Досягнення МВОК в сфері освітніх технологій відзначені провідними світовими експертами

Щороку співтовариство лідерів освітніх технологій New Media Consortium підводить підсумки найбільш важливих подій галузі. Девід Блейк, голова Degreed, у своєму огляді торкається основних питань доповіді. Переклад здійснено командою MOOCology.


Цього року в своїй доповіді про вищу освіту NMC розкриває шість ключових тенденцій, шість значних проблем і шість важливих подій в технології вищої освіти. Згідно зі звітом, два з шести питань були пов’язані з проблемою викладацького складу, одне стосувалося обчислення навчальних інновацій, а інші три мали безпосереднє відношення до МВОК. Особливу увагу привертає розгляд наступних проблем:

  • Конкуренція з боку нових моделей освіти;
  • Розширення доступу до навчання;
  • Збереження актуальності освіти.

Давайте спробуємо  зробити короткий огляд кожного з цих питань.

1) Конкуренція з боку нових моделей освіти

Наскільки стало відомо, вища освіта вже зіткнулася з “безпрецедентною конкуренцією” з боку нових моделей навчання студентів. Автори доповіді роблять наступні висновки: “Досягнення експертів МВОК і їх безкоштовні пропозиції навчання поставили цінність наукового ступеня та отримання дипломів під сумнів. Якщо є можливість безкоштовного онлайн-навчання у найкращих викладачів світу, то, що тоді може запропонувати традиційна установа? Чи зможе вона конкурувати з онлайн-освітою?”. І це навіть незважаючи на те, що відсоток учнів онлайн-курсів, які успішно завершують навчання, не є високим, а якість даної освіти досі підлягає критиці. Хоча, насправді, чи має це велике значення? Проаналізувавши відкритий Digital Storytelling курс Університету Мері Вашингтон, укладачі звіту дійшли до загальної думки: “Для того, щоб МВОК зміг привернути до себе більшу увагу з боку учнів усього світу, курси повинні, по-перше, бути економічно вигідні, а, по-друге, мати більший авторитет в сфері освіти, ніж на даний момент”.

2) Розширення доступу

В даний час збільшилася “хвиля” вступників до ВНЗ, і в багатьох країнах не вистачає університетів для розміщення всіх студентів. Масові Відкриті Онлайн Курси були запропоновані в якості вирішення даної проблеми. Але там, де є рішення одного питання, з’являється інше, на яке вже складніше знайти відповідь. Нові технології, такі як МВОК, вимагають, як мінімум, високошвидкісне Інтернет-з’єднання. Не всі міста, зокрема, “що розвиваються”, які нас особливо цікавлять, володіють для цього необхідною інфраструктурою. З цього витікає, що для запуску масової оновленої системи віддаленого навчання потрібна повна перебудова населених пунктів. Чи не занадто це дорога ціна для “безкоштовної” освіти?

3) Збереження актуальності освіти

Все частіше можна почути роздуми на тему неактуальності існуючої системи вищої освіти, частина експертів сходиться на думці, що вона просто втрачає професійну довіру. Так в чому ж приховується проблема? Значна частина існуючої нині університетської системи знаходиться в серйозній небезпеці, оскільки нові моделі онлайн-навчання мають все більший успіх в освіті за рахунок автоматизації академічних процесів і масового охоплення аудиторії. Традиційні навчальні заклади все частіше не відповідають динаміці сучасного світу. Наприклад, тримісячний курс з Web-розробки та безкоштовні онлайн-ресурси дають більш актуальні та практичні знання, ніж чотирирічне технічне навчання в університетах.

Стикаючись з новою реальністю, університети повинні навчитися швидко корегувати схему навчання у відповідь на запити суспільства, якщо вони хочуть продовжити своє існування.

Наприклад, задуматися над можливістю створення програм, де головним критерієм успішного навчання буде не оцінювання теоретичних знань, а поліпшення рівня подачі професійних навичок. Відштовхуючись від вищевикладеного, звернемося знову до доповіді NMC: “Організаційні лідери повинні поставитися до цього питання дуже серйозно, без зволікання, і прийняти рішення, які зможуть утримати університетську освіту “на плаву”, особливо в той час, коли стане широко відомо, що ступінь бакалавра більш не гарантує прямого повернення від вкладень у навчання”.

Через п’ять років, а, може, вже і через два роки, вища освіта не буде виглядати так, як зараз. Доповідь NMC за 2014 рік демонструє, що поточна модель освіти втрачає свою практичність: надто дорога, недоступна для більшості людей, що потребують отримання освіти, і не дає гарантій здобуття роботи після отримання диплому, як це було раніше. І це не кажучи вже про те, що стали з’являтися і розвиватися нові моделі освіти, які, рано чи пізно, привернуть до себе увагу. Навчальним закладам, існуючим в нинішній час, доведеться пристосуватися і почати впроваджувати в свої методи викладання інновації і технології, інакше над ними нависне загроза поступового вимирання подібно до того, як зараз це відбувається з великою кількістю друкованих газет і журналів, що не встигли пристосуватися до нових інформаційних реалій.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар