Чи стане колись освіта по-справжньому “відкритою”?

Девід Блейк, генеральний директор Degreed, розмірковує про “найкращій рецепт” для приготування нової системи масового навчання. Переклад матеріалу здійснено командою MOOCology.


Сучасна освіта впевнено рухається по шляху відкритості. Чи це традиційна освіта чи інноваційна – скрізь ми відчуваємо подих нового часу. Ми можемо бачити такі приклади як у коледжах, коли професора викладають свої лекції в мережу, так і в масових онлайн-курсів, значна частина яких доступна безкоштовно будь-якому бажаючому навчатись.

Отже, що ж таке відкрита освіта? Спочатку вона була запропонована як безкоштовний та відкритий обмін навчальними ресурсами. На практиці все відбувається наступним чином: вчителя розміщують свої навчальні матеріали онлайн у відповідності з ліцензією Creative Commons для подальшого використання то поширення. Відкриті матеріали можуть суттєво різнитись: від планів уроків і відеолекцій до повних курсів. Але мета завжди лишається однаковою – зробити навчання доступним кожному, хто цього потребує.

Однак створення доступних навчальних матеріалів принципово відрізняється від створення систем масового навчання. У недавньому повідомленні в своєму блозі, захисник відкритої освіти Девід Вайлі, міркує про те, який сенс слід вкладати в термін “доступний” в століття освіти, заснованої на компетенціях“. Він зазначає, що хоча багато схожих програм вже використовують відкриті освітні ресурси (інакше відомі, як OER), традиційні установи не просунулися ні на крок вперед, щоб зробити власні професійні знання відкритими.

Це подібно до того, якщо надати людині інгредієнти за рецептом, але лишити без інструкцій з приготування самого блюда. Для вирішення цієї проблеми Девід Вайлі запускає новий проект по створенню відкритих ліцензійних мап компетентності, які “дають повну картину необхідних проміжних навичок від новачка до професіонала в різних освітніх напрямках”.

Схоже для того, щоб стати насправді масовою та доступною, освіта просто зобов’язана кожного дня наближатися до максимальної відкритості. Доречі це стосується не лише допоміжних навчальних матеріалів, а також і самого навчального процесу. Лише за таких сприятливих умов умовах Ви отримуєте всі необхідні “інгредієнти за рецептом” та інструкцію до них. Звичайно, саме такий шлях і приведе нас до успішного завершення “приготування нової” системи навчання.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар