Чи зможуть масові курси зберегти своїх учнів?

Барні Томпсон, журналіст Financial Times, розповідає що саме роблять сучасні навчальні організації щоб зберігти своїх студентів за складних умов конкуренції. Переклад статті здійснено командою MOOCology.


Коли Масові Відкриті Онлайн Курси тільки з’явилися, головна мантра, яку постійно повторювали засновники і перші послідовники, полягала в тому, що “курси з найкращих у світі університетів, нарешті, стали доступні для кожного, у кого є підключення до Інтернету”.

На ці курси було легко зареєструватися, однак, було настільки ж легко і вибути з них. МВОК були занадто безособовими: немає насиченого подіями студентського життя, немає друзів-одногрупників, немає навіть іспиту з суворим викладачем, перед яким всю ніч не можеш заснути. Логічно, що частина аудиторії (зокрема, молодь) виявилася не готова до навчання у такому форматі. Тому відсоток тих, хто вибуває, виявився досить істотним. Платформам МВОК необхідно було в терміновому порядку вирішувати питання недостатньої залученості учнів.

За минулі кілька місяців більшість провайдерів, у спробах зробити навчання привабливим, сконцентрувало свої зусилля на створенні більш персоналізованих курсів. У загальних рисах, основні компоненти залишилися тими ж, як і в перші дні МВОК – відео, лекції, дискусійні форуми, контрольні опитування та проекти. Однак цікава методика, яка при цьому використовувалася, отримала надалі серйозний розвиток.

Платформи перетворилися в організації, де споживач “онлайн-досвіду” став життєво важливим для успіху компаній. Coursera, найбільша з них, у листопаді 2013 найняла Тома Віллерера, щоб повести вперед управління виробництвом і дизайнерський колектив. Раніше Віллерер працював у компаніях Facebook і Netflix. FutureLearn також вирішила змістити акценти у дизайні та функціональності, запросивши Саймона Нельсона, який до цього працював над Radioplayer та iPlayer BBC’s.

How_to_Save_Online_Students_2

Компанії повсюдно роблять ставку на самостійне навчання. В учнів з’явилася можливість відвідувати курси, які можна розпочати й завершити за власним розсудом, замість того, щоб робити це у встановлений час. Однак, з’явилася й інша проблема: “проблема полягає в тому, щоб зберегти почуття спільності та взаємодії”, говорить Чарлі Чанг, редактор блогу Class Central, який охоплює всесвіт МВОК.

“У МВОК при виникненні будь-яких питань, Ви можете звернутись до дискусійного форуму, де, швидше за все, знайдете на них відповіді. Якби не було подібної величезної “критичної маси” студентів, Ви не змогли б отримати відповідь, і форуми поступово втратили б свою необхідність”.

Вирішенням цієї проблеми стало групове навчання. Це об’єднання – група однодумців, що вивчають один і той же курс. Дана група може об’єднатися, задавати один одному питання або просто обговорювати уроки або завдання. Подібні малі об’єднання можуть бути сформовані з людей “від пов’язаних організацій або тих, хто поділяє подібні цілі, і створює можливості для організації мережі й створення міжособистісних зв’язків”, написав з цього приводу Анант Агарвал, виконавчий директор edX, в своєму недавньому повідомленні у блозі.

“На сьогоднішній день одна з найбільш гарячих тенденцій – використання масових онлайн-курсів у корпоративному середовищі навчання”, говорить пан Чанг, де співробітництво у невеликих командах є головним в курсі. Хорошим прикладом таких курсів є NovoEd і EdCast. Вони пропонують й масові МВОК, й менші за обсягом, приватні курси, де групи колективно виконують завдання, відзначають роботу один одного і навіть встановлюють рівень знання учнів.

“У Coursera ми управляємо більш ніж 200 експериментами, щоб надати учням різний досвід, і побачити, який з них працює найкраще”.

Інша велика тенденція – рух до меншого “набору” предметів, особливо в області бізнес-освіти. “Люди бажають конкретний курс”, говорить пан Віллерер. “З фінансами, маркетингом, цифровим маркетингом всі справляються дуже добре, тому що вони включають в себе мінімальний набір теоретичних понять і велику практичну частину з реальними прикладами, зрозумілими для студентів”.

Один недавній яскравий приклад, коли Університет Іллінойсу запустив iMBA на Coursera – перші MBA платформи. Він складається з ряду спеціалізацій або міні-серій курсів в різних сферах бізнесу. “Ось, з чого можна почати знайомство з MBA”, говорить пан Віллерер.

How_to_Save_Online_Students_3

Інші провайдери прагнуть утримати студентів на гачку за допомогою прозорої ієрархії цінностей. Університет Бокконі, наприклад, встановлює репутацію якості за допомогою своїх відео.

“Ми ніколи не робили копію відео традиційної лекції”, говорить Валентина Тодоро, проект- менеджер, розробник освітнього контенту, а також координатор МВОК в університеті Бокконі:

“Молоді покоління звикли до хороших відео. Таким чином, ми використовуємо всі можливості для взаємодії, наприклад, ставимо відеоролик на паузу і спілкуємося по темі предмета. Таким чином, можна дізнатися, що учні думають про нього, які питання задають, після чого викладач пояснює відповідь”.

Чарлі Чанг вважає, що таких методів повинно бути набагато більше. “Саме МВОК повинні бути головним інноватором у нових формах освітніх вправ, таких як дискусії і тести, це важлива складова розвитку навчання”.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар