«Стати журналістом»: як я пройшов онлайн-курс із підготовки новин на Coursera

Останнім часом широкої популярності набула платформа Coursera, що вважає своєю місією надання універсального доступу до найкращої у світі освіти. Платформа має партнерські стосунки з університетами та іншими навчальними організаціями й пропонує навчальні курси в режимі онлайн для всіх охочих, пише osvita.mediasapiens.ua.


Водночас заявникам у разі відповідного звернення та належного обґрунтування може бути надано фінансову допомогу для оплати навчання. Можливе також і безоплатне навчання. Але в цьому разі документ про закінчення курсу не видають навіть у разі його успішного закінчення (може бути надано після оплати).

Навчальний процес на Coursera – це перегляд відеолекцій, інтерактивні відповіді на запитання, взаємне студентське оцінювання виконаних завдань, дискусії, контакти з колегами по навчанню та інструкторами тощо.

0d32c8231a1c47fe9e9aa7c6a36ac4a7

Після закінчення кожного навчального курсу видають формальне підтвердження цього досягнення – сертифікат. Відбувається відеоавторизація студентів, що практично унеможливлює, висловлюючись фігурально, отримання липового сертифіката. Сертифікат можна верифікувати безпосередньо на сайті Coursera та в разі потреби зберегти в графічному вигляді або роздрукувати.

Є чотири важливі для формування бачення навчального процесу ключові ідеї Coursera:

  1. Ефективність онлайн-навчання. В останньому звіті департаменту освіти США йдеться про те, що «класи з онлайновим – повністю або лише частково – навчанням дають у середньому кращий результат у навчанні порівняно з тільки навчанням «обличчя-до-обличчя» (face-to-face).
  2. Майстер-навчання (Masterylearning). Базується на підході, який розробив психолог Бенджамін Блум (Benjamin Bloom). Майстер-навчання допомагає студентам повністю зрозуміти тему до переходу до більш просунутої теми. Навчальна платформа зазвичай одразу надає зворотний зв’язок (feedback) на розділ, із розумінням якого в студента виникли проблеми. У багатьох випадках дають рандомізовані варіанти завдань, що дає змогу повторно вивчати й здавати завдання аж до їх повного опанування.
  3. Взаємне оцінювання (Peerassessment). У багатьох курсах найважливіші завдання не може легко оцінити комп’ютер. Тому застосовують взаємне оцінювання завдань студентами. Ця техніка в багатьох навчальних курсах дає адекватний зворотний зв’язок і цінний досвід оцінювання чужих завдань.
  4. Змішане навчання. (Blendedlearning). Багато партнерів Coursera використовують її онлайнові навчальні платформи для забезпечення своїх студентів кращим навчальним досвідом. Така модель навчання дає змогу студентам поліпшити відвідуваність і виконання завдань.

Днями я отримав п’ятий (останній) сертифікат курсу журналістики Школи журналістики Мічиганського університету (School of Journalism of Michigan State University). Ця школа журналістики має тривалу історію, і її вважають ледь не найкращою в США.

Повна назва курсу, студентом якого я був упродовж майже півроку, – «Стати журналістом. Підготовка новин» (Become a journalist. Report the news). Це незаліковий курс – non-credit, себто такий, що не підлягає академічному зарахуванню вищими навчальними закладами – початковий курс журналістики. Для участі не потрібно наявності певної базової чи спеціальної підготовки, також і у сфері журналістики.

auditt8

Курс «Стати журналістом. Підготовка новин» становлять п’ять окремих послідовних підкурсів, після закінчення кожного з яких видають сертифікат визначеного зразка, котрий розміщують на сайті Coursera.org для загального доступу. Загальна оцінка за кожен підкурс може досягати максимально 100%.

Звісно, для навчання потрібен просунутий рівень володіння англійською мовою, зокрема письмовою. Уже хоча б тому, що треба складати залікові письмові завдання, що містять 700-900 слів, під час складання більшості з яких відбувається відеоідентифікація, точніше онлайнова звірка обличчя (face control) з фото на документі, яке перед реєстрацією на участь у курсі заносять у базу даних Coursera. Теоретично таку відеоідентифікацію можна, певне, за бажання обійти.

Щоправда, під час надсилання для перевірки залікових завдань, потрібно ледь не присягатися в письмовій формі, що їх виконано особисто й відповідно до стандартів Coursera.

Українських та польських партнерів у Coursera наразі немає, хоч є сім російських, з-поміж них МФТІ (інших московських ВНЗ у списку партнерів немає). Зрозуміло, що мову курсу вибирає навчальний заклад. Як зрозуміло й те, що англійська мова значно розширює контингент потенційних студентів. Адже не можна не брати до уваги, що навчальна онлайнова платформа Coursera якщо безпосередньо й не має комерційних інтересів, то повинна бути принаймні самоокупною.

coursera_team

Курс Become a journalist. Report the news становлять п’ять підкурсів:

  1. What is news? (Що є новина?).
  2. Gathering and Developing the News (Збирання та підготовка новин).
  3. Effectively delivering the news to your audience (Ефективне доставляння новин до аудиторії).
  4. Journalism, the future and you! (Журналістика, майбутнє і ви!)
  5. Capstone: Create your own professional journalistic portfolio (Підготовка вашого журналістського портфоліо).

Дістав такі оцінки після закінчення підкурсів: за 2), 4) та 5) – 100%, за 1) – 96%, а за 3) – 98,3%. Після завершення кожного підкурсу одержав сертифікат. Тривалість підкурсів становить у середньому місяць-півтора. Завдання кожного підкурсу розбито по тижнях із зазначенням дедлайнів (deadline), яких потрібно жорстко дотримуватися. Вартість чотирьох із п’яти підкурсів становить $79, а одного – понад $90. Оплату можна здійснити, зокрема, банківською платіжною карткою Visa чи Master Card безпосередньо на сайті Coursera.

Як уже було зазначено вище, можлива фінансова допомога в разі звернення по неї та в разі належного обґрунтування. Обмін інформацією з адміністрацією Coursera відбувається в режимі електронної пошти, яку зазначають під час реєстрації для участі в курсі. У разі надання фінансової допомоги платити за навчання взагалі не потрібно. Мені надали фінансову допомогу на всі п’ять підкурсів, що дало змогу не витратити на навчання жодного цента.

Це вже вдруге в житті мав нагоду навчатися фактично коштом американських платників податків, за що їм дуже вдячний. Першого разу мав таку нагоду в 1998-1999 роках, коли навчався в першій в Україні бізнес-школі «МІМ-Київ» за програмою MBA для банківських працівників, яка фінансувалася також і американською програмою AIDS.

IMG_5864-WEB-LOW-RES

Зокрема, певне, і тому, що навчався коштом американських платників податків та мав нагоду двічі побувати в США, уважаю американців – на відміну від московитів – хорошими хлопцями. Вони хоч і мають власні інтереси, але роблять це на позір м’яко (soft power) і не застосовують грубу фізичну силу без крайньої на те потреби. Обстоювати ж власні інтереси цивілізованими способами ніхто нікому забороняти права не має.

Можливо, саме тому вважаю американізованих українців хорошими українцями, адже вони зазвичай добре володіють як англійською, так і українською й дотримуються моральних цінностей західної демократії.

А змосковщених українців уважаю поганими українцями, адже вони зазвичай погано володіють як російською, так і українською, мають совковий менталітет і позбавлені будь-яких моральних цінностей.

Підсумовуючи все написане вище, скажу словами Поета:

«Учітеся, брати мої, думайте, читайте. І чужому научайтесь й свого не цурайтесь».

Коментарів немає.

Залиште свій коментар