Чи допоможуть МВОК зберігти дослідницькі центри в університетах?

Досі вищі навчальні заклади бачили в масових курсах лише загрозу. Але саме завдяки ним у вищої освіти з’явився шанс на подальше існування. Девід Блейк, голова Degreed, пояснює як це пов’язано. Переклад статті здійснено командою MOOCology.


З моменту появи МВОК багато хто передбачав, що вищі учбові заклади в найближчий час припинять своє існування і ми побачимо крах освітньої системи у тому вигляді, до якого звикли. Але, чи можливо, що саме МВОК стане рятівником одного з важливих елементів в системі, приреченій на зникнення, а саме – дослідницьких університетів?

В статті для “Літопису Вищої Освіти” Ніколаса Лемана, почесного декана Віщої Школи Журналістики Колумбійського університету, детально розглядається зв’язок між сучасною “кризою вищої освіти” та історично обумовленим протиріччям у поглядах на роль університетів США. Суспільство досі не може визначитись з головною метою їх існування: дехто бачить в них інститути для навчання населення, інші – центри для проведення наукових досліджень.

Леман розмірковує над процесом поширення університетів які, в свою чергу, виникли з інститутів, де головною метою були наукові дослідження. Сьогодні ж, поступаючи до вишів, студенти переважно сподіваються отримати знання та навички, які допоможуть їм успішно конкурувати на сучасному ринку праці.

Переважна частина суспільства не має навіть уяви про те, що первинним завданням університетів досі є дослідження (до речі, і сам Ніколас Леман згоден з цим твердженням). Звичайно, це потребує величезних витрат, саме тому вартість навчання стрімко збільшується, особливо, враховуючи нещодавню фінансову кризу. Ось чому сьогодні велика кількість студентів все частіше питають себе: “А чи варта взагалі освіта таких витрат?”

mg_3503

Учнів набагато більше цікавить отримання вченої ступені з актуальної спеціальності, а віддавати додаткові кошти на наукові експеременти їм вкрай невигідно. Саме тому і склалася ситуація, коли університети, які роблять акцент на дослідженнях, в більшості опинились під загрозою закриття. Чи можуть МВОК допомогти їм зберігти цю важливу академічну сферу діяльності? Леман вважає, що за таких умов масові курси будуть вкрай у нагоді:

  1. Найкращі професори, які мають змогу зробити вагомий внесок у наукові розробки, змушені витрачати незліченну кількість навчальних годин для викладання однакового матеріалу для різних груп учнів. Завдяки якісно зробленим відеолекціям, доступним для масового перегляду, вони матимуть змогу суттєво більше часу приділяти дослідженням. При цьому для студентів залишиться можливість навчатись у висококваліфікованих спеціалістів.
  2. В сучасних університетах є частина дослідницьких факультетів, які не приваблюють великої кількості студентів, але обладнані спеціалізованними приладами, експлуатація яких коштує вкрай дорого. Леман радить в таких випадках обирати “інтелектуальну модель” їх використання, тобто переводити модель навчання у масові онлайн-курси, залишивши лише мінімальну кількість необхідного обладнання для демонстрації експериментів. Таким чином, витрати на підтримкуподібних класів можно буде істотно зменшити, в той самий час залишивши їх повністю функціональними.

Дослідницькі інститути відіграють важливу роль у прогресі суспільства, оскільки саме вони створили та продовжують вдосконалювати систему освіти, розширюючи кордони нашого знання. Але, нажаль, їм все складніше залучати необхідне фінансування, адже сучасні студенти шукають найдешевші шляхи для отримання освіти. Можливо, саме МВОК та інші альтернативні форми освіти навчання допоможуть виправити ситуацію.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар