Головні причини росту онлайн-освіти

Нова стаття Джона Бершина присвячена аналізу факторів стрімкого успіху МВОК та новим тенденціям їх розвитку. Переклад виконано командою MOOCology.


Class Central щойно опублікував дані щодо зростання онлайн-освіти за 2015 рік, які виявилися приголомшливими. Загальна цифра учасників склала понад 35 мільйонів за останні чотири роки. В 2015 році учнів стало удвічі більше, порівнюючи з 2014 роком (до речі, це дорівнює одному з п’яти працюючих фахівців в США).

На сьогоднішній день існує понад 4200 доступних МВОК (та набагато більше, якщо враховувати корпоративні навчальні програми таких компаній як Udemy, BigThink, Pluralsight, Lynda, NovoEd та Skillsoft). Ці навчально-авторські програми охоплюють багато тем, їх можна умовно поєднати в освітні напрямки. Традиційно популярними курсами, як і раніше, вважаються інформатика та предмети, пов’язані з інженерією, їх список продовжує поповнюватися. Ви можете переглянути топ-10 найпопулярніших курсів від Coursera за посиланням. Теми “Фінансовий менеджмент”, “Ведення переговорів” та “Управління бізнесом” дуже добре себе зарекомендували.

Отже, ми маємо величезну кількість доступних програм. Наступний важливий момент − наявність дипломів (зазвичай їх можна отримати за окрему плату). Наразі на ринку більше 100 таких пропозицій. Як приклад можна навести: “Наноступені” від Udacity, “Підтвердження компетенції” від Гарварду, “XSeries” від EdX і багато інших. Ще не зрозуміло, наскільки ці дипломи будуть визнаватися роботодавцями, але загальний рух у цьому напрямку прогнозований.

У корпоративній сфері курсів самоосвіти, побудованих на основі відео, також велика кількість. Такі постачальники, як Udemy, SkillSoft, Lynda, Grovo і BigThink додатково мають у наявності поглиблений професійний контент. Інші компанії, такі як SkillShare, Pluralsight, Floqq, Iversity орієнтуються на початковий і середній рівень. Більшість з цих провайдерів зосереджені на технічній освіті − на галузях програмного забезпечення, систем інформаційних технологій та інших схожих напрямках.

Чому МВОК захоплюють світ?

І чому зростання таке неймовірно швидке. На це є декілька фундаментальних причин.

По-перше, у нас тепер є легкий доступ до контенту з будь-якого пристрою.

Я у сфері онлайн-навчання вже протягом майже 20 років. У нас було щось подібне на початку 2000-х. Більшість з тих компаній вже перестали існувати (наприклад, DigitalThink,  NinthHouse), тому що не змогли впоратися з двома важливими викликами. Розробка була надзвичайно дорогою, а інтернет-провайдери дуже часто часто блокували контент. Найкраще було розробляти навчальні програми на флеш-технологіях,  але вони не завжди працювали вправно. Плюс, в масовій наявності не було мобільних програвачів відео.

Зараз ви можете знайти курс, зареєструватися і приступити до нього в будь-якому місці. Відео програється з будь-якого пристрою, тому ви можете почати курс удома, продовжити його на роботі, а закінчити на вихідних.

По-друге, у нас тепер є бізнес-моделі Freemium, які працюють.

Друга проблема, з якою спіткалися компанії онлайн-навчання раніше, полягала в необхідності стягувати велику кількість грошей за курси. Ми брали зовсім небагато у DigitalThink але, відверто кажучи, як тільки компанії розуміли, що можуть побудувати свій власний контент, вони просто переставали купувати у нас.

На сьогоднішній день провайдери пропонують більшу частину свого контенту безкоштовно, як спробу або безкоштовну пропозицію, а вже потім пропонують сплатити за повну версію контенту. Таким чином, ви можете оцінити курс, дізнатися щось, а вже пізніше вирішити, чи хочете ви платити за нього. Так набагато легше почати, і, врешті-решт, зрозуміти, чи це коштує витрачених грошей.

По-третє, цінність освіти зараз вище, ніж будь-коли.

Як я люблю говорити про сучасну економіку: “Рівень успіху в освоєнні нових навичок і є твоїм заробітком”. Сьогодні наші компетенції визначають наші доходи. Радикальне розширення ринку праці зробило легшим, ніж будь-коли для роботодавця найняти “підходящу людину” для будь-якої роботи. Це означає, що вам (і мені) як професіоналам краще залишатися “на хвилі” того, що зараз відбувається у світі.

Куди б я не пішов, то скрізь бачу людей, які вдосконалюють себе. Інженери з розробки програмного забезпечення вчаться, як розвиватися на мобільних платформах. HR-фахівці вивчають статистику та економіку поведінки. Фахівці з маркетингу вивчають SEO та мікро-орієнтування. Всі ми вчимося балансу між роботою і життям, здоров’ям, уважністю і здоровим харчуванням (тема, яка, здається, обговорюється у мене вдома майже кожен день!).

Кілька тижнів тому я був в Індії з командою керівників і один з лідерів сказав мені: “Я просто замовив курс з когнітивних обчислень і сам прошов його”. Я запитав його, навіщо. Він пояснив: “Якщо я збираюся найняти людей, щоб зробити це, я й сам повинен розумітися на цьому. Таким чином, за декілька тижнів я розібрався у цьому”. Він є учнем від природи, і він, по суті, демонструє те, чому я навчився за свою кар’єру, – якщо ти постійно вчишся, ти завжди маєш більшу цінність.

Future_MOOC_Trends_2

По-четверте, контент є фантастичним. І ми можемо легко оцінити його.

Остання ланка, яка керує цим ринком, що розвивається, − це якість самого контенту. Ми маємо університети, назви котрих є брендом в усьому світі, і які створюють дуже цікавий контент. Побоювання професорів роздавати свій дорогоцінний досвід закінчилися. Бізнес-лідери і професіонали ставлять собі за мету створювати курси. А ви знаходите матеріали, які захочете, викладені вчителем чи професором, який вам подобається найбільше.

Контент повинен відповідати вимогам, тому що тепер ми зможемо оцінити, класифікувати і прокоментувати його. Як я кажу: “Зворотній зв’язок – це надзвичайно потужна річ”. Соціальний світ, в котрому ми живемо зараз, змушує провайдерів бути краще, ніж будь-коли (повірте, я знаю, про що говорю, оскільки також просуваю свій контент для курсів та постійно турбуюся про нього).

Запам’ятайте мої слова. Онлайн-навчання ще тільки починається. Я спостерігав, як мої власні діти адаптуватися до курсів і навчання в Інтернеті, і це природно, потужно і корисно. У 2016 році ми побачимо нові виміри кураторських і співробітницьких засобів, котрі допоможуть нам використовувати інновації в корпоративному світі.

Що далі?

Оскільки ринок контенту продовжує розширюватися, ми побачимо ще багато цікавих відкриттів, які стануть доступні в найближчі роки:

Роботодавці почнуть звертати увагу на спеціалістів без наукового ступеня, але з необхідними компетенціями

Я сподіваюся, що це станеться дуже швидко, проте в будь-якому випадку займе деякий час. Роботодавці почнуть сприймати ці курси, як статус навичок і успіху. Проте зараз компанії все ще занадто сильно покладаються на походження дипломів, але оскільки ринок дистанційного навчання стає більш зрілим, у вас буде змога вкласти гроші в свою акредитовану MВОК освіту. Такі компанії, як Degreed та інші намагаються стимулювати це й надалі.

Вертикальний контент стане доступним

Актуальний вертикальний контент вкрай необхідний. Як щодо тренінгу з продажів, наприклад? Ми всі увесь час щось продаємо (в тому числі й себе). Де провідний світовий постачальник тренінгу з продажів, створений провідними продавцями? Він в дорозі. Наприклад, мій курс 21 Century Talent Management вкрай успішний. Але ми не продаємо його, а пропонуємо безкоштовно.

Послуги кураторства та оцінка послуг МВОК зазнають поширення

Нам потрібно більше “довідників” і підтвердженої оцінки послуг, щоб знайти потрібний контент. Втім, мабуть ніколи не буде одного великого “порталу” з усіма масовими курсами в світі (звичайно, люди намагаються винайти схожий сервіс, але я не думаю, що це колись станеться). Але там можна буде поверхнево ознайомитись то поставити оцінку випробуваним курсам. Це допоможе нам знайти те, що нам потрібно.

Підвищення ефективності засобів корпоративного навчання

Для тих, хто працює з корпоративним навчанням, – ми відчайдушно потребуємо кращих інтерфейсів, щоб публікувати, обмінюватися і стежити за навчанням у корпораціях. Це теж очікується (багато виробників працюють над цим, наприклад, зверніть увагу на X-API). Особливо хочу виразити пошану Pathgather, Degreed, OpenSesame й іншим першовідкривачам, які докладають величезних зусиль, щоб це сталося якнайшвидше.

Future_MOOC_Trends_3

Платформи МВОК стануть кращими

Нарешті, дозвольте мені сказати, що платформи МВОК, які є досить хорошими, можуть бути значно кращими. Поміркуйте про весь досвід навчання, соціальну мережу, платформу оцінок і безперервну освіту. МВОК платформи – це, в основному, системи проведення курсів – я думаю, що ці компанії мають думати набагато більше про те, як поєднати контент, зв’язки та практику разом. У мене багато ідей, які базуються на тому, що я бачив на корпоративному ринку. Тому я передбачаю, що платформи MВОК будуть рухатися у напрямку загальної сфери навчання, а не лише систем проведення курсів.

Цей день настане тоді, коли будь-яка людина за допомогою комп’ютера чи телефону зможе дізнатися про все, що її цікавить. Звичайно, дистанційне навчання ніколи повністю не замінить денне, але безліч речей можна вивчити онлайн. Це може бути дуже приємним і в той же час розважальним.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар