Чим привабливі Масові Відкриті Онлайн Курси?

Девід Блейк, голова “Degreed”, посилаючись на відомих теоретиків навчання, сформулював головні переваги МВОК в порівнянні з традиційним навчанням. Переклад статті здійснено командою MOOCology.


Про МВОК було сказано багато чого: вони піддавалися і атаці з боку критиків, і нападкам з боку суспільства, дійшло навіть аж до опитувань інституту Геллапа. У них є як захисники, так і ті, хто готовий “шкуру здерти” при першому ж їх невірному кроці. Не дивлячись ні на що, МВОК впевнено просуваються далі. Вони тягнуть за собою безліч альтернативних моделей онлайн-освіти, але, в той же час, залишаються лідерами у сфері технологічної освіти. Чому вони не зупиняються, не відступають, а рухаються крок за кроком вперед, нехай навіть і повільно? Можливо, нам варто відкрити перед публікою “золоту скриньку”, в якій зберігається відповідь на дуже важливе питання: “У чому ж користь МВОК для учнів?”.

Для цього нам у пригоді стане далеко не нова, але досі актуальна стаття у блозі Дейва Кормьє під назвою “Переваги МВОК”.

Дейв Кормьє − освічений технологічний письменник, один з представників табору канадських конективістів, який бере безпосередню участь у розвитку теорії навчальної діяльності в мережі, та прихильник МВОК, посилаючись до первинних Масових Відкритих Онлайн Курсів (запропонованих Стівеном Даунсом та Джорджем Сіменсом), виклав декілька тез стосовно користі МВОК:

  1. Передавати людям лише корисну інформацію, яка їм дійсно потрібна. Це одна з найважливіших функцій роботи системи на платформі МВОК, створеної вже відомими нам Coursera, edX, та Udacity. Кормьє пише, що добре підготовлені і ясно викладаючі свої позиції в сфері технології, МВОК можуть стати унікальною можливістю для підвищення рівня навичок та кваліфікації учнів. І таким чином, підготувати їх до майбутньої трудової сфери. “Уявіть собі узагальнюючий електронний підручник у стилі МВОК, створений величезною кількістю людей, від LMS (e-Learning Management System)”. Отже, зацікавившись цією ідеєю і слідуючи своєму баченню МВОК, президент edX, Анант Агарвал, “відкриває” подальший шлях даним навчальним посібникам, і вводить поняття краудсорсинга. “Я вважаю, це класно!”, – пише Кормьє.
  2. Компанії, які діляться своїми знаннями один з одним. Кормьє зазначає, що завдяки тренду МВОК, компанії з галузі технічної індустрії обмінюються знаннями, поступово набуваючи престижу і “похвали” з боку суспільства за лідерство і швидкий розвиток. Люди отримують чудовий рідкісний шанс отримати знання про те, до чого раніше не могли навіть наблизитися.
  3. Співпраця та створення персональних освітніх мереж. Це і є проект і мета МВОК, які здійснюють свою діяльність в системі подачі інформації за допомогою мережі Інтернет. Ідея полягає в тому, щоб люди “зібравшись разом, отримували знання, які їм необхідні”.
  4. Обізнаність. Завдяки руху МВОК люди стають більш обізнаними в навчанні, яке стало реальним тепер і в мережі Інтернет.
  5. Можливість задавати питання з приводу освіти. Кормьє припускає, що МВОК є деякою стежиною в тернистому лісі до дослідження методик освіти в нашому суспільстві.

Ось ще декілька фактів про ефективність МВОК:

  • Експериментування. По-перше, учні можуть експериментувати з різними курсами в різних областях таким чином, який не був можливий раніше. Принаймні, для більшості людей. По-друге, установи та організації можуть експериментувати з новими технологіями та моделями освіти.
  • Можливість учня контролювати своє навчання. На відміну від традиційних моделей освіти, які дуже нестабільні у сьогодення, МВОК та їх альтернативи дають студентам можливість стати відповідальними за власне навчання.

Прихильник МВОК, Дейв Кормьє, відмінно виклав “плюси” цієї моделі онлайн-навчання. Але чи розкрив він всі переваги цієї методики? Можливо, взявши участь у навчанні у Масових Відкритих Онлайн Курсах, ви зможете відкрити для себе й інші переваги даного онлайн-навчання?

Коментарів немає.

Залиште свій коментар