МВОК та головні фактори мотивації учня

Мотивація учня є одвічною темою, що в наш час не втрачає своєї актуальності. Девід Блейк, генеральний директор Degreed, розповідає про особливості мотиваційних елементів масових курсів. Переклад статті здійснено командою MOOCology.


Чому б нам не вчити наших дітей у школі тому, що вони є? Ми повинні сказати їм: “Ти знаєш, хто ти такий? Ти − диво. Ти унікальний. У всьому світі немає іншої такої самої дитини… Подивися на своє тіло. Що це за диво − ноги, руки, умілі пальчики, то, як ти рухаєшся. Ти можеш стати Шекспіром, Мікеланджело, Бетховеном. У тебе є здібності до всього. Ти − диво!”

Пабло Касальс

Якби ж кожному майбутньому учню, студенту та, навіть, дорослому учневі казали подібну фразу, вони би з таким же нетерпінням очікували на відвідування занять, як усі ми чекаємо канікули. Найголовніше в прагненні кожної людини – це мотивація. І сьогодні ми торкнемося цієї теми. Адже саме вона є запорукою становлення особистості, майбутньої діяльності людини, її амбіцій та успіху в кар’єрі.

Як ми вже зрозуміли, Поряд з наміром, вона стоїть у центрі уваги останніх досліджень, метою яких є з’ясувати, чому існує такий високий відсоток тих, хто відсіявся з МВОК.

З багатьох досліджень, а також з роботи Даніеля Пінка, ми дізналися про три ключі людської мотивації: автономія, майстерність та мета. На жаль, у той час, коли ці три фактори мають велике значення в початковому та середньому навчанні, вони часто не беруться до уваги в галузі освіти для дорослих. На цю тему Даніель Віллінгем написав у EdSurge так:

“Протягом багатьох років у державній освіті переважала тенденція того, що рівень роботи зі студентами відрізнявся від рівня роботи з дорослими. Дійсно, навіщо ж нам спеціалізовані викладачі, які ведуть 90-хвилинні лекції своїм колегам для професійного розвитку?”.

Ці три ключові чинники мотивації мають істотне значення для учнів різного віку, і їх введення у Масові Відкриті Онлайн Курси може підвищити бажання людини приймати участь у пізнавальному процесі та зацікавити її у продовженні навчання на курсах.

Отже, давайте коротко розглянемо кожен з цих факторів і дізнаємося, чи впроваджують їх МВОК в своє просування, як добре вони справляються з мотивацією, і яким чином вони її підвищують.

Автономія

Під терміном “автономія” мається на увазі самостійне навчання. Поряд з усіма трьома факторами, перший впроваджений у МВОК дуже глибоко. Кожен учень має можливість навчатися автономно та самостійно планувати свій графік. Студенти можуть вивчати майже все, що вони хочуть, в будь-який час і з будь-якого місця.

Майстерність

Майстерність, як досконале оволодіння однією або кількома сферами діяльності одночасно, несе за собою бажання учня стати кращим, досконало освоїти певний матеріал. На даний момент у МВОК цей компонент кілька неструктурований. Більшість ранніх МВОК, наприклад, деякі з Coursera, оцінювали студентів за допомогою багатоваріантних тестів, які, з або без можливості перездач, не орієнтовані на удосконалення навичок. Програмні МВОК є найкращим прикладом курсів, які можуть призвести до досконалого освоєння технологій. Вони пропонують учням таку можливість: учень пише і демонструє код, отримує зворотний зв’язок; у випадку, якщо є якісь помилки, студент переписує код і знову здає на перевірку. Такий процес відбувається, поки він не виконає роботу на 100% вірно.

Мета

Не можна не погодитися з тим, що кожна людина бажає, щоб його робота, у наслідок, мала якесь значення. Первинні МВОК не загострювали увагу на даному факторі, але тепер все більше онлайн-курсів здійснюють проектно-орієнтоване навчання, за рахунок якого студенти можуть завершити фактичний реальний проект. Наприклад, всі курси, які пропонує NovoEd, засновані на проектах. Більшість цілей, які ставлять перед собою МВОК, виходять від самих учнів, які поступають на курси для особистого та професійного розвитку.

Незважаючи на формат курсів (я маю на увазі, відмінне від традиційного, дистанційне навчання), МВОК включають усі ці три необхідні елементи. Як Ви думаєте, можливо, є й інші способи, завдяки яким “потрійна мотивація” може посприяти поліпшенню розвитку руху МВОК?

Коментарів немає.

Залиште свій коментар