Освіта нового покоління від EdEra

  Засновник проекту EdEra Ілля Філіпов попав в десятку номінантів онлайн-видання Studway Awards, тому що вийшов за рамки навчальної програми та започаткував нову еру освіти в нашої країні. До створення власного освітнього проекту Іллю підштовхнуло бажання змінити неякісний офлайн на якісний онлайн.


«Усе розпочалося на третьому курсі, коли подивився підготовку від Массачусетського технологічного інституту (МІТ) в мережі. Це був справжній ковток свіжих знань. Я відновив свою жагу до навчання і майже повністю перейшов на онлайн-освіту. Далі були курси Гарварда, Берклі (Каліфорнійського університету) й інших провідних вишів світу.

Тоді я зрозумів різницю між навчанням в Україні та за кордоном – там вимагають менший об’єм знань на виході, проте вони якісно іншого рівня

У нас наголос ставиться на тому, що студенти повинні знати велику кількість потрібної і непотрібної інформації. Західна ж система наголошує на розумінні базису знань. Типовий випускник українського вишу не зможе зробити нешаблонне завдання, навіть якщо воно абсолютно логічне. Це особливо помітно на фізиці: якщо ти не розумієш її фундаментально – не розумієш узагалі. Українські викладачі дуже часто вимагають «визубрити» формулу чи закон, проте не пояснюють їх практичної цінності.

Те, що студенти не можуть користуватися онлайн-курсами без високого рівня англійської мови, – лише відмовки

Тільки завдяки такій підготовці я вивчив англійську належним чином. Перший курс я дивився відео на швидкості 0,75 і навіть ставив на паузу, щоб занотувати деякі слова. Тепер швидкість – 1,5, але я прекрасно все розумію. До того ж половина термінології та скорочень у багатьох науках запозичені з англійської мови. Чомусь ми, коли вчимо швидкість, позначаємо її літерою «V», як «velocity», а не «Ш» – «швидкість».

Після того, як «втягнулися» в курси, ми з друзями скинулись і замовили американську книжку з фізики на Amazon за 200 доларів. Тоді зрозуміли, якими якісними можуть бути друковані матеріали. Паралельно я робив багато контрольних-модульних-практичних у різні університети і займався репетиторством зі школярами та студентами. Мені вдалося переконати багатьох, що фізика – це круто! Яскравий прикладом став хлопчик-лінгвіст, батьки якого попросили мене трохи «підтягнути» його знання. Тепер він вчиться на радіофаці і працює разом з нами. Це все наштовхнуло мене на думку, що варто спробувати записати онлайн-курс з фізики.

Перша спроба була кумедною: в мене вдома ми поклали дошку, на якій можна писати маркерами. Друг стояв з телефоном і знімав зверху, як я вирішую задачу

Пізніше я зробив пробну презентацію в Power Point, користуючись інструментами, схожими до тих, які були в курсах MIT. Далі ми подумали, що й підручників з фізики нормальних немає. Почали вивчати дизайн, різні видавничі системи, монтаж, поступово стаючи універсальними солдатами для створення курсів у мережі.

процес0

Ми подумали: «А чому б не зробити декілька курсів одразу?». Те, що в нас обмаль часу, нікого не злякало

Команду набирали із «просунутих» знайомих, які цим зацікавилися. Тоді нас було 7. Ми 2 місяці навчалися і продумували проект. 1,5 місяця шукали викладачів на курси (мабуть, HR з мене не дуже). Хотілося, щоб вони були ідеальними, містили ґрунтовні знання з предмету та свою родзинку. Ми дійсно серйозно підійшли до кожної деталі: підготували всі конспекти та презентації у видавничій системі LaTeX, проаналізували дослідження про найкращу для сприйняття тривалість відео, запросили декілька фокус-груп, аби вони дивилися наші роботи, дослідили, як створюються онлайн-курси за кордоном.

За 4 місяці команда виросла з 2 людей, які робили презентацію в PowerPoint, до 15 людей, які створюють повноцінну онлайн-платформу для підготовки до ЗНО

За 4 місяці команда виросла з 2 людей, які робили презентацію в PowerPoint, до 15 людей, які створюють повноцінну онлайн-платформу для підготовки до ЗНО.

EdEra – виховання нової генерації

Зараз наша аудиторія – це «перехідний місток» між школою та університетом. У найближчих планах – запис курсів із програмування. Ми хочемо, щоб молодь розуміла: проблема не в тому, що навчання нецікаве, а в тому, що їм неправильно викладають. Зрозумівши це, вони знайдуть платформу, що їм підходить.

математика

Наші курси предметні, а не просто підготовчі. Ми орієнтуємося на те, наскільки учень має розуміти предмет, щоб успішно здати тест. Головна мета – зробити навчання цікавим. Наприклад, я, фізик, часто сиджу і передивляюся уроки, які робить мій товариш-історик. Кажу, коли сумно, коли цікаво, коли зрозуміло чи не дуже.

З фінансуванням було багато труднощів. Ми не шукали ні грандів, ні фондів. Я раніше працював в Академії Наук та інших подібних структурах, тому в мене не було «бізнес-жилки».

Усе робимо самі: коли постало питання грошей, уся команда вклала свої заощадження

Багато хто кинув заради проекту роботу. Чому? Просто відчули, що ми отримуємо справжній кайф, що це варте того. Усі в нас в команді трошки ненормальні.

Одного разу, коли ми принесли перші гроші, нам треба було купити столи. Всюди вони коштували 400 грн. Вартість 5-6 штук була занадто високою. Гроші залишалися лише на вечерю і столи. Ми зрозуміли, що їх можна купити десь недалеко від Києва та забрати на таксі – буде дешевше. Коли приїхали туди, нас зустрів якийсь підозрілий чоловік. Як виявилося, то був «чорний» склад. Зате ніхто не залишився голодним.

Ми віримо: хороший продукт здолає масу неякісних посилань в Google типу «ЗНО за 5 секунд»

Те, що багато людей кидають онлайн курси, – факт. Тому ми довго думали над мотиваційним аспектом. Ми вирішили зробити курси з підготовки до ЗНО платними, щоби був мінімальний контроль батьків.

Скоро наш сайт оновиться, і практично з «бета версії» ми перейдемо на повноцінну. Будь-яка людина, незалежно від фінансового стану, зможе дивитися наші курси. Це буде схоже на американську університетську систему.

В Україні якісний онлайн може замінити неякісний офлайн

Для того, щоб змінити хоч щось у системі освіти, треба, як мінімум, зробити професію викладача затребуваною. Для цього варто виховувати дітей з розумінням, що навчання і викладацька діяльність – це престижно. Сподіваюся, на це вплинуть наші напрацювання.

Коли діти прийдуть до школи і скажуть, що на онлайн-курсах їм пояснюють краще, можливо, викладачі задумаються

У мене є рецепт змін в системі вищої освіти, своєрідна «шокова терапія», з якою багато хто може не погодитися. Я б на 5 років заборонив роботодавцям вимагати диплом під час прийому на роботу. Нехай проводять тестування, будь-що, але не питають за диплом. Треба вибити з голів студентів та їх батьків думку про те, що це незамінна річ. Після цього можна закрити в Україні 70% неефективних університетів, інститутів, технікумів, коледжів. Треба зробити вищу освіту доступною лише для 20-30% людей, які дійсно її потребують.

Найбільша проблема нашої освіти – те, що люди ставлять на перше місце не знання, а отримання «папірця»

Коли в університети прийдуть по-справжньому мотивовані студенти, коли група буде складатися на 90% із зацікавлених людей, тоді й викладачі зміняться. Це неможливо зробити швидко, але через років 15 з таким підходом, я думаю, все таки зможемо щось змінити. Є надія на нового міністра освіти Сергія Квіта.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар