Освіта майбутнього не буде безкоштовна. Вона буде відкрита

Стівен Ластер, директор освітньої компанії McGraw-Hill Education пояснює, яким чином збільшити корисний ефект масової онлайн-освіти для суспільства. Переклад виконано командою MOOCology.


Слухаючи численні політичні дебати стосовно вищих навчальних закладів та навчання взагалі, може скластися хибне враження, що нічого не змінюється взагалі. Окрім витрат звичайно: вони зростають, а продуктивність зменшується. Але ситуація набагато та набагато краща, особливо в одній з найважливіших областей: навчальних ресурсах. Головним чином тому, що ми на порозі колосальних змін. Завдяки ним процес стане суттєво легшим для викладачів і в той самий час студенти отримають всі необхідні можливості отримувати знання швидше та ефективніше.

Останні досягнення в науці навчання, завдяки імплементації технологій, дозволять глобально розширити навчання за межами класної кімнати. Цифрова адаптаційна освіта в поєднанні з великою кількістю навчальних веб-додатків мають потенціал для створення вибухових можливостей для росту продуктивності учнів.

Звичайно, є і погана новина, яка засмучує багато вчителів, батьків та студентів. Деякі з цих технологій не працюють добре разом.

Добра ж новина полягає у тому, що вирішення цієї проблеми взагалі не вимагає нових витрат. Воно лежить у площині узгодження стандартів для повної сумісності існуючих і майбутніх розробок. Доречі, це також дозволило школам бути впевненими стосовно того, що особиста інформація стосовно учнів надійно захищена.

Необхідність формування єдиних технологічних стандартів

Просте рішення для прискореного формування відкритих навчальних онлайн-програм є підтримка технологічних стандартів, викладених такими організаціями як Глобальний Навчальний Консорціум IMS. Побудова мережі цифрового контенту та засобів її відтворення навколо відкритих стандартів гарантує, що викладачі та студенти зможуть визначити що є для них найбільш прийнятним, не піклуючись про те, чи будуть ці технології сумісні між собою.

Дуже часто виникають суперечки стосовно того, що саме ми маємо на увазі під терміном “відкритий” у контексті освіти. Протягом деякого часу він був синонімом слова “безкоштовний”, наприклад, це могло стосуватись контенту. Тобто, Ви можете знайти цей додаток в Інтернеті та використовувати його, не сплачуючи за це нікому. Саме завдяки цьому була створена нова інформаційна середа. Але, в сучасних умовах різноманітних пропозицій, набагато кориснішим було би визначення “вільний” як технологія або контент, який можна безболісно інтегрувати з іншими ресурсами. Навіть незалежно від того, чи це платний, чи безкоштовний продукт, він повинен працювати в рамках глобальної екосистеми, розробленої педагогами для загального сприяння успіху студентів. Дешевше буде сплатити за конкретний додаток (або відмовитись від нього), аніж перебудовувати всю систему.

Open_Education_Meaning_2

Технології, які живуть у закритих системах, створюють перешкоди для процесу навчання учнів. І для викладачів вони несуть додаткову складність і вартість. Дуже часто ми не в змозі навіть дуже ефективну розробку внаслідок того, що вона обмежена старими системами (які більше не підтримуються розробником) або занадто складні для безкоштовного використання у класі без належного технічного персоналу. Навіть я вкрай рідко зустрічаю викладача, який одночасно бажає працювати у службі it-підтримки та інтегрувати продукт у діючу програмну та апаратну мережу школи. Занадто багато вимог!

Навчання повинне фокусуватись на наданні освітніх послуг для перетворення життя. Воно повинно доповнюватись безпечними та ефективними онлайн-інструментами, які спочатку захоплюють та утримують увагу учнів, а далі пояснюють нові ідеї та максимізують їх здібності та навички.

У відкритих навчальних екосистемах педагоги зможуть вибирати з широкого спектру навчальних модулів усі потрібні веб-додатки. Це можно буде робити, використовуючи різні джерела (як безкоштовні, так і платні), поступово знаходячи найбільш результативні та дієві.

Я бачив багато викладачів, які використовують технологію для створення унікального навчального досвіду, що повністю відповідає потребам та очікуванню студентів. Експериментуючи, вчителя знаходили, що найкраще пасує саме для їх навчального закладу. Можливості прогресу є надзвичайно захоплюючими.

Побачити добре виконане поєднання технологічного змісту та педагогічного досвіду в дії − це як слухати оркестр, в якому кожний музичний інструмент на своєму місці. Інформаційні системи відходять на другий план, а чується лише захоплива мелодія викладання, навчання та співтовариства.

Нажаль, закриті навчальні системи роблять симфонію більш схожою на хаос звуків. Студенти і викладачі можуть залишатися на одному місці внаслідок незалежних від них причин: несумісності обладнання, непрацючу нову версію, підвищення цін та залежність від єдиного виробника. Ось чому ми не обов’язково повинні приймати систему К-12 як єдину та непохитну. Вкрай необхідно прагнути дотримання дійсно відкритих стандартів навчальних технологій.

Компанія, в якій я працюю, також не захищена від критики з цього приводу. Розробляючи незалежні освітні інструменти ми створюємо значні труднощі вчителям та студентам, які не в змозі їх комбінувати. Нам необхідно почати мислити як компанії-розробники відкритого програмного забезпечення. Ось чому ми постійно коригуємо нашу філософію: навесні цього року ми почали відкривати наші продукти для інших: клієнтів, учнів, партнерів і, навіть, конкурентів, заздалегідь передбачаючи можливості для більш глибоких рівнів модульності, інтеграції та персоналізації.

Open_Education_Meaning_3

Виклик для відповідальних розробників навчальних технологій

Освітні інформаційні додатки продемонстрували неймовірний розвиток за останні 5 років. Значно більший, ніж у попередні 50. Але відсутність відкритості є одним з ключових факторів, що втримує цей вплив від необхідного масового ефекту. Саме глобальний результат нам потрібен. Після створення прозорої та відкритої системи стандартів, ми досягнемо нашої мети. І цей імператив повинен бути прийнятий не лише компаніями-розробниками. Його повинні поділити шкільні округи, філантропи, які фінансують розробки, політики та Департамент освіти. Усі повинні наполягати на розробці та дотриманні цих стандартів. Саме так ми створимо найкращу освіту для усіх.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар