Олександр Сидоркін: яка вона – освіта майбутнього?

Освіта майбутного незабаром кардинально зміниться. Деякі дисципліни зможуть викладати спеціальні роботи.  А в далекому майбутньому освіта стане схожою на віртуальну гру. Олександр Сидоркін, керівник московського Центру з досліджень інновацій в освіті, виступив з лекцією, на якій спробував спрогнозувати зміни в освіті протягом наступних десятиліть. Розповідає Studway.


Прогноз на найближчі роки

Масове онлайн-навчання. Раніше усі необхідні знання нам давали університети та школи. Зараз же з’явилося безліч додаткових джерел інформації, в тому числі – онлайн-курси. Можливо, вже через рік, онлайн-навчання буде давати більшу частину необхідних базових професійних знань.

«Навчання навпаки»

. Flipped Clasroom – це американська модель навчання, яку поступово почали вводити в Європі та США. Її суть у тому, щоб слухати теоретичний матеріал вдома, а завдання виконувати в університеті, де у викладача буде можливість все пояснити й допомогти з розв’язанням. Така система набагато зручніша, тому в майбутньому вона може легко замінити теперішню.

Обмін досвідом

. У багатьох країнах існують системи обміну освітнім досвідом. Їх застосовують як для викладачів, так і для студентів. Час від часу ти відвідуєш інший освітній заклад з метою навчання або ж викладання. Це збільшує твою продуктивність, а рідний університет не так приїдається. Тенденція позитивна й стрімко поширюється, тож її будуть активно застосовувати вже через кілька років.

Індивідуальна система освіти

. Викладач не може запам’ятати, який підхід до навчання потрібен кожному учневі – це фізично неможливо. Але ж кожен студент має індивідуальний темп та певні проблеми з розумінням матеріалу, які зазвичай не беруться до уваги. Проте порозуміння з учнем – це запорука його успіху в навчанні. Сучасні експериментальні системи пропонують використовувати комп’ютери, щоб побудувати особисту модель освіти для кожного студента.

pic_online1

Прогноз на 20 років

Розпад звичної системи освіти.

Цілком можливо, що скоро освіта матиме кардинально інший вигляд, ніж зараз. Наприклад, ти зможеш обрати: відвідувати тобі навчальний заклад чи пройти онлайн-курс і дистанційно прослухати лекцію. Обидві системи вважатимуться повноцінною освітою.

Зменшення кількості викладачів.

Якщо в майбутньому деякі дисципліни зможуть викладати спеціальні роботи – кількість викладачів-людей суттєво зменшиться. Робот буде слідувати лише заданій системі освіти, а не імпровізувати з методами навчання.

Навчання у вигляді гри.

В майбутньому ти зможеш навчатися, використовуючи спеціальні ігри. Тобі буде здаватися, що ти тільки граєшся, а насправді – вивчаєш щось нове.
Мрії, яким не судилося здійснитися

Таблетки, щоб сфокусуватися.

Подібні препарати з’явилися ще в середині 20-го століття. Вони здатні покращити концентрацію, сфокусувати вас на роботі, поліпшити пам’ять та пришвидшити реакцію. Та, на жаль, не здатні зробити усіх геніями. Їх дія лише тимчасова й не може радикально покращити процес навчання.

Мозок-комп’ютер.

Багато людей думають, що у найближчий час людство зможе вживлювати собі комп’ютерний механізм у мозок і користуватися ним, щоб знайти певну інформацію в Інтернеті. Тобто, копатися не у своїй пам’яті, а одразу в пошуковику, вбудованому в голову. Треба лише подумати про річ, яку шукаєш, і вуаля! На жаль, скоріш за все, це так і залишиться фантазією.

Віртуальні світи.

На початку 2000-х років почали масово з’являтися комп’ютерні ігри, які імітують реальність. Сформувався міф, що вони можуть повністю замінити справжній світ і спростити процес навчання. Тобто, у такій грі твій персонаж буде читати, знайомитися, вивчати нове – робити усе замість тебе. Ти просто сидітимеш на дивані та керуватимеш ним, поки герой відвідуватиме лекції у виші. Це мало б полегшити процес навчання, проте віртуальний світ аж ніяк не кращий за реальний.

10 глобальних університетів.

Існує думка, що з часом у всьому світі залишиться лише 10 вишів. Згідно з теорією, глобальні ВНЗ поглинуть усі інші. Проте, таке навряд можливо.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар