Позитивні емоції як один із головних факторів успіху МВОК

Девід Блейк, співзасновник і генеральний директор платформи безперервного навчання “Degreed” проаналізував результати цікавого дослідження китайських вчених, яке допомогає краще зрозуміти соціальну складову МВОК. Переклад статті виконано командою MOOCology.


МВОК ще зовсім недавно піддавалися необґрунтованій критиці, а тепер все частіше приймаються університетами різних країн та привертають до себе пильну увагу з боку експертів в галузі технологій. “У чому секрет успішного навчання студентів Масових Відкритих Онлайн Курсів?”, − задалися питанням дослідники з Китайського університету Гонконгу. Вченими було зроблено спробу провести ретельний аналіз принципів роботи МВОК. Виділивши основні складові, вони моделювали різні поєднання і варіації курсів. Розглядали з різних сторін: які саме типи людей віддають перевагу даним онлайн-курсам, які фактори сприяють досягненню успіху у студентів, і т.п. Додатково, вони вирішили розглянути і емоційну складову МВОК.

Враховуючи важливий факт, що в світі з’являється все більше моделей онлайн-освіти, викладачі МВОК зацікавлені в збереженні, і більш того, збільшенні кількості учнів саме в своєму “віртуальному” навчанні. Адже людей це цікавить, навіть більш того − людям це подобається! Як же зробити МВОК актуальним? Дослідникам Китайського університету вдалося знайти один із способів. Так звана “Емоційна Взаємодія”. Простіше кажучи, це ситуації, в яких учні відчувають один з одним деякий емоційний зв’язок. У ході аналізу виникло два дуже важливих питання:

  1. Яким чином МВОК можуть передавати емоції?
  2. Які види емоційних досягнень може надати МВОК?

Для розкриття назрілих питань дослідники університету скористалися методикою віртуальної етнографії (аналізом соціальних відносин учнів МВОК). Дана технологія дозволила вченим провести деяке розслідування форуму студентів, які відвідують курс edX. Результати показали “багатий набір емоцій”, який розвивався протягом курсу, коли студенти вже почали будувати співтовариство спільного навчання.

На початку курсу більшість коментарів на форумі були, в основному, соціальними, але, далі, обговорення стали набувати технічного характеру. Було помічено, що зміни в спілкуванні стали відбуватися саме в той момент, коли студентам знадобилася допомога у вирішенні завдань. Дослідники зазначають, що “спостерігалися як позитивні, так і негативні емоції в коментарях зі сторін учнів, але дуже скоро весь негатив зійшов на “ні”. Фактично, як заявили експерти, було знайдено лише одне негативне повідомлення серед усіх переглянутих коментарів.

Але це була не межа. Дослідження виявили ще дві “емоції”, які ніяк не були пов’язані з успішними досягненнями учнів на курсі:

  • альтруїстичні емоції (виникають на основі потреби в сприянні, допомозі іншим людям) – більшість студентів “продемонстрували явне бажання допомагати іншим учням”, незважаючи на те, що ніякої матеріальної вигоди від цього вони не отримували. Чим далі просувалася навчання, тим частіше студентів відвідувало це почуття. Зрештою, це стало нормою для всієї групи учнів, а не тільки для вибіркових студентів.
  • емоційний зв’язок між різними поколіннями − спілкування і взаємодія в процесі навчання дозволяє людям абсолютно різного віку ділитися своїм досвідом. Цей фактор може внести додаткову цінність в план розвитку навчання МВОК.

Введення емоційної методики навчання − один з кращих способів сприяти осмисленому навчанню. За роки існування МВОК більшість людей звикли асоціювати їх з навчанням, в якомусь роді, в ізоляції. Але емоційна сторона МВОК каже нам абсолютно про інше: вони були, є і будуть актуальні всюди. Дослідження, проведене університетом Гонконгу, доводить, що МВОК може торкнутися почуття учнів позитивними способами. Дослідження, подібні до цих, можуть надихнути викладачів і провайдерів МВОК, і поставити їх на вірний шлях прогресивної реалізації віртуальних процесів навчання.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар