Навіщо відвідувати лекції в університеті, якщо вони лише марнують час?

Новий матеріал Guardian розповідає про суттєві недоліки існуючої системи академічних лекцій. Переклад статті здійснено командою MOOCology.


Поступивши у вищій навчальний заклад я був розчарований викладанням. Мені було б значно зручніше навчатися у власному темпі.

Але, як і більшість студентів, з якими ми разом навчались, я вирішив відвідувати всі лекції. Принаймні, протягом декількох перших тижнів.

Дуже швидко стало зрозуміло сумну істину: я занадто багато очікував від занять, майже нічого з цього не справдилося.

Уявіть моє розчарування: все літо я очікував захопливих наукових тижнів. Я вже бачив дискусії, експеременти та нестримний рух навчання. І що бачу замість того: нудні викладачі монотонним голосом читають свої конспекти.

Невже я сам не зможу підготувати погану презентацію в PowerPoint? Навіщо витрачати декілька годин з мого дорогоцінного життя для пояснення декількох примітивних слайдів. Ось чому я вирішив відмовитися від лекцій в цілому.

І знаєте що… я не пошкодував про своє рішення.

Як добре, що сьогодні велика кількість університетів записує на відео свої лекції. Тепер, якщо ви не змогли з’явитися на занятті, це не вплине негативно на ваш навчальний прогрес. Можна слухати лекції в більш зручний час − коли ви знаходитесь у більш уважному стані. Це має значно більше сенсу, ніж приходити о 9 ранку, фізично не підготовленим для сприйняття нових знань.

Раптом ваш навчальний заклад не публікує відео уроки − нічого страшного. Скористайтеся лекціями лідерів, наприклад, Йельського або Гарвардского професора з тої самої тематики. Якщо вам нудно пасивно сидіти на лекції або ваш вчитель зовсім не цікавий, це можна вирішити! Тому, що більшість відеоматеріалів відомих вишів яскраві та цікаві. Ви не просто слухаєте, а також знаходитесь і у візуальному контакті, як на справжньому уроці.

Дослідження 2014 року, результати якого опубліковані в науковому журналі PNAS, виявили, що студенти з класів традиційної моделі навчання провалюються на іспитах в 1,5 рази частіше, ніж їх колеги в середовищах активного навчання. Передивляючись відео з зацікавленними друзями та знайомими, обговорюючи з ними матеріал у форматі живої дискусії, ви краще засвоюєте нові знання.

Tired_of_Lecture_2

Наіра Хатун, 18-річна студентка університету Вестмінстера, розповідає: “Я відвідую більшість лекцій для успішної здачі модулів. Але декілька занять на тижні я вимушена пропускати, оскільки мені потрібно також працювати та заробляти гроші. В таких випадках я переглядаю відео. Доречі, я здала модуль значно краще за інших”.

Хадіджа Бегум, 19-річний студент університету Манчестера, каже: “Якщо я втомлююся, то йду в бібліотеку щоб трохи відіспатися. У результаті, я більш продуктивний ніж більшість моїх однокурсників”.

Сахаянанд Сінха, 22-річна студентка Королівського коледжу, погоджується з ними: “Я закінчила з високим балом по історії, хоча ніколи не відвідувала лекції. Вважаю, що головна частина навчання проходить ззовні класу”.

Невже не краще у зручний час переглянути необхідні навчальні матеріали, ніж витрачати час і енергію, слухаючи нудну лекцію?

Є і інші думки стосовно цього. Наприклад, Нік Еффорт, викладач в університеті Лідса, стверджує, що, перебуваючи вдома, студенти втрачають важливий елемент лекцій: “В такому випадку ви не маєте змоги задати питання і взяти участь в обговоренні проблеми. Наприклад, часом я прошу студентів обдумати тему заняття і порівняти думки з сусідами. Після цього ми всі разом їх обговорюємо. Інколи у процесі виникають дуже цікаві питання, звичайно, при домашньому перегляді цього не буде”.

Нік додає, що творчий викладач відчуває особливу відповідальність перед аудиторією та фокусуюється на елементах, які дійсно мають значення. Чи не втратимо ми це, коли перейдемо в навчанні на “електронних” вчителів?

Коментарів немає.

Залиште свій коментар