МВОК на шляху з університетів у компанії

Донна Уеллс, генеральний директор компанії Mindflash, у своїй статті пояснює, яким чином МВОК поступово здійснять перехід з академічного середовища в корпоративне. Переклад виконано командою MOOCology.


Якщо Вам настільки пощастило, що вдалося потрапити до 1000 везунчиків на земній кулі, які:

  1. були прийняті в Гарвард;
  2. отримали місце на шалено популярному курсі з юстиції, який проводить Майкл Сендел;
  3. достатньо забезпечені, щоб сплатити за навчання $7500…

…то, будь ласка, дозвольте привітати Вас від усього серця!

Але, якщо Вас серед них немає, хоча попри це є пекуче бажання обговорити важливі моральні та етичні питання нашого часу, не потрібно впадати у відчай. Професор Сандел розміщує свої лекції в мережі безкоштовно, Ви також можете їх прослухати на iTunes. Мільйони людей вже приєднались до навчання. Просвітницька діяльність Майкла Сандела – це лише один із сотен прикладів використання в широкому масштабі відкритих онлайн-курсів як нового ефективного інструмента масового поширення освіти.

Звичайно ж, бізнес-корпорації не лишаються осторонь, намагаючись якнайшвидше ефективно імплементувати здобутки освітньої революції для покращення власного корпоративного навчання.

Беззаперечно, найкращим стимулом для створення високоякісних академічних та корпоративних освітніх програм є можливість суттєво зменшити витрати на навчання. Адже за останнє десятиліття середня вартість вищої освіти зросла майже на 60%, приблизно на стільки ж зросли витрати на проведення професійних тренінгів під керівництвом інструктора корпоративного навчання.

Наприклад, один восьмигодинний робочий день навчання для 100 співробітників коштуватиме $75 000, і це не враховуючи додаткових витрат – втрачених продажів і простію обладнання. Онлайн-навчання дозволяє значно зменшити видатки: першочергово інвестовані в розробку контенту кошти амортизуються в тисячі, навіть десятки тисяч самостійних навчальних занять у зручний для кожного співробітника час.

From_University_to_Business_2

По-друге, внаслідок потужних і незворотних тенденцій глобалізації, як академічні, так і корпоративні педагоги, вимушені нарощувати присутність у глобальній мережі. Необхідне технічне підґрунтя для цього вже сформовано: останні досягнення в області хмарних обчислень гарантують, що організаційні дані і системи будуть водночас і безпечними, і доступними для будь-якого професора, студента, співробітника, клієнта або постачальника.

Ви можете проводити необхідні лекції та тренінги, навіть у режимі реального часу для будь-якої кількості осіб, як у прикладі, наведеному на початку статті о проведенні лекції по юстиції у Гарварді. Окрім цього, хмарні обчислення дозволяють університетам і компаніям збирати та аналізувати дані будь-яких об’ємів. Переводячи навчання в Інтернет, багато компаній з самого початку присутності в мережі матимуть можливість виміряти реальний вплив їх навчальних інвестицій завдяки новим потужним інструментам аналітики результатів навчання.

Окрім технічної, досить сприятлива наразі і соціальна складова: представники молоді, народжені наприкінці 80-х і на початку 90-х цілком пристосовані до інформаційного суспільства. Більше того, близько 40 мільйонів з них на даний час вже працюють, а до 2020 року їх частина становитиме вже 50% загальносвітової робочої сили.

Інформаційне середовище є для них комфортною середою перебування, завдяки вільному володінню мистецтвом пошуку в мережі, всі необхідні знання про роботу або навчання вони знайдуть дуже швидко. Окрім цього, близько 25% молоді вважають навчання і розвиток більш важливим показником якості роботи, ніж навіть зарплату.

Ще одна дуже важлива характеристика нової генерації співробітників − мобільність. Це може бути пов’язано з вибором доступного житла у віддаленому місті чи районі або пошуком балансу між роботою і життям. Мобільна робоча сила складає вже близько 75% від загальної кількості працюючих у США.

Стрімке зростання технічних можливостей в поєднанні з демографією, що дуже швидко змінюється, роблять інтерактивне навчання однаковим за важливістю, а в деякій мірі навіть більш важливим, ніж традиційне.

По-третє, за останнє десятиріччя ми дізналися, що люди здатні опановувати більшу кількість навичок та знань при короткострокових, обмежених за часом, але регулярних освітніх заходах, ніж стандартне 8-годинне навчання тривалістю кілька днів з відривом від виробництва, характерне для сучасної корпоративної освіти.

Зміни можуть підштовхнути до оптимізації навчання всередині компанії та появи концепції так званого “змішаного навчання”, яка об’єднає в собі попереднє тестування, після цього безпосередньо курс з подальшою дискусією, навчанням і рольовими іграми. Відповідно, подальшу практику засвоєного матеріалу можна підкріпити в процесі роботи короткими сесіями онлайн-навчання, перепрофілюванням, відповідями на питання і т.д.

Отже тут ми знову бачимо, як корпорації в найкоротші терміни адаптують під свої стандарти концепції академічних інноваторів, як наприклад, Салмана Кхана, який є піонером навчання у форматі “перевернутий клас“. Академія Хана додала онлайн-курси в навчальну програму школи, ця методика отримала назву “змішане навчання” і в даний час набуває поширення.

From_University_to_Business_3

Таким чином, за рекордно короткий час здійснено серйозний прорив, який кинув виклик всій існуючій системі світового навчання. Для значної кількості людей, бажаючих отримати академічну освіту, усуваються географічні та соціальні бар’єри і, завдяки наявності доступу до світової мережі, стають доступні викладачі світового класу. Так само онлайн-доступ до навчальних курсів компанії робить можливим для будь-якого співробітника отримати нові знання і, як наслідок , перспективи розвитку та просування в кар’єрі.

Внаслідок цього значно спроститися робота з представництвами, які розташовані в інших країнах, навчання стане універсальним, що створить сприятливі умови для міжнародного зростання бізнесу. Завдяки онлайн-навчанню маленькі компанії зможуть забезпечити для своїх співробітників більш високий рівень кваліфікації, але за значно меншу вартість, що надасть їм можливість змагатися з великими конкурентами.

Масові освітні курси відкривають широкі можливості для громадських об’єднань, які змогли б допомогти суспільству створенням безкоштовних професійних тренінгів для подолання розриву рівнів кваліфікації населення, щоб вирішити питання працевлаштування мільйонів безробітних у США, які постраждали через глобальну рецесію.

І це лише невелика частина з “моря можливостей”, яке відкривається перед нами, але перелічених напрямів розвитку цілком достатньо, щоб якнайшвидше розпочати масову адаптацію інтернет-освіти в університетах та компаніях, адже на це може знадобитись декілька років. Втім, поєднання перспектив значної економії коштів та збільшення ефективності бізнес-процесів дає надію, що темпи зростання онлайн-навчання можуть перейти від геометричних до експоненціальних.

Отже, амбітні професіонали вельми скоро зароблятимуть вчені ступені в Гарварді і отримуватимуть зарплати рівня Майкрософт, навіть ногою не ступивши у Кембридж чи Редмонд. І все це відбудеться набагато раніше, ніж ми сподіваємося.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар