МВОК формують внутрішню культуру за прикладом університетської?

Девід Блейк, генеральний директор Degreed, пропонує декілька аргументів стосовно можливості масових курсів будувати власне органічне та самодостатнє навчальне середовище. Переклад статті здійснено командою MOOCology.


Крок за кроком, всі перешкоди, з якими ми зіткнулися на шляху до сходження МВОК, поступово зникають. Спочатку ми чули безліч аргументів проти самої методики онлайн-навчання, оскільки викладачі побоювалися, що технології залишать їх без роботи, а учні в школах будуть “спілкуватися” виключно з екранами комп’ютерів. Але, якщо перший аргумент актуальний для будь-якого навчального закладу, то другий стосується виключно шкіл, адже на лекціях в університеті студенти і так майже не взаємодіють з професорами.

На позитивному результаті даної дискусії на користь МВОК ми детально зупинятися не будемо: адже всім і так відомо, що використання відеолекцій звільнило величезну кількість часу у викладачів, щоб вони могли взаємодіяти з учнями в індивідуальному порядку. З того моменту пройшов деякий час, масовим курсам кинуто виклик: тепер їм намагаються поставити в докір відсутність соціального та колективного компонента навчання, простіше кажучи, внутрішньої освітньої культури. Відразу уточнимо, що дане питання вирішується досить легко.

У статті журналу “Wired”, опублікованій Еваном Селінджером і Ендрю Фелпсом, стверджується, що головний фактор, від якого залежить єдина система освіти традиційних коледжів і університетів – це їх культура, яка жодним чином не може проявитися в онлайн-навчанні. Автори вважають, що успіх вищих навчальних закладів в майбутньому буде залежати лише від їхньої здатності затвердити три ключові елементи “запуску” культурної системи в схему навчання, які сприятимуть розширенню освітніх інновацій:

  1. чисельність студентів;
  2. ресурси для загального користування;
  3. спільнота.

Основна увага всіх цих трьох елементів зосереджена на об’єднанні та співробітництві учнів. Тому, якщо Вашим критерієм системи навчання не є реальна близькість, то МВОК цілком здатні надати всі інші необхідні умови.

MOOC_Build_Education_Culture_2

Чисельність студентів

Розглядаючи перший ключовий елемент, необхідно зауважити, що на сьогоднішній день середня кількість учнів у МВОК складає вже більше 43,000 студентів. Як для нової моделі навчання, це відмінний результат. Попри те, що зустрічі студентів відбуваються не в барах і кафе, а у віртуальному просторі, МВОК справляються з цим ключовим елементом без перешкод, оскільки в нинішньому гіпер-цифровому світі вже немає великої різниці між віртуальними і реальними зустрічами.

Ресурси для загального користування

Варто погодитися з тим, що на даний час онлайн-курси все ще не мають глобальних спільних фізичних ресурсів (наприклад, лабораторні приміщення лише в обмеженого числа наукових об’єднань), але та ідея, що МВОК стануть творцем функціонального простору та інших капіталомістких фізичних ресурсів інфраструктури, а далі, ймовірно, навіть університетами, не буде для всіх дивиною. На сьогоднішній день провайдери масової освіти вже мають успіх співпраці з компаніями з галузі високих технологій, щоб надати студентам реальні можливості вирішення проблем.

Спільнота

Нарешті, найголовніше питання: чи дійсно у МВОК є спільноти? Перші Масові Відкриті Онлайн Курси, очолені Стівеном Даунсом і Джорджем Сіменсом, ґрунтувалися на створенні спільнот за допомогою персональних освітніх мереж. Це, доречі, і досі є метою таких курсів, як Canvas Network, HarvardX і NovoEd. Студенти в Coursera та edX формують спільноти на соціальних форумах, на Facebook, на Twitter, а також на інших широко відомих платформах. Можливо, це не те ж саме, що збиратися разом, але це відбувається, нехай і таким чином.

Єдине, чого не вистачає, так це безперервності роботи спільнот під час курсів. На даний момент спільноти МВОК нестійкі. Вони виникають при відкритті певного курсу і відмирають по його завершенні. Це безперечно дуже важливий фактор університетської культури, чого МВОК не можуть надати учням… але нехай критики не радіють заздалегідь, оскільки це теж тимчасово. А, враховуючи швидкість просування даних онлайн-курсів, то можна сказати, що зовсім скоро ми побачимо це своїми очами.

MOOC_Build_Education_Culture_3

Зробивши для себе висновки з вищевикладеного, ви можете відповісти на питання: чи сформована у МВОК внутрішня освітня культура? А якщо її немає прямо зараз в необхідному обсязі, то в які терміни вона зможе набути закінченої форми?

Коментарів немає.

Залиште свій коментар