МВОК − єдина можливість для університетів заробляти більше

Девід Блейк, генеральний директор Degreed, у своїй статті пояснює яким саме чином традиційні навчальні закладі можуть не лише залишитись у грі, а й мати значні прибутки. Переклад виконано командою MOOCology.


У журналі The Economist піднято питання про дві основні фінансові проблеми традиційної освіти. По-перше, навчальні заклади облаштовані таким чином, щоб вони могли вмістити в собі лише певну кількість студентів. Звідси необхідно зробити висновок, що більша кількість студентів зажадає більше фізичних ресурсів (побудова нових навчальних будівель або розширення колишніх, збільшення амортизаційних витрат і т.п.). По-друге, чим більше учнів, тим вища вартість навчання (це пов’язано з тим, що зростає кількість викладачів та збільшується навантаження на кожного з них). Обидва ці фактори призводять до того, що висока плата за навчання перетворюється на надзвичайно високу.

Тепер розглянемо економічну сторону МВОК. Вони використовують зовсім інший підхід до фінансової сторони навчання. Після початкового внеску (витрати на проектування та розробку), та сама гранична вартість дорівнюватиме майже нулю. Що це означає? Провайдери МВОК можуть підвищити прибуток, продавши місця на курси великій кількості студентів. За словами економіста Алекса Табаррока, враховуючи те, що курси вже самі по собі надзвичайно дешеві (завірені сертифікати від Coursera за вартістю становлять від 39$), то більше не залишається місця для цінової конкуренції. Залишиться лише конкуренція в якості навчання. Також, суттєвим фактом є те, що у МВОК присутня менша необхідність у викладачах, ніж в традиційних навчальних закладах. Так як навіть невелика кількість експертів здатна навчити дуже велике число студентів.

У статті для Chronicle of Higher Education, Клей Ширкі зазначив, що у коледжів і університетів є тільки три способи управління фінансами:

  • отримати більше грошей від батьків та студентів;
  • отримати більше грошей від грантів, враховуючи також і подарунки, і пожертвування;
  • обмеження витрат.

Розглядаючи економічну ситуацію на сьогоднішній день, ймовірність збільшити доходи за допомогою двох перших способів неймовірно мала − ці ресурси дуже швидко себе вичерпають. Таким чином, коледжам і університетам залишається третій спосіб управління фінансами: обмеження витрат. Навчальні заклади вже почали пильно придивлятися до цієї можливості.

Колись інтригуюча та приваблива ідея використовувати МВОК у якості обмеження витрат, стала тепер доступною і для реалізації. Одні з перших Масових Відкритих Онлайн Курсів від Coursera, які були запропоновані студентам Пенсільванії, коштують університетові 50,000$ кожен. Це вартість за проектування і розробку. Величезна, оплачувана авансом, сума за “продукт”, який може виявитися безрезультатним. Але, далі, ці витрати зменшуються. Університет Нью-Мексико запустить свої перші МВОК від Coursera по розробці Web-додатків вже через декілька тижнів. Цей курс коштує університетові лише 3000$ за розробку. Кілька тисяч доларів для первинного продукту з граничною вартістю рівний нулю… Звучить надто добре, щоб бути правдою, чи не так?

У фінансовому плані коледжі та університети знаходяться в небезпеці, оскільки вони вичерпують всі стандартні способи для збільшення доходів. І студенти все частіше ставлять під сумнів цінність отримання освітнього ступеня, яке здатне залишити після себе лише надії на хорошу роботу і борг по кредиту в розмірі 30,000$ (середній показник для студента США). МВОК же пропонує один єдиний надійний спосіб – тримати двері в освіту відкритими і, незважаючи на вже сформовану ситуацію в країнах, знайти вигідний економічний підхід для навчання кожного учня.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар