Ринок МВОК стає на крило

Нова стаття Джона Бершина присвячена перспективам розвитку масових курсів у корпоративній середі. Переклад виконано командою MOOCology.


Ринок Масових Відкритих Онлайн Курсів нещодавно спалахнув новими фарбами. Декілька місяців тому сервіс Coursera залучив інвестування у розмірі 20 млн. доларів, внаслідок чого сумарний обсяг залучених коштів вже сягнув 63 млн. доларів (випередивши навіть edX, якому вдалося залучити 60 млн. доларів, які були надані Массачусетським технологічним інститутом і Гарвардом). Чому ж в цю галузь зараз так інтенсивно інвестують? Скоріше за все тому, що у даного ринка величезний економічний потенціал, а створення якісних онлайн-курсів потребує значних витрат.

Наразі в світі нараховується приблизно 2 мільярда потенційних студентів і більш ніж 70% з них не мають змоги навчатись в університетах. А в той самий час вища освіта стає все більш вагомим фактором успішної кар’єри: за висновками дослідження McKinsey  працівники з вищою освітою матимуть потрійну перевагу в заробітній платні та кар’єрному зростанні вже до 2020 року.

Сотні мільйонів студентів вищих навчальних закладів і працюючих фахівців будуть все більше прагнути отримати офіційні сертифікати про завершення дистанційних курсів від університетів зі світовим ім’ям. В процесі поступового розвитку стандартів оцінювання МВОК, офіційні документи про їх успішне завершення матимуть все більший вплив для визначення професійної кваліфікації.

Але в цей самий час велика кількість експертів відзначає низькі показники кількості студентів, які успішно завершують курси. Навіть Себастьян Трун, один зі співзасновників Udacity висловив невдоволення напрямком розвитку, в якому зараз рухаються онлайн-курси. Хоча, навіть не дивлячись на це, ринок зростає дуже швидкими темпами. Адже і компанія Google вже приєдналась до великої гри, команда її інженерів підключилась до співробітництва у розробках на платформі edX.

MOOC_Market_Takes_Off_2

Сервіс LinkedIn зовсім не планує лишатись осторонь глобальних змін. Він вже працює в цьому напрямку і два тижні тому анонсував партнерство з найбільш популярними платформами МВОК: Coursera, edX, lynda.com, Pearson, Skillsoft, Udacity and Udemy, реалізувавши можливість додавання сертифікатів МВОК у власний професійний профіль. Ця нова функція дозволить зручно зберігати у Вашому персональному LinkedIn-резюме всі дипломи та сертифікати, які продемонструють Ваші знання та навички, отримані після завершення спеціалізованих онлайн-курсів.

Ринок корпоративних тренінгів також починає проявляти неабияку цікавість до МВОК. Нещодавнє дослідження, в якому ми провели опитування серед наших партнерів, переконливо демонструє, що більш ніж 70% наразі бажали б використовувати МВОК для корпоративного навчання. Coursera, Udacity, Udemy та Edx вже почали процес ліцензування курсів для підприємств та некомерційних освітніх установ. Ця тенденція тримає курс на стійке зростання у найближчі декілька років.

Наприклад, Bank of America у співробітництві з Академією Хана створили сервіс BetterMoneyHabits.com, який являє собою МВОК для навчання споживачів розумному керуванню власними фінансами. А розробник програмного забезпечення SAP презентував openSAP — платформу МВОК для взаємодії з екосистемою виробників і партнерів на основі  SAP-технологій.

MOOC_Market_Takes_Off_3

В Yahoo планують за кошти компанії стимулювати співробітників отримувати освіту за допомогою сервіса Coursera. Для цього необхідно завершити спеціальні курси, які мають відповідний сертифікат. Інтернет-крамниця флористики 1-800-Flowers нещодавно проінформувала громадськість про створення освітнього інтернет-порталу за допомогою платформи Udemy для мережі незалежних флористів. В ньому пропонується поєднати загальні бізнес-курси та одночасно специфічні тематичні питання, пов’язані з індустрією рослин. Велетень трубної індустрії, компанія Tenaris використовує ліцензійне програмне забезпечення платформи та навчальні технології edX для власної програми навчання співробітників. Міжнародна фінансова організація Світовий Банк і декілька великих міністерств США також використовують ліцензійні програми та технології МВОК для взаємодії зі своїми співробітниками.

Інтерактивні курси та тренінги, безумовно, не є принципово новим трендом у світі високих технологій, ми пильно стежимо за їх розвитком вже з 1998 року. Але лише зараз, після того, як мільярди доларів були витрачені на дослідження корпоративного онлайн-навчання, можно побачити, як МВОК перетворюються у невід’ємну практичну складову бізнес-процесу.

Спираючись на досвід взаємодії з інструкторами світового рівня, використовуючи всі переваги відео, машинного навчання і моделювання процесів, МВОК досі продовжують розвиватися і видозмінюватися. Конкуруючі платформи намагаються тримати фокус на передачі досвіду навчання, а не лише на наданні матеріалів курсу. І оскільки цей ринок ще дуже молодий і не сформований остаточно, а попит значно перевищує пропозицію, то на найближчі роки ми можемо впевнено прогнозувати його експоненціальне зростання.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар