Чому навчальні матеріали повинні бути безкоштовними

Девід Блейк, співзасновник і генеральний директор платформи безперервного навчання “Degreed”, розмірковує над перевагами безкоштовних ресурсів для освіти. Переклад статті здійснено командою MOOCology.


Як і в традиційній освіті, Масові Відкриті Онлайн Курси мають свої навчальні ресурси. Іншими словами, навчальні посібники. І вони привертають увагу не тільки величезної кількості людей, зацікавлених в навчанні, а й “нервових” видавців. Здавалося б, чому?

Замість того, щоб вимагати від студентів набувати за нечувані суми підручники (доречі, дослідження демонструють, що учні все частіше відмовляються це робити), викладачі традиційних коледжів і університетів могли б використовувати замість дорогих підручників безкоштовні онлайн-ресурси. Президент EdX Анант Агарвал неодноразово заявляв, що “безкоштовно” − це частина його бачення майбутніх курсів, розроблених на цій платформі.

Є й інша сторона: люди відтіснили ідею того, що навчальні матеріали повинні бути безкоштовними. Це не подобається ні видавцям, ні навіть деяким викладачам. Адже для створення підручників необхідно багато часу та енергії. Якщо ці матеріали роздаються безкоштовно, то яким чином творці цих навчальних посібників компенсують витрати?

Дейв Маргуліус, генеральний директор Quizlet (компанія, яка займається безкоштовним програмним онлайн-забезпеченням), також стверджує, що матеріали для навчання повинні бути безкоштовними. Крім цієї заяви, Дейв Маргуліус надав ряд аргументів на користь МВОК:

  1. Високоякісні навчальні матеріали є необхідними для поліпшення знань як наступного покоління студентів, так і вчителів. Наявність доступу до даних ресурсів дозволить викладачам та учням в повній мірі розкрити свій потенціал.
  2. “Безкоштовно” − це та єдина ціна, яку повністю всі студенти можуть собі дозволити. У нас, у США, виникла проблема навчальної заборгованості, що постійно коливається, а більшість потенційних студентів з усього світу взагалі не можуть дозволити собі традиційні форми освіти.
  3. Ми прагнемо створити таке майбутнє, де кожен студент, будь то з родини з низьким достатком, або з доходом, що перевищує середній, матиме доступ до вищої освіти, як в США, так і за його межами.
  4. “Безкоштовно” руйнує всі бар’єри у поширенні інформації і дозволяє людям вибирати саме те, що їм подобається. Це поштовх для отримання освіти, який кожному дає можливість стати індивідуальністю. Безкоштовні курси, такі як МВОК, дозволяють студентам вибрати “що, коли, де і як” вони хочуть вчитися.
  5. “Безкоштовно” − це те, що очікують люди від системи. Звичайно, розробка МВОК в даний час вимагає досить великих інвестицій. Але, оскільки технологія помітно поліпшується і розробники МВОК накопичують все більший досвід, витрати почнуть зменшуватися не по днях, а по годинах. На відміну від звичайних підручників, що вимагають достатні витрати на друк, розповсюдження і т.п., як тільки МВОК буде розвинений повністю, гранична вартість за кожного наступного студента, який обрав курс, дорівнюватиме вже нулю.

Звичайно, це звучить трохи надприродно: “МВОК повністю замінить традиційні курси вищої освіти”, але вже з твердою впевненістю і без краплі сумніву можна сказати, що вони допоможуть вдосконалити і підвищити ефективність системи вищої освіти. На сьогоднішній день студенти приймають рішення не купувати підручники з причини високої вартості, хоч і побоюються, що подібний крок може позначитися на їх успішності. А за допомогою освітніх ресурсів МВОК, які забезпечать гарантований доступ до високоякісних матеріалів, учні зможуть повністю розкрити свій потенціал.

Коментарів немає.

Залиште свій коментар