Массачусетський технологічний інститут змінює концепцію навчання

Девід Блейк, генеральний директор Degreed, коментує бачення майбутнього освіти одного з найвпливовіших університетів сучасності. Переклад статті здійснено командою MOOCology.


Нещодавно Массачусетський технологічний інститут опублікував підсумковий звіт роботи своєї цільової групи. Особливу увагу преси привернула рекомендація комісії, яка стосувалася ідеї зробити освіту більш модульною, тобто поділити кожен предмет на велику кількість коротких тематичних сесій, які студенти зможуть брати послідовно або окремо при необхідності.

Фактично те, що рекомендує звіт – це позбавлення коледжей від системи курсів як такої. Автори доповіді стверджують, що “поняття “курс” у сучасних умовах є застарілим, маючи на увазі як дистанційну, так і очну освіту.

Даний прецедент цілком здатний призвести до початку масштабної дискусії щодо глобальних змін у сфері освіти. Давайте коротко розглянемо, що означає ця ідея для масових онлайн-курсів і яке місце вони повинні зайняти в новій концепції навчання.

Велика частина дослідження, яке підтверджує рух у бік модульності, фактично прийшла з МВОК. Заснована на даних від edX, цільова група виявила, що в той час, як відсоток тих, хто завершив курси, був передбачувано низьким, багато студентів співпрацювали зі значною частиною курсів.

Автори пропонують, щоб учні масових онлайн-курсів вибирали саме те, що їм дійсно необхідно вивчати, і формували свій власний шлях навчання, який, насправді, має мало спільного з формальною структурою курсу. Вони передбачають майбутнє, в якому взагалі не буде курсів, а будуть лише окремі навчальні модулі. Учень зможе вибрати необхідні для себе модулі, щоб у підсумку набрати необхідний сумарний бал для атестації.

МВОК експериментували з модульною системою навчання протягом деякого часу. На самому початку більшість МВОК були структуровані подібно стандартним курсам університетів (тобто 12 або 13 тижнів), на сьогоднішній день існує велика кількість 4 і 5-тижневих масових курсів. Статистика демонструє, що студенти,найімовірніше завершать короткі курси, ніж більш тривалі. Згідно зі словами президента edX Ананта Агарвала, багато викладачів також використовують відкриту платформу масових онлайн-курсів для проектування модульного змісту навчальної програми.

Велика частина змісту МВОК вже складається з 10-хвилинних частин, тому їх можна з легкістю розділяти і комбінувати. Змішування модулів з різних МВОК також може забезпечити їх нове застосування і в традиційних курсах, як онлайн, так і очно. МВОК ґрунтуються на модульності, і вже доступні елементи курсу можуть надати чудовий випробувальний майданчик для того, щоб показати, як подібне навчання працює на практиці.

Як зазвичай, однією з найбільших проблем буде те, як назвати новий формат. Я вважаю, що Масові Відкриті Онлайн Модулі, або МВОМ, звучить досить добре. Як Ви думаєте, чи зможуть МВОК посприяти розквіту модульної освіти?

Коментарів немає.

Залиште свій коментар