Революція в університетах відбудеться у найближчий час… Але коли саме?

Гуру інноваційного навчання Річард ДеМілло розповідає про перетворення у вищій освіти, що відбуваються прямо на наших очах. Переклад статті здійснено командою MOOCology.


Коли ж нарешті МВОК витіснять інститути (наприклад, такі, як Массачусетський технологічний інститут), які, до речі, і створили їх? В який момент цифрове навчання замінить живу аудиторію? Чи досі права на інтелектуальну власність існують? Або це вже в минулому?

Будь-які провокаційні питання можна було наживо задати Річарду ДеМілло, автору книги з не менш провокаційною назвою “Революція у вищій освіті: як невелика група іноваторів зробила освіту доступною”. Тим не менш, у багатьох випадках його відповідь на запитання, задані консультантом і футуристом Брайаном Олександером цього тижня в відеочаті Future Trends Forum, була: “Я не знаю!”.

Проте, все ж на деякі питання у ДеМілло, директора “Center for 21st Century Universities” в Технологічному інституті Джорджії, є відповіді. Він знає, що тепер, коли цифровий джин вилетів із пляшки, вища освіта ніколи не буде такою, як раніше. Додатково пояснює, що не впевнений в тому, коли і як наступне покоління студентів відчує радикальні зміни − навіть неохоче пояснює, що буде являти собою наступне покоління студентів! − але він знає, що грядуть зміни і вони швидше надійдуть до тих спільнот, які цього найбільше потребують.

Саме тому ДеМілло вказує на великі успіхи, досягнуті в найнесподіваніших місцях. Експерт вітає принаймні декілька елітних закладів, які, за його словами, “спрямовані на те, щоб зробити вищу освіту доступнішою та на досягнення тих результатів, на які ми всі сподіваємось”. Річард продовжує: “Для кожного MТІ або Stanford, згаданого в The New York Times, є Jackson State, що сприяє революції”.

ДеМілло говорить, що Jackson State University в Міссісіпі, впливова освітня установа, невпинно втрачає потенційних учнів через конкурентів у відкритому стані, таких, як Mississippi State University та University of Mississippi.

“Вони нарешті вирішили відкласти свій старий підхід, щоб залучити нових студентів та реорганізувати заклад”, говорить він. Адміністратори роблять ставку на онлайнові програми та цифрові ресурси, щоб увімкнути учнівські здібності в їх невеликому державному університеті на більшу потужність, ніж мають студенти інших більш вагомих вузів.

When_the_Revolution_2

Статистика все ще не підтверджує ефективність ініціатив університету Джексона. “Поки що немає позитивних даних та довгострокових прогнозів”, говорить ДеМілло, – “але керівництво інституту використовують технології, щоб зробити “випадкові деталі” більш керованими для студентів, які увійдуть в навколишнє середовище”.

Він вказав на зусилля в його власному Технологічному інституті Джорджії, спрямовані на курс “Фізика 101”, курсі, який був постійно недоступний для студентів через його величезну популярність. Університет, за допомогою Center for 21st Century Universities, насправді перетворив його в MВОК (масові відкриті онлайн-курси), але зовсім не схожі традиційні.

“Ми не намагалися відтворити досвід “живого” класу”, говорить Річард. У новому Physics 101 викладачі замінили “живу” аудиторію за допомогою відео-процесу. “Вони будуть відсилати студентів в світ, щоб ті робити експерименти і записували їх на відео”, розповідає ДеМілло. “Ті відео, в свою чергу, завантажуватимуться на сервер, оброблятимуться та відправлятимуться назад студенту у вигляді інтерактивного файлу. Таким чином, звіт аудиторії − це відеозвіт”.

Суть полягає в тому, що “це не модифікація, це переосмислення того, яким повинен повинен бути цей курс”. І це, звичайно, наштовхує нас на багато цікавих запитань.

Вам потрібна та ж сама кількість професорів і традиційних асистентів, щоб викладати новий курс Physics 101, в порівнянні зі старим? Чи ви переглянете необхідні ресурси і знання та замість цього створете команду дизайнерів, аналітиків, консультантів і відеооператорів?

А як щодо матеріалів курсу, хто володіє ними? Річард ДеМілло зізнався, що витрачає “більшу частину свого часу, займаючись питаннями інтелектуальної власності”. Він додає: “Ми хочемо, щоб наші викладачі могли зробити свої матеріали доступними, але кожен підходить до цього питання з точки зору того, хто і чим володіє. Проте, для людей, яких ми навчаємо, ці проблеми є досить віддаленими”.

When_the_Revolution_3

Прогрес, як вважає Річард, в “революції в галузі вищої освіти” буде непередбачуваним, нерегулярним та майже непомітним, проте, він буде. Як і у випадку з Jackson State. “Ми побачимо установи, котрі в усіх напрямках стануть більш цілеспрямованими, а установи, такі, як університет Джексона раптом висунуть голову з піска та скажуть: “У нас усе вийде чудово!”, заключає експерт.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар