Мабуть, найзручніший спосіб здобути “цифрову грамотність”

Девід Блейк, голова Degreed, розповідає про нові потреби в навичках сучасного суспільства та можливі способи їх розвитку. Переклад матеріалу здійснено командою MOOCology.


Був час, коли сам термін “грамотність” стосувався лише вміння писати та читати. Але ці дні давно минули. Сьогодні це визначення стало розширюватися до таких навичок, як:

  • цифрова грамотність, тобто здатність використовувати цифрові технології різними способами;
  • інформаційна грамотність, тобто здатність оцінити та інтерпретувати інформацію, знайдену в світовій мережі;
  • обчислювальне мислення, або застосування методів технології для вирішення практичних завдань.

Існує безліч ідей щодо впровадження за допомогою технологій у сферу освіти навчання подібним навичкам, які на сьогодні вкрай потрібні людям. Проте більшість населення піддає сумніву практичність “технологічної” освіти для реального життя. У зв’язку з цим, у 2013 році Національна рада викладачів англійської мови прийняла шість напрямків поліпшення грамотності, які наразі потрібні “активним та успішним учасники глобального суспільства XXI століття”:

  • Вміння розвивати навички роботи з технологічними інструментами.
  • Вміння будувати і підтримувати міжкультурні зв’язки і відносини з іншими для того, щоб викладати і спільно вирішувати проблеми, а також зміцнити незалежне мислення кожного.
  • Здатність обмінюватися інформацією з глобальними спільнотами для досягнення різних цілей.
  • Вміння управляти, аналізувати і синтезувати паралельні потоки одночасної інформації.
  • Вміння створювати і оцінювати мультимедійні тексти.
  • Увага до етичних обов’язків, яку потребують складні умови навколишнього середовища.

Завдання придбати дані навички поставлене не лише перед студентами, а й перед усім населенням в цілому. І саме МВОК є відмінним способом для отримання цих навичок. Багато масових курсів вже використовують їх по максимуму в своїй методиці навчання, а саме: навички роботи з технологічними інструментами або створення та оцінювання мультимедійних текстів. Всі вони складають основну частину ресурсів більшості МВОК.

Оскільки МВОК часто передбачають взаємодію з ресурсами з усього Інтернету та взаємодії на платформах соціальних мереж, вони дають нам можливість практикуватися одночасно з декількома потоками інформації. Багато учбових курсів, наприклад ресурс NovoEd, фокусуються на розвитку міжкультурних зв’язків і відносин.

Курси на декількох платформах тепер вимагають від студентів завершити онлайн-проекти, щоб отримати сертифікат про закінчення, який підпадає під проектування та поширення інформації серед глобальних спільнот. І нарешті, ми, як глобальне суспільство, співпрацюємо, щоб вивчити етичні обов’язки в нашому складному цифровому середовищі.

Ці нові форми грамотності призначені не лише для школярів, але й для кожного, хто регулярно використовує Інтернет та цифрові технології. Масові Відкриті Онлайн Курси являють собою один із способів, завдяки якому ми всі зможемо розвинути необхідні навички XXI століття.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар