MВОК у пошуках “золотої середини”

Девід Блейк, голова Degreed, розповідає в яких саме освітніх питаннях масові курси можуть допомогти в сучасних умовах. Переклад статті здійснено командою MOOCology.


Минулі півтора року зіграли важливу роль в історії руху МВОК. Ледве встигнувши вийти у світ, вони були проголошені “вирішенням усіх проблем сучасної освіти”. Люди завмерли в очікуванні повалення системи вищої освіти, Себастьян Трун з Udacity навіть припускав, що упродовж 50 років у світі залишиться лише десять університетів. Втім, і критиків МВОК з’явилося досить багато. При найменшому натяку на невдачу, вони відразу ж поспішали оголосити про тотальну поразку експерименту МООК. Явні успіхи масових курсів, яких було більш ніж достатньо, ними, зрозуміло, також не визнавалися.

Що ж, можливо, саме зараз настає час, коли варто спробувати відшукати “золоту середину”. Недавні події освітньої індустрії наштовхують нас на думку, що MOOК впевнено рухаються від “корита розчарувань” до “плато продуктивності”.

По-перше, Udacity відійшла від моделі “безкоштовної освіти для всіх“, замінивши її моделлю “навчання професійним навичкам“. Багато хто розглядає цей крок, як ознаку невдачі. Хоча, насправді, Udacity використала ідею, яка може мати значно більший успіх в освіті, ніж, скажімо, у English 101.

Враховуючи те, що технічні навички, на яких спеціалізується Udacity, застосовані в будь-якому онлайн-середовищі, вони підійдуть тим, хто бажає здобути професійні навички певного фаху. Якщо фахівці МООК зможуть досягти мети на цьому етапі, то, цілком імовірно, що вони отримають успіх і в просуванні в інші області. Наприклад, освіта для малозабезпеченого населення в країнах, що розвиваються. Охоплення ринку МООК величезне, втім, це значно ускладнює його просування.

По-друге, МООК може користуватися успіхом в традиційних навчальних закладах та онлайн-курсах, оскільки важливою перевагою МООК є спрощений доступ до отримання інформації при незначних витратах. А це саме те, що кожна людина, в першу чергу, очікує отримати від навчання. Цілком ймовірним є те, що, включивши MOOК в традиційні курси, розміри класів місцевих коледжів та державних вузів можуть бути значно збільшені, а якість навчання при цьому не знизиться. Це було б гарною новиною для студентів, так як, наприклад, в Каліфорнії, де за станом на серпень 2012 року в списках очікуючих місце в класі значилося 470,000 студентів.

На закінчення необхідно додати, що MOOК складаються з різних елементів, кожен з яких використовується, як самостійна система. Так, за словами Пітера Бола і Ананта Агарвала, це саме те, що відбувається на платформі edX, коли викладачі починають використовувати платформу для створення індивідуальних навчальних об’єктів і ресурсів, а не цілих курсів. Це відкриває безліч можливостей. Наприклад, Агарвал запропонував використовувати MOOК в якості інтерактивних підручників.

На даний момент МООК знаходиться на етапі динамічних змін і перетворень, а педагоги кожного дня шукають найкращій підхід до роботи з системою. І, просуваючись вперед, ми, напевно, поступово знайдемо оптимальні шляхи використання онлайн-курсів. Рух MOOК − це не чарівна паличка, але вони дійсно мають величезний потенціал. І, можливо, саме зараз ми, нарешті, на шляху до його практичної глобальної реалізації.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар