Настають часи для “академічного краудсорсингу”

Освітній сайт Times Higher Education розповідає про об’єднані навчальні ресурси для науковців, які в останній час набули значного поширення. Переклад статті здійснено командою MOOCology.


Велика кількість науковців на різних континентах досліджують схожі процеси, використовуючи однакове обладнання. Візьмемо для прикладу аналіз амінокислотних послідовностей білків, який може використовуватись для відповіді на важливе питання про те, чи має пацієнт особливу форму м’язової дистрофії.

Не обов’язково бути вченим або лікарем для таких досліджень. Більш того, навіть справжньої лабораторії тепер для цього не потрібно. Наприклад, можна безкоштовно використати для експериментів віртуальну лабораторію університету Австралії  в Південному Уельсі.

Саме так інтернет-технології здатні забезпечити об’єднані наукові мережі для студентів і викладачів.

“Я називаю це “академічний краудсорсінг”, розповідає Ніколас Хокінс з університету Квінсленда. Саме завдяки його зусиллям стало можливим існування віртуальної мережі лабораторій “Biomedical Education Skills and Training network”, скорочено BEST. На даний момент Ніколас очолює цю організацію.

В мережі “BEST” зареєстровані 1,716 академічних членів у більш ніж 30 країнах викладання. Медичні напрямки учасників досить різноманітні: фізіологія, патології, годування малюків. Кожен з них пройшов нескладний процес перевірки та реєстрації, надавши академічну адресу електронної пошти.

Virtual_Laboratory_Starts_2

Схожі технології, створені тими самими розробниками, використовуються в Університеті штату Арізона в США. Фінансує діяльність цієї установи фонд Білла та Мелінди Гейтс.

Подібні мережі виникають під впливом поширення МВОК. Об’єднання вчителів тісно пов’язано з об’єднаннями студентів.

“Дивно, що цього не було зроблено раніше. І що нам заважало використовувати технології таким чином?”, каже Аріель Анбар, викладач астробіології університету Аризони, створивший мережу “Inspark Science Network”.

На відміну від мережі “BEST”, яка часто охоплює складні теми в області медицини і науки, “Inspark” призначена для залучення молодих спеціалістів. Фінансування також надходить з фонду Білла Гейтса.

Ані “BEST”, ані “Inspark” не диктують програму навчання. Замість цього вони роблять доступними ресурси, такі як віртуальної лабораторії.

Virtual_Laboratory_Starts_3

Ця проста ідея знаходиться у центрі діяльності технологічної компанії “Smart Sparrow”, технологічного стартапу, який почав свою діяльність в Австралії та наразі передислокувався у Сан-Франциско. Його заснував Дрор Бен-Наїм, доктор у галузі комп’ютерних наук університету Південного Уельсу. Спонукала Дрора на цю діяльність очевидна концепція: якщо люди обмінюються музикою та відео в Інтернеті, чому те саме не робити з науковими даними?

“У світі велика кількість компетентних викладачів, обов’язково необхідно поділитися його знаннями з усім світом”, пояснює Дрор.

Тепер будь-який бажаючий може приймати участь у дослідженнях і обговоренні наукових експериментів. Це щось схоже на Вікіпедію, але орієнтоване на наукове пізнання світу. “Люди приймають участь, покращують результати, поширюють знання. Не дивлячись на суцільну комп’ютерізацію ми досі не маємо серйозного культурного зворушення у цій сфері”, − ділиться своїм баченням Бен-Наїм, − “І це буде не просто зібрання декількох викладачів подібне до факультету вищого навчального закладу. Це буде дійсна величезна кількість людей та по-справжньому масові навчальні ресурси”.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар