Чи зможуть МВОК підвищити відсоток випускників, не збільшуючи при цьому вартості навчання?

Девід Блейк, генеральний директор Degreed, розмірковує над тим, за рахунок чого можна підвищити відсоток студентів, успішно завершуючих масові курси. Переклад статті здійснено командою MOOCology.


У новій статті для PBS NewsHour, Тімоті Пратт розповідає про те, що експеримент з отримання ступеня магістра в галузі комп’ютерних наук Технологічного інституту Джорджії за допомогою МВОК переконливо демонструє переваги і перспективи цього підходу.

Як відомо більшості читачів нашого блогу, однією з головних причин для критики ефективності МВОК є низький відсоток завершення курсів учнями. Авжеж, це не показник успіху масових онлайн-курсів в цілому, але він має дуже важливе значення для практичного впровадження подібних програм. Так чи інакше, але в інституті Джорджії це питання було вирішено цілком і безповоротно.

Головною причиною того, що учнів на масових онлайн-курсах багато, а відсоток тих, хто їх завершує, низький – є безкоштовне навчання. Студенти не роблять абсолютно ніяких фінансових вкладень. Тімоті Пратт посилається на дослідження, яке демонструє, що оплати за онлайн-курси було б достатньо, щоб збільшити відсоток завершення. У місцевих коледжах цей рівень піднявся би у процентний проміжок між 68% і 82%. Але замість цього студенти платять 6,600$ за те, щоб отримати ступінь магістра в Технологічному інституті Джорджії.

Незважаючи на те, що сума в 6,600$ – це на тисячі доларів дешевше, ніж ціна за ступінь магістра в іншому навчальному закладі, вартість все одно значна. Як вже не раз зазначалося, одна з найважливіших цілей МВОК – зробити освіту доступною для всіх, хто її забажає. Проте, це вже перший крок, і, здається, ми зможемо домогтися і більшого успіху.

How_to_Increase_Alumnies_2

Як один з варіантів, можна виставити плату, але в межах розумного. Наприклад, згідно з даними від співзасновника Coursera, Дафни Коллер, відсоток успішності серед студентів, які підписалися на платні програми компанії вартістю приблизно в $50, становить близько 70%. Погодьтеся, це дуже високий відсоток. Втім, навіть декілька сотень доларів може бути все ще недосяжною сумою для учнів у багатьох країнах, що розвиваються. А вони, в свою чергу, складають більшу частину студентів МВОК.

Проаналізувавши питання, знайшлося кілька ідей про те, яким чином можна підняти навчальну мотивацію, не підвищуючи вартість:

Акредитовані програми з отримання ступеня. Університет Людей – це акредитована компанія, яка надає усім людям можливість отримати академічну освіту онлайн. Його методика навчання не базується на МВОК. За даними веб-сайту, відсоток завершення університету становить між 85% і 90%. Це свідчить про те, що отримати визнану освіту можна не тільки завдяки грошам, а й виключно докладаючи власні зусилля.

Сертифікати, які котируються роботодавцями. Не всім студентам потрібні ступені. Замість цього, вони можуть бути зацікавлені в отриманні документів про придбані компетенції. У той час як багато МВОК пропонують подібні речі, офіційно ж вони схвалені досить малою кількістю компаній.

Підтримка роботодавця у підвищенні кваліфікації співробітників. Якби завершення Масових Відкритих Онлайн Курсів було пов’язано з просуванням по роботі, а відвідування курсів зараховувалося би як підвищення кваліфікації співробітників, то відсоток учнів, які успішно завершують курс по даному напрямку, підвищився би досить значно.

How_to_Increase_Alumnies_3

Як Ви вважаєте, які ще є способи підвищити зацікавленість студентів у масових онлайн-курсах, не підвищуючи при цьому вартість за навчання?

Коментарів немає.

Залиште свій коментар