На шляху до вирішення проблеми глобального навчання

Девід Блейк, генеральний директор Degreed, розповідає як саме МВОК допомагають здобувати освіту для життя по всьому світу вже сьогодні. Переклад статті здійснено командою MOOCology.


Масові Відкриті Онлайн Курси були сприйняті як можливе вирішення проблеми глобального розриву в рівні освіти. В країнах, що розвиваються, особливо в Африці, де лише 5 відсотків молоді мають змогу вчитися в коледжах, МВОК здатні дати як вищу, так і спеціалізовану кар’єрну  освіту студентам, які не можуть отримати доступ до вищів через такі фактори, як стать, соціальний або економічний статус тощо. Масові курси ж безкоштовні та доступні будь-кому, хто має комп’ютер і вихід в Інтернет. Основна проблема, на яку поспішають звернути увагу критики, полягає в тому, що більшість людей в таких країнах фактично не мають доступу до комп’ютеру та Інтернету.

Є дві важливі складові, наявність яких суттєво прискорює реалізацію подібних масштабних планів, які стосуються поширенню масової освіти. Перша складова – організації, які працюють над тим,  щоб зробити Інтернет доступним користувачам по всьому світу. Другий компонент – прогресуючі мобільні технології, завдяки яким студенти не будуть мати потреби в комп’ютерах, аби мати доступ до онлайн-курсів, достатньо буде просто смартфонів.

Всесвітнє Інтернет Покриття

Нині лише третина світового населення має доступ до Інтернету, хоча ця кількість зростає, особливо  в країнах, що розвиваються. Наприклад, в 2012 році всього лише 16% населення Африки мало доступ до Інтернету. А наприкінці 2000 року цей показник збільшився майже на 3600%. Для порівняння, Північна Америка, в якій глобальною мережею користуються близько 80% мешканців, може продемонструвати лише 153% показник росту за такий самий період.

Існує велика кількість проектів, спрямованих на розширення глобальної присутності в Інтернеті. Наприклад, кілька місяців тому, генеральний директор Facebook Марк Цукерберг оголосив про створення internet.org, програми співробітництва з різними технологічними компаніями для того, щоб зробити всесвітню мережу більш доступною масам, а інформацію в ній більш структурованою та впорядкованою. Крім цього, величезна підтримка надається проектам, які допомагають людям отримувати доступ до мережі. Якщо ми будемо і далі прикладати зусилля, то  глобальний доступ до Інтернету може стати реальністю вже в найближчому майбутньому.

Мобільні технології освіти

Після того, як вихід в Інтернет стане доступним, наступною великою перешкодою для МВОК в країнах, що розвиваються може стати нестача комп’ютерів. Мобільні технології вже сьогодні трансформують систему освіти в таких державах.

Наприклад, в Африці, де електроенергія та комунальні послуги все ще в дефіциті, більша частина населення перестрибнула через етап стаціонарних телефонів, одразу перейшовши до мобільних.

На сьогоднішній день в Африці мобільних телефонів більше, аніж в США і вони  вже чинять суттєвий вплив наряд ключових сегментів економіки. І, хоча більшість з перебуваючих в користуванні телефонів не підтримують вихід до Інтернету, вартість смартофнів зменшується день за днем. З такими пристроями, які коштують значно дешевше комп’ютерів та планшетів, суттєво збільшується вірогідність того, що користувачі цих країн зможуть перескочити через технологічну ступінь і перейдуть одразу від комп’ютерів до мобільної освіти.

В цілому, на сьогодні мобільна освіта є однією з найгарячіших тенденцій в сфері освіти, і головні представники МВОК посилено працюють над мобільними платформами для їх курсів. Наприклад, нещодавно додаток Courseapp зробив доступним Coursera для iPhone.

МВОК мають змогу дати освіту кожному в світі. Розширення глобальної присутності в Інтернеті та прогрес в галузі мобільних технологій освіти – ось два ключових фактори, які сприятимуть досягненню цієї мети.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар