7 важливих переваг онлайн-дискусій

Стейсіа Леві, професор університету Пасіфік, Каліфорнія, розповідає про головні переваги віртуальних наукових дискусій. Матеріал буде особливо цікавий для “початківців” масових онлайн-курсов та дистанційного навчання. Наводимо переклад статті, здійснений командою MOOCology.


Одночасне вживання термінів “онлайн” і “дискусія” може здатися для багатьох досить суперечливими. Адже як можуть учасники брати участь в обговоренні, перебуваючи у віддалених один від одного місцях, та ще й у різних часових проміжках?

Чи можна взагалі подібний формат назвати “дискусією”? Це питання збиває з пантелику багатьох вчителів “старої школи”. Онлайн-чати та подача питань на онлайн-обговорення вони найчастіше розглядають як поганий замінник “реального” навчання. Тим не менш, незважаючи на деякі існуючі бар’єри, в цій методиці є й свої переваги, які унікальні саме для онлайн-дискусій. Вміле їх використання вчителями з потрібною компетенцією дозволяє звести його недоліки до мінімуму.

7 головних переваг онлайн-дискусій

  1. Зручність

Онлайн-дискусії можна проводити в час, зручний для всіх учасників. Вам не потрібно виходити з дому для їх відвідування! В “реальному” класі, студенти можуть приїхати втомлені з роботи, турбуватися про запізнення, хвилюватися про свої домашні ситуації, та багато інших факторів. Вони знижують ефективність освітнього процесу. Викладачеві доводиться докладати додаткових зусиль для зниження рівня тривоги учнів, зосередити їх увагу на процесі навчання. В онлайн-класі студенти можуть не хвилюватися про запізнення тому, що уроки наведені згідно з їх власними графіками, і є всі можливості сконцентруватися на вивченні матеріалу.

  1. Краща зосередженість учнів

Студент менше відволікається, втомлюється, і, як наслідок, відчуває менший стрес. Формальна частина зведена при цьому до мінімуму. Не витрачається час на те, щоб зібрати учнів у класі, на привітання і перевірку відсутніх, та інше. Ніяких відволікаючих факторів. Завдяки цьому з’являється час для продуктивного навчання. Будь-які бесіди не по темі також мінімізовані.

  1. Глибокий розгляд матеріалу

Саме таким чином і з’являється час для докладного розгляду теми. Такі питання як “Що Ви думаєте про героя роману? Чи актуальний подібний образ в сучасному середовищі?” можуть стати темою для онлайн-обговорення. Студенти можуть продовжувати обдумувати свої ідеї без нудьги, не втрачаючи ланцюжок своєї думки, не відволікаючись від шумів у класі і не перериваючись. Якщо ж комусь необхідно покинути чат з-за якихось обставин, він робить це абсолютно не заважаючи іншій частині класу.

  1. Студенти-інтроверти беруть участь в обговоренні

Дослідження показує, що студенти-інтроверти активніше висловлюють свою думку в онлайн-дискусіях, оскільки у них є більше часу обдумати і висловити свою думку, ніж на стаціонарних заняттях. У той час як студенти-екстраверти практично завжди домінують в класних обговореннях, залишаючи за бортом своїх менш активних однолітків. Причому часто це навіть не залежить від якості знання матеріалу. Онлайн-дискусії кілька зрівнюють дані соціотипи.

  1. Різні точки зору

Мені доводилося бувати в онлайн-чатах зі студентами зі Швеції, Португалії, Тайваню, Канади, Сполучених Штатів і Нової Зеландії. Бувало, що й в одній сесії. З причини різного менталітету, ми всі маємо різні точки зору до тих чи інших тем. Наприклад, у нас різні розуміння сімейних відносин і обов’язків. Кожен учень звичайного навчального закладу, як правило, ніколи не виходить зі свого звичного соціального середовища. Через це в нього складаються стереотипні уявлення про кожну сферу цього світу, і мати інші він просто не може. Спілкування з представниками нетипових груп допомагає подолати ці стереотипи.

  1. Можливість обмежувати інформацію, яка не має відношення до теми

Не всі висловлювання в обговоренні конструктивні. Деякі студенти перешкоджають процесу і свідомо ведуть себе так, щоб привернути до себе увагу. Вони створюють дискусії не по темі або висловлюють недоречні зауваження. У традиційному класі такі студенти, навіть якщо він один такий на весь клас, забирають надмірну кількість уваги викладача, в спробі направити дискусію в конструктивне русло. В онлайн-чаті викладач завжди може проігнорувати подібні речі, а в разі їх повторення, захистити від них інших студентів, заблокувавши на час “токсичного” учасника дискусії.

  1. Більш доступні ресурси

Що робити в звичайному класі, якщо частина студентів ніколи не стикалися з яким-небудь поняттям або предметом? Це може бути щось просте, наприклад, хто такий єдиноріг? Або більш складне – як виглядає картина Боттічеллі “Народження Венери”? Можна спробувати намалювати на дошці або пояснити своїми словами, але частина учнів це обов’язково заплутає. В онлайн-дискусії у викладача є можливість відразу звернутися до Інтернету в пошуках “єдинорога” або картини “Народження Венери”, і викласти посилання або саме зображення в чат. З цієї ж причини школяр ніколи не забуде домашнє завдання – воно завжди доступно онлайн!

Безумовно, що про повноцінну заміну спільного навчання у фізичній аудиторії говорити ще не час. Учні не перебувають в одному часовому поясі, а відокремлені один від одного тисячами кілометрів. Ми не можемо побачити виразу обличчя один одного або почути голос. Тим не менш, зручність, гарантія спокійного навчання, можливість обмежувати неконструктивні зауваження та ресурси, доступні в онлайн-дискусії – це набагато вище будь-яких недоліків.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар