Чи може Slack стати наступною освітньою онлайн-платформою?

Емі Ехерн, старший інноваційний співробітник +Acumen, розкриває переваги використання корпоративного месенджера для масового навчання. Переклад статті здійснено командою MOOCology.


У 2013 році Річард Селлер, декан Стенфордської школи гуманітарних і природничих наук, стверджував, що викладання гуманітарних дисциплін в Інтернеті майже неможливе. “Подібні науки повинні мати справу з двозначністю та декількома варіантами відповідей”, говорив він. “Я допускаю, що платформи, які доступні тепер, можуть справді служити форумом для обміну досвідом між студентами з різними ідеями, але я сумніваюся, що це може йти поруч з якістю, яку гарантуємо ми на наших вступних семінарах”.

Він кинув виклик, а кілька професорів, у свою чергу, прийняли цей виклик та створили способи, які допомогли їм перетворити невелику групову дискусію в онлайн-формат. Ел Філрейс, викладач англійської мови в Університеті Пенсільванії, зняв на відео обговорення поезії зі своїми випускниками та виклав його на Coursera. Дослідницька група Скотта Клеммера в Університеті Каліфорнії в Сан-Дієго та Університеті Стенфорда ввели функцію обговорення, щоб допомогти студентам організувати Google-дискусії з однолітками за допомогою МВОК. Аналогічним чином медіа-лабораторія МТІ розробила відкриту платформу для створення невеликих дискусійних груп. У жовтні минулого року Дартмут навіть скликав симпозіум з МВОК і гуманітарними науками, щоб обмінятися інформацією щодо різних підходів.

Незважаючи на усі ці зусилля, питання й досі залишається відкритим: як ми можемо обговорювати і оцінювати теми, які мають свої особливості та піднімають глибоко людські проблеми на платформах, які стають все більш адаптивними і автоматизованими?

Вступайте до Slack. Платформа онлайн-спілкування була запущена два роки тому і на сьогоднішній день має більше 2,3 мільйона користувачів. Це полегшує перевантажену версію розмови онлайн, дозволяючи людям обмінюватися інформацією і спілкуватися в неформальній обстановці з колегами.

Коли Slack спонукатиме до дії

Користувачі Slack витрачають 100 мільйонів колективних годин на платформу в місяць, а це означає, що вона придбала свого роду розмовну “в’язкість”, чого більшість платформ MВОК ніколи не мали. Slack має як відкриті канали, так і невеликі приватні групи для обміну інформацією лише з декількома людьми. Медіа-компанії, включаючи Нью-Йорк Таймс, використовують його в якості системи управління контентом, а такі корпорації, як Walmart та Blue Bottle Coffee, щоб тримати команди у тонусі.

Мережа +Acumen здивувала нас, коли гуру маркетингу Сет Годін почав використовувати Slack у ході експерименту онлайн-навчання. У 2014 році він заснував altMBA, онлайн-семінар з управління, а також впровадив його у Slack.

Люди авторизувалися у системі та були розбиті на так звані “міні-групи”, де мали змогу обмінюватися ідеями в режимі реального часу, а також розміщувати посилання. Годін провів два наступних семінари з управління в Slack та заохотив більше 590 платоспроможних клієнтів (і пожертвував усі свої доходи +AcumClearly).

Slack же він використував, щоб сприяти закриттю онлайн-семінарів. Цікаво, а якщо й надалі демократизувати цей формат та вести розмови про літературу або нинішні події онлайн? Ми вирішили поекспериментувати та запустили публічне обговорення Аміна Mаалуфа у Slack. Цей текст має справу з політикою ідентичності та зростанням фундаменталізму і насильства. Іншими словами, мова йде про настільки ж неоднозначну і ризиковану тему для обговорення в Інтернеті, яку ви тільки можете отримати.

Як ми створили онлайн-семінар

Ми запросили людей, котрі мали можливість підключитися до Інтернету та претендувати на “місце” для розмови. Ми розділили учасників на команди, які відповідають кожна за свій канал у Slack. Після того, як розмова почалася, ми розбили її на короткі відео, включаючи ось це, та представляючи теми для обговорення центральному каналу на Slack з 15-хвилинними інтервалами. Учасники переглянули наші відео-запрошення, а потім вже поділилися ними зі своєю командою, щоб обговорити. Як і веб-семінари, все це відбувалося синхронно.

Який результат? Люди з різних верств суспільства приєдналися до розмови в режимі реального часу, у тому числі студент середньої школи в Сіетлі, дизайнер UX з Сіднея, фронтальний розробник з Індонезії, активіст з Вірджинії і професор, що працює з МВОК в Корнелльському університеті. У нас було чотири активних Slack-кабінета і 22 людини, які працювали над цим – порівняно невеликий розмір в світі онлайн-навчання, проте, досить інформативний.

Бесіди набували все більш глибокого і складного характеру, саме тому платформа створила команду +Acumen, яка б сприяла ще більше тому, чого ми не можемо досягти з традиційними МВОК.

“Це й справді дуже швидке зростання. Приємно спостерігати за такими глибокими обговореннями онлайн”, зауважує один з учасників. “За дуже малий проміжок часу ми торкнулися багатьох ключових питань”, додає інший. З точки зору посередника, експеримент був більше схожий на семінар, аніж на створення зовсім нового МВОК:

  1. перед тим, як впровадити живу аудиторію, ми розробили навчальний посібник, щоб зорієнтувати учасників Slack;
  2. ми завчасно записали відео з контекстом, щоб бажаючі могли прочитати те, що їх цікавить, наприклад, опис будь-якої діяльності;
  3. ми створили навчальні підказки, щоб публікувати їх на каналі Slack як тільки почнеться ефір;
  4. після того, як ефір почався, два координатора +Acumen знаходились в кількох місцях одночасно: ми постили інструкції на центральному каналі, контролювали розмови в кожній кімнаті та допомагали учасникам; також ми відповідали на запити технічної підтримки, які приходили на нашу поштову скриньку;
  5. після заняття ми аналізували стенограми розмов задля виявлення певних закономірностей. Ми створили так звану “хмару слів”, щоб візуалізувати теми розмов;
  6. ми відповідали на вхідні дзвінки та збирали результати опитування, щоб дізнатися, як учасники поліпшуватимуть свій досвід. Річ, яка нас здивувала, полягала в тому, що на додаток до публічної бесіди, кілька учасників також обмінювалися приватними повідомленнями один з одним, щоб зануритись ще глибше у конкретні теми.

Запуск Slack

В +Acumen ми плануємо використовувати Slack в якості компонента для майбутніх МВОК і як частину нашої внутрішньої адаптацї для глобального персоналу. Ми охоче слідкуємо за тим, як інші викладачі використовують цей засіб, а нещодавно стало відомо, що Генеральна Асамблея також завантажила Slack, щоб додати компонент соціального навчання до своїх онлайн-семінарів. “Так як Slack стає все більш поширеним, ми помічаємо, що наші учасники стають все більш зацікавленими у ньому”, говорить Макс Александер, директор педагогічного дизайну Генеральної Асамблеї. Кожен курс має свого експерта з контенту і наставника, який активно стежить за обговоренням і може втрутитися, щоб надати персоналізовану підтримку.

Slack_New_University_2

Проте, все ж таки існують обмеження. Ви все ще повинні створювати групи вручну і покладатися на учасників, котрі будуть активізувати і підтримувати діалог. Іншими словами, людські зусилля все ще необхідні. Але, можливо, у цьому й полягає ідея.

Якщо ми хочемо створити курси, які викликатимуть безліч точок зору і розмов з нюансами, нам не потрібні платформи, які автоматизуются, адаптуються або працюють виключно за допомогою спеціальних алгоритмів. Нам потрібні платформи, які дозволяють нам функціонувати як великими групами, так і малими. Slack (поки що!) не є ідеальною навчальною платформою, але це сигналізує про новий шлях навчання онлайн, більш схожий на клас з семінарами, аніж на лекційні аудиторії.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар