Чи здатні Масові Відкриті Онлайн Курси вирішити глобальні проблеми освіти?

Девід Блейк, генеральний директор Degreed, прогнозує масовим курсам вагому роль у зміні освітньої системи для країн, що розвиваються. Переклад матеріалу здійснено командою MOOCology.


У той час як тривають дискусії про роль МВОК у сфері вищої освіти США, країни всього світу бачать великий потенціал масових онлайн-курсів. З цього приводу в нещодавній статті для Co. Exist Джесіка Лебер написала: “МВОК – це більше не культурний експорт заходу”.

Список провайдерів МВОК впевнено зростає, і університети 20 країн вже використовують платформу edX для розвитку та пропозиції курсів учням. Такі зусилля свідчать про те, що Масові Відкриті Онлайн Курси можуть багато чого запропонувати студентам в країнах, що розвиваються. У своїй статті Лебер цитує Бена Вілдавскі з SUNY’s:

“Я вважаю деяку критику по відношенню до МВОК ідеологічною. Вона не зосереджена в першу чергу на потребах студентів. Також вважаю, що нам необхідно подумати про те, що саме краще для людей в країнах, що розвиваються. Учням треба дати можливість вибирати. Те, що ми знаходимося на стадії експериментування, це відмінно. Провайдери та університети будуть експериментувати з різними речами та підходами, а студенти зможуть з’ясувати для себе, що з цього працює і що їм більше до душі”.

Подібний підхід цілком може стати одним з вирішень проблеми освіти в Єгипті, де державна вища освіта безкоштовна. Принаймні, теоретично. Вища освіта в Єгипті стала безкоштовною ще у 1952 році. Хоча, насправді, студенти трохи платять за матеріали і роботу викладачів. Звичайно, існують й платні можливості для тих учнів, які можуть собі це дозволити.

Незважаючи на цю тенденцію, така модель освіти має свої проблеми: у студентів невеликий вибір того, що їм вивчати, низька якість освіти, дуже високий рівень безробіття серед випускників вищих навчальних закладів.

Письменник Махмуд Салем припустив, що  ВОК могли б вирішити ці проблеми, принаймні, перші дві, забезпечивши більш широкий вибір предметів і високу якість курсів для єгипетських студентів. Він також припускає, що сума грошей, яка необхідна для розширення доступу в Інтернет в Єгипті, була б цілком виправданою. Масові онлайн-курси могли б допомогти студентам підготуватися краще “до світу, який хоч і повільно, але впевнено рухається до віртуальної робочої сфери життя”.

Популярність МВОК досить швидко зростає як у Сполучених Штатах Америки, так і в усьому світі. І ця тенденція, найімовірніше, збережеться, враховуючи те, що проблеми, пов’язані з системою вищої освіти як тут, так і на міжнародному рівні, не вичерпуються.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар