Чи настільки вже важливий диплом університету при працевлаштуванні?

Інститут Геллапа задався наступним питанням: “Що для роботодавців при наймі нового співробітника важливіше: знання та навички або вчений ступінь”? Девід Блейк, голова “Degreed”, проаналізував наслідки дослідження для вищої освіти. Переклад статті здійснено командою MOOCology.


Питання важливості диплому були адресовані представникам бізнес-сектора, викладачам вишів і незалежним респондентам, що не належали до жодної з перерахованих вище категорій. У результаті, різниця в поглядах на цю тему виявилася колосальною. Зокрема, дослідження показало, що переважна більшість бізнес-лідерів впевнена, що знання та навички майбутнього співробітника набагато важливіші, ніж отриманий в університеті вчений ступінь.

Вчені ступені vs. знання та навички

Опитування Геллапа, в якому брало участь 623 впливових бізнес-лідера, показало, які критерії важливі при прийомі кандидата на роботу: знання, навички, отримана в університеті спеціальність або престиж навчального закладу. Результати демонструють, що два найважливіших чинника для них: знання та навички. Розглянемо процентні показники за даними критеріями всіх, хто брав участь в опитуванні:

Важливі знання та навички:

  •         Бізнес-лідери – 84%;
  •         Респонденти – 74%;

Важливі диплом університету та престиж навчального закладу:

  •         Науковий ступінь з коледжу – 28%;
  •         Диплом з престижного навчального закладу – 9%.

Зауважимо, що, фактично, повні 54% зійшлися на єдиній думці: навчальний заклад, де кандидат отримав свій вчений ступінь, або “не дуже важливий”, або “зовсім не має значення”.

Хоча, як не дивно, рядові представники товариства схильні міркувати інакше. Показники опитування серед “публіки” виявилися наступними:

Важливі знання та навички:

  •         Бізнес-лідери – 80%;
  •         Респонденти – 76%;

Важливі диплом університету та престиж навчального закладу:

  •         Науковий ступінь з коледжу – 47%;
  •         Диплом з престижного навчального закладу – 30%.

Вища освіта проти всіх інших моделей навчання

Дослідження також розкрило одну дуже нову, але вже вельми серйозну проблему при наймі співробітників, на якій роботодавці починають загострювати увагу особливо часто в сучасних умовах. Під час проведення опитування лише 11% керівників підприємств і 14% “публіки” погодилися з тим, що випускники коледжу мають всі необхідні навички для досягнення успіху в роботі. В той час, як 96% академічних співробітників заявили, що відмінно виконували свою роботу в підготовці студентів до робочого середовища. Цей вражаючий контраст був виявлений в недавньому внутрішньому опитуванні оцінювання вищої освіти. Вочевидь, традиційна вища освіта не дотримується тих самих критеріїв, що бізнес-лідери та громадськість.

Результати дослідження свідчать про те, що такі речі, як вчений ступінь і придбання спеціальності у вишах не є достатньо надійними показниками знань та навичок. Роботодавці більше не бажають робити висновки про знання кандидата на робоче місце в їх компанії за оцінками в дипломі − вони хочуть бачити фактичні докази їх “розумового багажу”. Автори дослідження підвели наступний підсумок:

“Так як можливості отримання вищого наукового ступеня, сертифікатів та документів, що підтверджують кваліфікацію випускника, продовжують розвиватися і ставати все більш доступними, завдяки інноваційним моделям навчання… цілком ймовірне виникнення особливої ​​уваги не на дипломі потенційного співробітника, а на його знаннях і стилі роботи. Отримання роботи і досягнення довгострокового кар’єрного успіху може у все більшому ступені залежати від демонстрації “реальної цінності” кандидата для компанії, тобто його досвід і цілеспрямоване навчання, і все в меншій мірі – від дипломів, навіть якщо вони з престижних університетів [ми особливо акцентуємо на цьому увагу суспільства]”.

Зміна фокусу роботодавців від дипломів до знань та навичок відкриває двері для альтернативних моделей освіти, таких як МВОК. Ключовим фактором стане те, наскільки добре вони зможуть підготувати студентів до демонстрації своєї “цінності” для роботодавця. Судячи з успішного прийому студентів, що одержали нетрадиційну освіту, на роботу кращими технічними компаніями, я можу зробити один висновок: вони доб’ються того результату, про який академічні лідери можуть тільки мріяти.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар