Що у МВОК виходить краще, аніж у традиційних навчальних курсів?

Девід Блейк, голова Degreed, конкретизує переваги, які ми всі отримали разом із появою масової онлайн-освіти. Переклад статті здійснено командою MOOCology.


Одну з головних ідей, яку ми намагаємось донести читачам нашого блога можна сформулювати приблизно таким чином: “МВОК приносять величезну користь лише якщо розумно використовувати кожну з його переваг.” До них я, перш за все, відношу масовість, відкритість та можливість дистанційного навчання. Вдале комбінування цих переваг в декілька разів збільшує ефективність навчання.

У своїй новій публікації Джонатан Хейбер визначає декілька головних речей, які МВОК здатні робити краще за стандартні курси. Ось три ключові тези, про які він пише:

  • Відео набагато зручніше за живі лекції. Ми чули багато заперечень прихильників виключно живого викладання, наприклад, щодо того, що відео ніколи не зможе відтворити всю повноту емоцій лектора. Але чи це потрібно учням? На наш погляд, більш суттєвими перевагами є можливість поставити на паузу, повторити незрозумілий момент або перемотати вперед. Саме дозволяє підходити до перегляду занять індивідуально: Ви можете навчатись в зручний час і в зручній формі. Хоча, це вже давно зрозуміло сучасним студентам. Хейбер не зупиняється лише на цьому, описуючи різноманітні види вебінарів та інтерактивних лекцій, які використовувались у різних навчальних програмах. Можливість вести діалог з учнями давно стала реальністю, тільки без обмежень, які накладає розмір аудиторії.
  • Якість онлайн-дискусій. Не кожен погодиться з цим, але Хейбер розмірковує так: внаслідок того, що більшість учасників обговорення МВОК або вже мають вищу освіту, або високо мотивовані до досягнення цілей навчання, онлайн-дискусії часто досягають такого якісного рівня, який просто недосяжний у звичайному класі.
  • Творчі завдання. Джонатан Хейбер вважає, що завдяки великій кількості учасників процесу навчання, інструктори мають змогу реалізувати творчі завдання глобального масштабу, використовуючи для цього новітні методи взаємодії людей у мережі, наприклад, краудсорсінг.

І ось ще декілька прикладів того, що МВОК можуть робити краще за традиційні курси:

  • Широкі особисті навчальні мережі. Активні студенти онлайн-курсів мають змогу взаємодіяти з тисячами людей, з якими вони не могли б зустрітися у звичайних умовах, включаючи видатних експертів галузі з усього світу.
  • Робота над проблемами реального світу. Хоча учні звичайних навчальних курсів працюють на основі тематичних досліджень, їм не часто випадає шанс працювати з реальними компаніями, займаючись вирішенням існуючих проблем. Однак, велика кількість МВОК, особливо в бізнес-сфері, вже сьогодні надають студентам різноманітні можливості взаємодії та співробітництва на реальних робочих місцях.

А чи згодні Ви з ідеєю, що онлайн-курси деякі речі здатні робити набагато краще, ніж звичайні? І в яких ще галузях МВОК могли б показати кращі результати у порівнянні з традиційним навчанням?

Коментарів немає.

Залиште свій коментар