавнича справа і торгівля в роздріб розвивалися задля того, щоб надати нам більшу ефективність, зручність і обслуговування за першою потребою. Ці сектори, можливо, вдосконалювались більше, ніж навчання. Проте, протягом найближчих місяців, очікуються нововведення в вищу дистанційну освіту, котрі будуть досить значними, можна сказати, стратегічними.

Якість − ось чим славиться Великобританія. Це те, що ніколи не повинно бути втрачено у погоні за змінами. Використання технологій в процесі навчання ніколи не було відходженням від традиційних правил. Це була і є спроба розкрити академічний потенціал студента, розширити його можливості, підвищити бажання учня та відкрити доступ до освыти тим, хто раніше його не мав.

Звичайно ж, впроваджуючи нові технології, університети повинні бути обачними при вирішенні загальних проблем. Тому давайте одразу спростуємо декілька найвідоміших міфів про інноваційну освіту:

1) Інтернет-навчання ізолює особисту взаємодію студентів

Дійсно, було б нерозумно стверджувати, що життєві навички, набуті на території кампусу, можуть бути відтворені через Інтернет, але ми повинні реально дивитися на те, чого було досягнуто за допомогою технологій.

На сьогоднішній день лекції в кампусі впроваджуються за допомогою відео; такі онлайн-середовища навчання, як Blackboard, Moodle і Canvas дозволяють студентам взаємодіяти з професором і однокурсниками поза лекційними класами. Окрім цього, все частіше ступені освіти онлайн пропонуються літніми школами. Інтернет-навчання дозволяє сучасним дослідженням бути впровадженими в завтрашню лекцію без необхідності чекати публікації підручника в наступному році.

Уявіть собі іспити, які проводитимуться за лічені хвилини і можуть бути строго перевірені відповідно до ваших натискань клавіш. Уявіть собі, що ваш навчальний план і студентська підтримка особисто, без вашої допомоги адаптуються в реальному часі на основі детального аналізу вашого навчання на сьогоднішній день. Нам більше не потрібно це уявляти. Все це та набагато більше сьогодні є звичайною справою для вищої освіти онлайн.

2) Якість онлайн-навчання значно гірша за денне

Щодо цього питання, то ми повинні завжди пам’ятати, що так само, як існують погані лекції живого вчителя, може траплятися недобре онлайн-викладання. Наша ж мета полягає саме в гарному викладанні. І технології можуть сприяти цьому.

Багато онлайн-курсів вимагають аналогічної або такої ж суми грошей, як і денне навчання. Безсумнівно, студенти не витрачаються на житло і мають можливість продовжувати свою кар’єру під час навчання. Проте, ми повинні гарантувати, що вони отримають відмінне співвідношення їхніх інвестицій і ставлення до их нарівні зі студентами кампусу.

Наприклад, студенти на курсах, організованих моєю компанією Keypath, кажуть, що дуже цінують особисті відносини з куратором, прикріпленим до їх класу. Саме він допомагає їм протягом усього їхнього навчання. Ці учні також повинні мати можливість отримати доступ до студентської спільноти, випускників закладу та отримати пораду. Необхідно лише вірно налаштувати цю систему.

No_Academic_Fears_Today_2

3) Інтернет-навчання чинить надмірний тиск на викладачів

Наші вчені грають важливу роль і ніколи не повинні бути відсунуті на другий план. Вони вже знаходяться під величезним тиском, бо повинні привнести більше в оточення, в якому більш висока плата тягне за собою більш високі очікування, а державні інвестиції та науково-дослідницький бюджет урізані.

Багато з них стурбовані тим, що онлайн-навчання − це просто ще один тягар, завдання, яке повинне бути вирішене.

Замість цього ми повинні навчити, направити і підтримати їх щодо цих змін, послідовно демонструючи, як інновації можуть посилити одну з їх основних пристрастей: особистих, довірчих відносин зі студентами, які збагачують навчання та розвивають інтелект.

4) Ця бізнес-схема не є життєздатною

Поки я був директором Відкритого університету, декілька з нас розробили платформу FutureLearn, яка зареєструвала свого 1-мільйонного учня на початку 2015 року.

Ми особисто переконалися у силі МВОК і тепер багато проректорів вважають, що якщо короткі, неофіційні, безкоштовні курси є корисними, їм потрібен рівень визнання онлайн-курсів, офіційні студенти і фактичні доходи. Найбільш прогресивні особистості у сфері вищої освіти усвідомлюють важливість ринку, що розвивається.

Незважаючи на переваги навчання в режимі онлайн, університети повинні пам’ятати про збереження контролю їх діяльності.

У той час як організації, такі як Keypath Education, можуть принести фінансовий прибуток, технологічну кмітливість, досконалість ринку і кадрів та майстерність студентської підтримки, тільки університет встановлює вимоги до допуску, вносить студентів до списку, підписує направлення курсу та надає їм відповідний ступінь.

Університети не без причини обачні, але це не повинно перешкоджати змінам, особливо коли вони стосуються гнучкості й доступності для більшої кількості потенційних учнів.

5) Проблеми зі студентами з інших країн

Міжнародний ринок є ключем до бізнес-моделі видаленого навчання. У світлі ускладнень і вартості того, що навчання за кордоном може принести для студента, легко зрозуміти, чому опція онлайн така приваблива для іноземних кандидатів.

The Higher Education Statistics Agency зареєстровало понад 578 тисяч студентів, що навчалися на премію Великобританії в 2013-2014 роках по усьому світі, в режимі онлайн або в інститутах-партнерах в різних країнах. Це величезний попит для британських курсів, які будуть продовжувати зростати із року в рік.

Студенти в Сінгапурі, Шанхаї і Сан-Паулу тепер можуть отримати ступінь наших провідних світових університетів без необхідності залишати свої домівки, або проходження складного процесу отримання ступеню бакалавра в вузах Великобританії. Як культурні та нормативні проблеми, що стосуються навчання в режимі онлайн бентежать Схід, а попит на високоякісну вищу освіту зростає на Заході, ми можемо спостерігати перелом в глобальному доступі до освіти.

Можливо, найголовнішим є те, що ця проблема може впровадити демократизацію доступу, так як вартість і місце розташування стали менш проблематичними для найбідніших слоїв населення зі світлим розумом. Це не тільки надихаюча перспектива, це також необхідність ринку. Ми не можемо будувати унівеситети на традиційних моделях, щоб задовольнити попит, тому ми повинні шукати альтернативу.

No_Academic_Fears_Today_3

Якщо ми отримаємо це право, наслідки не тільки принесуть користь учням, які прагнуть більш гнучкого графіку, а й нашій економіці, котра значно залежить від іноземних студентів. Між 2011 і 2013 роками кількість іноземних студентів в Великобританії знизилсь з 37 % до 31 %. А це тягне за собою не тільки втрату доходів, а й ослаблення нашого культурного впливу. Тож будемо сподіватися, що вони пам’ятатимуть Великобританію після того, як підуть працювати та робити карєру.

Вища інтернет-освіта ніколи не зможе витіснити денне навчання, але вона може збагатити його досвідом і створити великий попит. Вибір між денним та онлайн-навчанням ніколи не стояв. Як і з багатьма змінами в нашому суспільстві і економіці протягом останніх двох десятиліть, необхідно створити більший вибір і підвищити гнучкість. Ми плануємо і надалі зміцнювати нашу економіку, підвищувати продуктивність і намагатись, щоб світова освіта вищого рівня продовжувала підживлювати інтелект учнів та залишалася з нами як можна довше.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар